Ra/orencia

Het forum waarin het voornamelijk over reumatoïde artritis gaat.

Moderator: Martijn

Re: Ra/orencia

Berichtdoor JINTHE » vr maart 30, 2018 8:05 am

Ik ga vandaag ook even langs de etos een borstel kopen. En inderdaad die Xeljanz, heb ik ook geen ondersteuning nodig. Twee vliegen in één klap. Dikker haar en geen reumapijn. Ohhhh wat zou dat heerlijk zijn.
Voor iedereen. FIJNE PAASDAGEN.
JINTHE
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Hermione » vr maart 30, 2018 12:23 pm

ik zal het mijn reumatoloog voorstellen :lol: :lol: :lol:
Hermione
Hermione
Lid

Reumavorm: sarcoïdose dvn

Berichtdoor vrolijkmeisje » vr maart 30, 2018 12:28 pm

Gezellig!
vrolijkmeisje
Lid

Reumavorm: Reumatoide Artritis

Berichtdoor jeanny » vr maart 30, 2018 4:05 pm

Dus het nieuwe recept gaat worden een tangle borstel met xeljanz. Klinkt goed ik doe mee :D fijne Pasen.
jeanny
Lid

Reumavorm: ra

Berichtdoor Arkan » vr maart 30, 2018 8:23 pm

jeanny schreef:Dus het nieuwe recept gaat worden een tangle borstel met xeljanz. Klinkt goed ik doe mee :D fijne Pasen.

Hahaha, had ik dat eerder geweten, dan had ik mijn haar nooit kort laten knippen.
Draag het super kort ook voor de haaruitval, zo valt het minder op.
Arkan
Lid

Reumavorm: psoriasis artriris

Berichtdoor vrolijkmeisje » za maart 31, 2018 1:14 pm

haha Arkan, dan was je te vroeg met je oplossing!
Ik heb zojuist de nieuwe haarborstel gebruikt. Ik had er na het borstelen nog wel haren in zitten maar veel minder. Maar ik denk toch dat het ook een stuk scheelt dat ik vorige week mijn haar ook een flink stuk korter heb laten knippen. De borstel voelde wel zacht aan bij het door m'n haren gaan.
Benieuwd naar jullie ervaringen, en naar die van jouw dochter Hermione.
vrolijkmeisje
Lid

Berichtdoor Hermione » za maart 31, 2018 1:40 pm

mijn dochter is enthousiast! Nou maakt het ook uit, hoe die eruit ziet (met knalroze erin, altijd goed bij haar)
Ik heb er zelf mee door mijn haar geborsteld om hem uit te proberen, en er zaten niet meer haren in dan met kammen. En je hebt daarna dus geen klitten meer.
Ik was er wel verbaasd over. Eerlijk gezegd vind ik de borstel er niet uitzien. Hij lijkt op de speelgoedborstels die ik vroeger voor onze dochter kocht, om mee te spelen met haar speelgoedpaardjes, alleen dan in het groot.
Hermione
Hermione
Lid

Berichtdoor vrolijkmeisje » zo apr 01, 2018 12:47 pm

Haha, ja die knalroze heb ik ook gezien. Heel geschikt voor kinderen inderdaad!
Ik heb zelf een zwarte gekocht. Als je die naast je laptop legt zou je hem makkelijk kunnen aanzien voor een muis.
Fijn dat ie bij jou ook goed werkt! Ik had er een collega over gehoord, dat zijn dochter minder pijn heeft als hij door haar haren borstelt. Een andere collega heeft heel lang haar, en vertelde ook voorkeur te hebben voor deze borstel. En dan was er nog de dame bij de Etos, die vertelde dat deze borstel fijner was bij haar krulletjeshaar.
Misschien komt het door het meeverende plastic dat het zo goed werkt, maar het blijft bijzonder dat het dan toch de klitten weghaalt.
vrolijkmeisje
Lid

