Anoniempje1990

Vertel ons even wie je bent en als je reuma hebt, wat voor reuma je hebt!

Moderator: Martijn

Re: Anoniempje1990

Berichtdoor Anoniempje1990 » vr jun 22, 2018 10:11 am

Bedankt voor jullie reactie.

De afspraak met de reumatoloog duurt even omdat hij nu met vakantie is, maar het is wel gelukkig eerder namelijk nu op 31 juli.
Voor behandeling zou het inderdaad erg prettig zijn als ze nog naast Sjögren de andere oorzaak kunnen vinden. Het blijft evengoed vervelend maar minder dan nu en dan kan er gericht behandeld worden. Ik lees hier soms de forums en ik vind deze best heftig met iedereen een eigen verhaal en onzekerheden.
Anoniempje1990
Lid

Reumavorm: Beginnende Sjogren

Berichtdoor Hermione » vr jun 22, 2018 11:33 am

Wat je in de tussentijd zou kunnen doen, is die huiduitslag op je gezicht even laten zien aan je huisarts. Als die er verder niets in ziet, dan zou ik foto's maken van aparte dingen, en die kun je dan bij de afspraak bij je reumatoloog laten zien. Ik heb het dan over: deze huiduitslag, en als je ergens een gewricht ontstoken hebt, wat aan de buitenkant zichtbaar rood en dik is.

Succes met wachten! En geniet van je kindje :)
Hermione
Hermione
Lid

Reumavorm: sarcoïdose dvn

Berichtdoor Anoniempje1990 » ma jul 09, 2018 2:16 pm

Eind gesprek met de verloskundige was vandaag. Het was uiteindelijk toch best een heftig gesprek en gelukkig was ik niet alleen heen gegaan.Ik ben blij dat eindelijk eerlijk dingen tegen mij zijn gezegd en waar ik wat mee kan.

Het komt erop neer dat opnieuw zwanger worden sterk wordt afgeraden. Wanneer ik wel weer zwanger wil worden moet ik helemaal medicatie vrij zijn. De groeivertraging werd toch denken zij veroorzaakt door de medicatie en de aanhoudende lichamelijke klachten (extra stress). De kans op herhaling is groot of er bestaat een kans dat het natuurlijk ook dan helemaal niet goed gaat. Naast dat de placenta te klein was is verder niets vervelends gevonden gelukkig.

Mocht ik in de toekomst toch zwanger willen worden en risico willen nemen dan moet dat sowieso onder begeleiding van de gynaecoloog gaan. Rond 13 weken geven zij dan eventueel een medicatie zodat de placenta meer doorbloed wordt, maar nogmaals dat blijft een risico dan.

Wel heel meegaand was ze door te vragen of het allemaal wel gaat en dat ik door moet blijven zoeken tot het lichamelijke probleem gevonden wordt en wanneer de arts niet verder komt, verder zoeken met de juiste arts vinden.

Het gaat echt niet lekker lichamelijk en dat blijkt ook want mijn bloeddruk was te hoog gemeten. Deze moet ik nog een keer extra laten controleren door de huisarts of reumatoloog, maar niet te lang mee wachten.

Gelukkig hebben wij niet afgewacht en hebben wij nu in ieder geval 1 kindje. Er zijn wel nu nog weer extra vragen bijgekomen voor de reumatoloog.
Anoniempje1990
Lid

Reumavorm: Beginnende Sjogren

Berichtdoor Henk » ma jul 09, 2018 6:28 pm

Eén vraagje en twee opmerkingen...

Hoe ontwikkelt je zoontje zich?

De reden is minder, maar op zich een uitstekende opmerking van je verloskundige met betrekking tot het inschakelen van een gynaecoloog bij (eigenlijk voor) een eventuele volgende zwangerschap. Ik wijd er verder niet over uit (heb iets teveel aanvaringen gehad over dit onderwerp), maar - eufemistisch gesteld - ik heb het niet zo op verloskundigen.
En je zult er ongetwijfeld zelf wel aan denken, maar... schrijf voor een consult bij een arts je vragen even voor jezelf op papier, zodat je niet thuisgekomen tot de ontdekking komt dat je belangrijkste vraag niet gesteld/behandeld is.
Het ga je verder zo goed als mogelijk.
Met vriendelijke groet,
Henk.
'Tous les hommes sont mortels' ('Alle mensen zijn sterfelijk') van Simone de Beauvoir. Gelukkig wel!
Henk
Lid

Reumavorm: reumatoide artritis

Vorige

Keer terug naar Wie is wie?