Wrenchman hier.

Vertel ons even wie je bent en als je reuma hebt, wat voor reuma je hebt!

Moderator: Martijn

Re: Wrenchman hier.

Berichtdoor Wrenchman » za mei 05, 2018 3:08 pm

Vorige week en deze week was ik weer bij mijn vaste fysio.
De gewrichten boven in de rug, tussen de schouders zaten helemaal vast. Na de behandeling van vorige week was de spanning een stuk minder. Echt opgelucht dat ik weer door haar behandeld ben.
Deze week kreeg ik weer meer klachten en donderdag zat het voornamelijk links nog goed vast. Niet meer zoals vorige week. Vrijdag had ik echter nog geen profijt van de behandeling en lijkt het mij erop dat er toch een andere oorzaak kan zijn dan alleen een pauze van 5 weken tussen de behandelingen. Houding, tocht, spanning, slaapgebrek of stress. Zeg het maar...

Over 2 weken weer terug.
The truth is out there...
Wrenchman
Lid

Reumavorm: SOLK

Berichtdoor Wrenchman » wo jun 13, 2018 9:23 pm

Het gaat inmiddels weer wat de goede kant op met de bovenrug. Deze week is mijn vaste fysio op vakantie en trof ik een jongeman. Die kraakte de boel en was na een kwartiertje masseren klaar. Zei dat alles mooi gangbaar was en snel los kwam.
Het resultaat is toch dat ik vandaag alweer hinder van de gewrichten heb. Niets zo goed als je vaste therapeut. Al leek het erop dat er iets was de vorige keer dat ik bij haar was. Geen idee wat, maar ik voel aan mijn water dat iets dwars zit. Och, anders vraag ik het de volgende keer.
Hopelijk binnenkort weer naar een interval van 3 weken, het liefst langer.

Verder kreeg ik onlangs mijn herhaalrecept van de apotheek voor Naproxen. In plaats van 90x500mg kreeg ik 180x250mg. Ik gebruik het 1x daags.
Aangezien mijn wens is (aangezien ik toch niets mankeer :lol: ) om helemaal te stoppen met alle pijnstillers, besloot ik om 1x daags 250mg te proberen. Met succes. Dit is gelukkig vol te houden. Ik heb ooit 2x500mg per dag geslikt
Zo wil ik binnenkort ook de Paracetamol gaan halveren. Daarvan slik ik 2x1000mg/dag.
Aan de rest wil ik nog niet denken. Eerst dit eens rustig aan proberen.

En aangezien we het hier gerust over zere tenen mogen hebben. :twisted: Ik heb momenteel zwemmerseczeem. Dit heb ik in mijn jeugd ook regelmatig gehad. Na een paar dagen smeren met zalf ging dit heel snel weg.
De schimmel die ik nu heb dus niet. Dit heb ik al een paar weken en het is flink stuk geweest. Iets met een avondvierdaagse en een staand beroep.
Wat ik er ook nog bij heb is eczeem aan de handen. Ik las op thuisarts.nl dat je precies op die plekken vervelling en bultjes kunt krijgen. Dit is een reactie van de huid op de voetschimmel, maar is dus niet dezelfde schimmel. Wonderlijk eigenlijk hoe alles met elkaar in verbinding staat.

Op bovenstaande ongemakjes na gaat het verder prima. Inmiddels een mooie, nieuwe werkplek met fijne collega's en een goede sfeer. De rest van de gewrichtsklachten blijven mooi op de achtergrond. Wat het nou geweest is dat ik er zoveel last van had weet ik niet. Of het zijn toch de medicijnen die hun werk goed doen, maar daar komen we dan vanzelf wel achter.

Ik ben vroeger opgevoed door misschien niet de meest wijze personen op aarde, maar wel met de volgende wijsheid:

Afbeelding

En daarom wil ik iedereen die ze wil ontvangen nog graag even de groetjes doen. :D

Afbeelding

Met vriendelijke groet,

Wrenchman!
The truth is out there...
Wrenchman
Lid

Reumavorm: SOLK

Berichtdoor Hermione » do jun 14, 2018 12:42 pm

fijn om te horen dat je een nieuwe werkplek hebt. Hopelijk met gezellige collega's en wat minder werkdruk dan op je vorige werkplek.
En ik hoop dat het minderen van je pijnstillers een goed gevolg heeft. Of dat het lukt, of dat je een keer duidelijkheid krijgt wat je nou mankeert.

groetjes terug :D
Hermione
Hermione
Lid

Reumavorm: sarcoïdose dvn

Berichtdoor adeb65 » vr jun 15, 2018 1:27 pm

al met al positieve berichten voor nu, op je schimmeltje na dan ....

die zijn hardnekkig doorgaands

het blijft moeilijk een balans te vinden in medicatie voor al omdat zoveel dingen invloed kunnen hebben op de reuma, het weer, je activiteiten enz!

wel fijn dat je een betere werkplek hebt, tenslotte ben je er om vol te houden en het is wel fijn als de werkplek niet te belastend is

fijn weekeinde!!
Astrid
adeb65
Lid

Reumavorm: artritus

Vorige

Keer terug naar Wie is wie?