Berichtdoor JINTHE » vr apr 20, 2018 11:29 am

Hoe is het met iedereen. Aan het genieten van het mooie weer. Merk wel dat mijn imuumsysteem slechter wordt. Heb voor 2 weken weer een kies moeten laten trekken, die zat erg los en nu weer een oogontsteking. Dus 2x geen Enbrel. Ivm ontstekingen. Verder geen dagbehandeling meer voor de psoriasis. Naast verbrandingen, kreeg ik daar ook weer een huidallergie van. Nu een soort schuim om de resten van de psoriasis weg te krijgen. Mijn benen zien er niet mooi uit maar ik mag er gelukkig wel mee in de zon. Dus vanmiddag lekker naar buiten met een boek.
JINTHE
Lid

Berichtdoor vrolijkmeisje » vr apr 20, 2018 1:23 pm

Hier alleen maar goed nieuws. Het gaat heel goed, weinig klachten. Vandaag voor het eerst in 5 jaar weer eens serieus gezwommen en dat ging heel goed. Ik wilde rustig aan beginnen maar dat lukte niet. Zwemmen lukt mij alleen in een leuk tempo. Dus het was een fijn half uurtje en ik voel me nu supergoed!
Verrassend genoeg het meest last van de rechterknie, daarna van de linkerhand/pols (terwijl daar een kunstpols in zit) en dan pas de rechterpols.
Ik ga hier weer een gewoonte van maken!

Jinthe, doet de zon ook goed voor je psoriasis?
Balen dat je zo veel ontstekingsklachten blijft hebben her en der. Dan weer je kies, dan weer een oog. Balen! Je zou toch denken dat de Enbrel dat soort ontstekingen ook kan voorkomen, maar zo werkt het kennelijk niet.
vrolijkmeisje
Lid

Berichtdoor JINTHE » vr apr 20, 2018 3:02 pm

De zon is prima voor de psoriasis, net als de zoute zee. Deze combi is eigenlijk de beste oplossing voor mensen met psoriasis. Ik zit nu met mijn benen in de zon. Heerlijk!!! En ik mag maandag ook weer zwemmen. Ga ik ook doen. Ik doe dat met mijn reumagroep. Dat andere mensen naar mijn door psoriasis ontsierde benen kijken vind ik niet leuk. Maar ben nu weer zover dat ik er een eind boven sta.
JINTHE
Lid

Berichtdoor Hermione » za apr 21, 2018 1:01 am

ik las je verhaal nu in twee draden tegelijk :) maar super dat het zo goed ging met dat zwemmen vrolijk meisje. Hopelijk morgen niet teveel een 'aftermath', maar aan de andere kant: dat zie je dan wel weer, vandaag heb je te pakken.

Jinthe, dat moet je ook gewoon doen hoor. Ik heb tijdens de revalidatie 3 jaar geleden ook in een zwembad gelegen (meer was dat niet, maar dat was al lekker), en daar waren allemaal speciale groepen na elkaar. Bijv reumagroep, groep voor vrouwen na een borstamputatie, groep voor copd enz enz En ik vond juist in die groepen de drempel veeeel lager. Ik was na een kwartier nog een aan het afdrogen en aankleden, en dan kwam de volgende groep al binnen en dat maakte ook niet zoveel uit. Omdat iedereen dus wel wat mankeerde, voelt het veiliger dan in een openbaar zwembad.

groetjes!
Hermione
Hermione
Lid

Berichtdoor JINTHE » za apr 21, 2018 9:54 am

Hermione, helaas is deze ene les wel in een openbaar zwembad. Voor ons is een groep met een verstandelijke handicap, dus dat is geen probleem. Maar na ons mogen "gewone" mensen zwemmen. Daar zijn dus ook de starende ogen van. Maar zo als ik al zei, ga gewoon mijn gang.
JINTHE
Lid

Berichtdoor Hermione » za apr 21, 2018 11:59 am

ohw zo. Maar zeg, wat goed dat jij over die drempel bent gestapt dan!
Hermione
Hermione
Lid

Berichtdoor jeanny » za apr 21, 2018 4:28 pm

Nou Jinthe gewoon doen dat zwemmen. Iedereen heeft wel iets. En vrolijk meisje fijn om te horen dat het nog steeds goed gaat. Met mij gaat het redelijk/goed ,af en toe een knie die hapert na trap lopen en een gruwelijke stijve nek. Maar ach daar is mee te leven. Over het algemeen is iedereen weer de goede kant op.
jeanny
Lid

Reumavorm: ra

VorigeVolgende

Keer terug naar Reumatoide artritis