Al jaren gebruik ik MTX met Humira. Ik heb erg veel last van benauwdheid als deze middelen gebruik. Om 12.00 uur innemen of spuiten en om 15.30 uur borrel ik al. Alle slijmvliezen gaan kapot (bv in mijn mond).
In juni werd ik erg ziek, koorts boven de 40 graden, Antibiotica en prednis gekregen. Koorts zakte maar 4 dagen later werd ik zo benauwd dat ik 6 dagen werd opgenomen in het ziekenhuis. Op de scan waren allemaal kleine ontstekingen te zien.
Ik heb verteld dat ik altijd benauwd werd van de reumamedicatie. Werd eigenlijk niet geloofd door de longarts.
Nu is er na 3 mnd. een nieuw scan gemaakt. Oude ontstekingen weg, nieuw verschenen. De arts gelooft mij nu wel.
Kan beter stoppen met MTX en Humira want mijn longen zijn erg slecht geworden. Reumatoloog boos want ik heb die medicatie nodig. Alternatief is weer prednisolon gebruiken maar dat heeft ook invloed op de diabetes 2 die ik ook heb.
Bijkomend probleem is dat ik ook Andrew-Berder heb (ook een auto-immuun ziekte, vergelijkbaar met psoriasis). Weet iemand raad?