Wat zijn de voordelen van een Silver Splint?

Voor alle reuma gerelateerde zaken die echt niet in een ander forum thuis horen. Eventueel verkeerd geplaatste berichten worden door de moderators verplaatst.

Moderator: Martijn

Wat zijn de voordelen van een Silver Splint?

Berichtdoor Rob de R » do feb 01, 2018 9:48 pm

Hallo,
Wat een stilte hier zeg,, is er niemand meer die reuma heeft? Zou mooi zijn, maar ben dan wel benieuwd of hier dan nog mensen lezen.

Ik heb de volgende vraag:
Wat zijn de voordelen van een Silver Splint tov een duim operatie?
Ik word nu namelijk voor de keus gezet:
Een Silver Splint of een operatie, te beslissen over 2 maanden.
Het gaat bij om artrose in de duimbasis, 100% operatie indicatie zowel links als rechts
Nu weet ik dat een operatie de pijn wegneemt, het herstelt lang duurt, men verwacht dat bewegenlijkheid beter word, hoorde iets twijfel over kracht.
Met een Silver Splint hou je waarschijnlijk nog pijnklachten, geen idee hoe zit het met beweeglijkheid en of het lastig is bij het doen van huishoudelijke dingen.
Dan op de lange termijn; ik hoorde dat het niet echt wenselijk is als ik voor Silver Splint kies en later als nog besluit tot operatie dit ivm de kosten.
Verder speelt mee dat ik nu een jaar arbeidsongeschikt ben, met een Silver Splint eerder kans dat ik weer iets kan doen, al is nu iedereen (arbeidsdeskundige, bedrijfsarts, ergotherapeut, reumatoloog en ik) er al van overtuigd (op de plastisch chirurg na), dat ik niet meer terug kan naar mijn oude werk.
De plastisch chirurg ziet dan wel mogelijkheden maar dat is dus na operatie... wat betekent nog 6 to 12 mnd arbeidsongeschikt ivm revalidatie, wat daarmee komt op 2 jaar arbeidsongeshikt dus naar het UVW..
De beslissing is dus redelijk belangrijk voor mijn toekomst en de bruikbaarheid van mijn handen...
Maar uiteraard heb ik hier 0 ervaring mee
Iemand misschien wel??
Gr Rob
Rob de R
Nieuw lid

Reumavorm: reumatische-artritis

Re: Wat zijn de voordelen van een Silver Splint?

Berichtdoor adeb65 » di feb 06, 2018 1:50 pm

Om de stilte te doorbreken dan :-)

Ik heb hier helaas geen ervaring mee, ik wens je veel wijsheid de juiste keuze te maken

ms is er een reuma groep op FB ? tegenwoordig lijkt alles zich daarheen te verplaatsen

Gr
Astrid
adeb65
Lid

Reumavorm: artritus

Berichtdoor Arkan » wo feb 07, 2018 2:03 pm

adeb65 schreef:Om de stilte te doorbreken dan :-)

Ik heb hier helaas geen ervaring mee, ik wens je veel wijsheid de juiste keuze te maken

ms is er een reuma groep op FB ? tegenwoordig lijkt alles zich daarheen te verplaatsen

Gr
Astrid

Ik heb hier ook geen ervaring mee, ik heb gekozen voor het niet vastzetten van mijn polsen, en draag een gewone brace met duimversteviging omdat ik ook daar last van heb.
Die Silver Sprint was geen optie voor mij omdat ik allergisch ben voor zilver. En in goud zijn ze eigenlijk te poreus, bovendien, onbetaalbaar voor mij.

Er is inderdaad een reuma groep op FB die noemt "Reuma En Dan", maar of je daar meteen je info gaat vinden? Ik doe daar weinig op, vind het veel te druk. Veel berichten gaar daar gewoon verloren in de drukte. Maar niet geprobeerd is natuurlijk op voorhand verloren.

Succes en sterkte.
Arkan
Lid

Reumavorm: psoriasis artriris

Berichtdoor martje » di feb 20, 2018 8:39 pm

Op F.B. Is een groep : “samen reuma “ , misschien kan je daar je vraag stellen
ik heb er ook geen ervaring mee maar zie op die groep geregeld die Silver Splints langs komen .
Groetjes Martje
martje
Lid

Reumavorm: A.P. en artrose.

Keer terug naar Algemeen