Ra/orencia

Het forum waarin het voornamelijk over reumatoïde artritis gaat.

Moderator: Martijn

Re: Ra/orencia

Berichtdoor vrolijkmeisje » ma mei 14, 2018 6:22 pm

Ja, ik ben echt heel blij met de Xeljanz. Ben heel benieuwd hoe het bij anderen gaat werken als die de mogelijkheid krijgen het te gaan gebruiken!
Iedereen die nu aan moet modderen gun ik het om het te proberen.
vrolijkmeisje
Lid

Reumavorm: Reumatoide Artritis

Berichtdoor JINTHE » ma mei 14, 2018 6:50 pm

Moet even afwachten hoe het gaat met mijn huid. Ziet er nu redelijk uit. Maar heb de afgelopen 6 weken ook maar 3x kunnen spuiten ivm de ontstekingen. Ik moet 9 juli naar de reumatoloog en hij heeft gezegd als de psoriasis weer terugkomt het toch waarschijnlijk van de Enbrel komt. Een optie zou dan de Xeljanz zijn.
JINTHE
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor vrolijkmeisje » ma mei 14, 2018 7:20 pm

Dat zou super zijn!
vrolijkmeisje
Lid

Berichtdoor jeanny » ma mei 14, 2018 8:33 pm

Dat viel tegen vandaag, moet stoppen met cimzia. De bloedwaardes te hoog. En de hand waaraan ik ben geopereerd is opnieuw ontstoken.,!!! Nu dus de keus uit tocilizumab, titucimab of de jakremmer olumiant. En om de druk niet te hoog te leggen moet ik dit donderdag beslissen. Intussen aan de 15 mg pred. En ik voel me eigenlijk goed. Iemand tips?
jeanny
Lid

Reumavorm: ra

Berichtdoor Arkan » di mei 15, 2018 5:10 pm

Hermione, ik rij daar inderdaad mee met de auto, en voor mij gaat dat heel makkelijk. Ik heb ook nog zo een paar dat er uit ziet als een gewone sandaal, dus zonder die teen.
Het zijn eigenlijk een soort wandelsandalen.

Jinthe, hopelijk wordt het dan de Xeljanz, zou als je alles zo leest, een grote verbetering zijn.
En als dan de psoriasis weer kan terug gedrongen worden, dan ben je helemaal terug de goeie kant op.

Jeanny, sterkte er mee, zo jammer dat het voor jou dan weer niet goed gaat. Kan je geen tips geven, sorry.
Arkan
Lid

Reumavorm: psoriasis artriris

Berichtdoor jeanny » di mei 15, 2018 5:37 pm

Ik denk dat ik net zoals vrolijk meisje voor de jakremmer ga, wil trouwens niet zeggen dat het bij mij ook zo goed zal helpen. gewoon alleen al om even vrij te zijn van injecties , en dan als cadeautje dat het helpt tegen de ontstekingen. Ik voel me goed ,maar mag alleen niet zwaar tillen en da's ff onhandig.
jeanny
Lid

Berichtdoor jeanny » do mei 17, 2018 3:06 pm

Vrolijkmeisje welke dosis mtx gebruik je nog langs je xeljanz? En Jinthe je sprak er over dat je er misschien mee gaat beginnen, en ik begreep dat je patient bent bij de maartens kliniek? de kogel is iig door de kerk en start woensdag met olumiant icm azathioprine, wat wel nieuw is en nog voor een tweede keer met de apotheek besproken moet worden. Spannend maar ik voel me dr goed bij. Hoe gaat het verder met jullie? Hermione hoe gaat het met de schoenen?
jeanny
Lid

Berichtdoor JINTHE » do mei 17, 2018 9:27 pm

Jeanny, ik ga naar de reumatoloog in het RadboudUMC.
JINTHE
Lid

Berichtdoor jeanny » vr mei 18, 2018 9:52 am

Jinthe, dan zat ik dr niet ver langs. wel typisch dat ze allebei voor een ander merk kiezen terwijl ze wel samenwerken.
jeanny
Lid

Berichtdoor vrolijkmeisje » vr mei 18, 2018 10:06 am

Jeanny, ik gebruik nog drukpennen MTX van 15 mg.
vrolijkmeisje
Lid

Berichtdoor JINTHE » za mei 19, 2018 6:23 pm

Misschien wel bewust Jeanny. Kunnen ze eventueel switchen van ZH met patienten.
JINTHE
Lid

Berichtdoor jeanny » wo mei 23, 2018 9:48 am

Nou,eerste tabletje olumiant zit dr in. En ondanks dat het een pilletje is ben/was ik toch gespannen. En vrolijk meisje ik moest stoppen met de azathioprine en starten met mtx was niet nodig.
jeanny
Lid

Berichtdoor vrolijkmeisje » wo mei 23, 2018 6:40 pm

Herkenbaar. Ik heb het eerste pilletje ook ingenomen in het weekend, met het uitgangspunt eerst maar even rustig te kunnen zien hoe mijn lichaam er op zou reageren.
Tot nu toe geen reactie zeker?
En fijn dat je het niet hoeft te combineren met mtx. Daar ben ik wel een beetje jaloers op!
vrolijkmeisje
Lid

Berichtdoor jeanny » wo mei 23, 2018 9:09 pm

Vrolijk meisje merk nog niks. Loop me een beetje druk te maken en dat voelt vervelend. Je gaat ook overal op letten en denken zal t aan de jakremmer liggen. Maar gewoon es ff een paar dagen afwachten, en of het dan echt werkt weet ik pas als de naproxen en de prednisolon zijn afgebouwd. Heb voor 28 dagen gekregen en om de 14 dagen bloed prikken. Waarschijnlijk was t prikken van de tocilizumab een groter issue geweest :ewink:
jeanny
Lid

Berichtdoor JINTHE » wo mei 23, 2018 11:19 pm

Jeanny, SUCCES!!!!
JINTHE
Lid

VorigeVolgende

Keer terug naar Reumatoide artritis