Ra/orencia

Het forum waarin het voornamelijk over reumatoïde artritis gaat.

Moderator: Martijn

Re: Ra/orencia

Berichtdoor jeanny » wo okt 17, 2018 9:42 am

:ebiggrin:
jeanny
Lid

Reumavorm: ra

Berichtdoor vrolijkmeisje » do okt 18, 2018 7:12 pm

Dorine, als je de jakremmer hebt gebruikt samen met de prednison is het dan niet gewoon die prednison geweest die goed werk deed?
Toen ik vorig jaar Orencia ging gebruiken werd pas duidelijk dat het niets deed toen ik de prednison volledig had afgebouwd.
En inderdaad prednison is een supermiddel. Binnen een paar uur maakte dat spul mij van een wrakje tot een mens dat gewoon kon bewegen. Echt toverspul.

Balen Hermione, dat je alleen maar bijwerkingen hebt. Ik lig momenteel ook lang wakker 's nachts, maar dan door stress op mijn werk. Gelukkig heeft het bij mij geen effect op de reuma. Ik ga lekker zo door. Ik voel me weer echt een geluksvogel als ik jullie allemaal zo lees. Wat een gemodder kan het toch zijn met die s**t-reuma.
Sterkte voor jullie allemaal! Ik blijf het jullie gewoon allemaal net zo lang toewensen tot het iets beter gaat!
vrolijkmeisje
Lid

Reumavorm: Reumatoide Artritis

Berichtdoor Dorine » vr okt 19, 2018 9:56 am

Hoi vrolijk meisje, Ik ben in april jl met jakremmer olumiant begonnen terwijl mijn prednison al afgebouwd was tot 5 mg. Het effect op mijn longen was toen binnen een week zeer goed merkbaar en later op mijn reuma. Pas toen ik helemaal wilde stoppen met prednsison ging het fout.( was ook al stukje omlaag met mtx). Deze keer is het iets lastiger te evalueren omdat ik nu en een nieuwe jakremmer heb en opgestart ben ben 20 mg prednsison. ( heb altijd geleerd nooit twee dingen tegelijk te verranderen omdat je dan niet weet wat je doet, maar ja, klachten waren ook wel hefig deze keer). Tot nu toe gaat het redelijk naast keelontsteking en kiespijn ( kies moet getrokken worden maar heb eindeloos gewacht omdat mijn kaakgewricht niet goed open kon..).
Wel heel fijn dat het met jou zo goed gaat, houwe zo !!!
Dorine
Lid

Reumavorm: Sarcoïdose /ra

Berichtdoor jeanny » vr okt 19, 2018 11:27 am

Nou de pred. doet zijn werk tot zondag nog 15 mg en dan weer terug naar 10 mg en 7.5. Het was gewoon even een piekje niet meer. Wel fijn dat de stress bij je geen effect heeft vrolijkmeisje.
jeanny
Lid

Berichtdoor vrolijkmeisje » vr okt 19, 2018 4:09 pm

Zeker blij mee! Ooit is de reuma wel voor het eerst nadrukkelijk uitgebarsten in stressvolle tijden, namelijk in de periode toen mijn vader heel ziek was en daarna overleed. Toen hield ik me nog vast aan de gedachte dat de klachten vast daar van kwamen en dus ook wel weer over zouden gaan. Helaas is de R.A. bij mij in de afgelopen 20 jaar meerdere keren tevoorschijn gekomen, dus daar heb ik ongelijk gekregen.

Als je tegelijk prednison neemt kun je volgens mij pas iets van het nieuwe middel zeggen als je een paar week helemaal gestopt bent met prednison. Of is dat bij jullie anders?
vrolijkmeisje
Lid

Reumavorm: Reumatoide Artritis

Berichtdoor Dorine » vr okt 19, 2018 5:32 pm

Helemaal mee eens ! Ik ga er voor.
Dorine
Lid

Reumavorm: Sarcoïdose /ra

Berichtdoor jeanny » za okt 20, 2018 9:49 am

Ook mee eens, maar wel weet ik dat ik met jak remmer wel in combi met wat pred.l ontstekingsvrij ben en dat was bij de andere middelen niet. Misschien heb ik wel altijd een beetje prednisolon nodig in onderhoudsdosering van 5 mg. Mij hoor je dan niet klagen. :ewink:
jeanny
Lid

Vorige

Keer terug naar Reumatoide artritis