ik zou een belafspraak krijgen, gisteren tussen de middag. Eind van de middag zelf maar eens gebeld

bleek de assistente me per ongeluk ergens in februari ingepland te hebben
De assistente die ik gisteren aan de telefoon had, heeft hemel en aarde bewogen om nog wat te kunnen regelen. Maar ja, vrijdagmiddag half vijf. Ze heeft een andere reumatoloog naar de uitslagen laten kijken van het bloedprikken. Daar komt dus echt nóóit wat uit hè. En een gewone reumatoloog is dan ook niet zo snel onder de indruk.
Nou ja, dikke meh hier. Ik had ook weer een gigantische migraine gisteren, dus het was echt mijn dag.
Ik weet niet hoe jullie dat hebben, maar ik ben niet zo goed met belafspraken. Ik durf dan amper naar de w.c. zeg maar, ik zit echt te wachten op dat rottige telefoontje.
Maar goed, de reumatoloog gaat me nu komende maandag terugbellen.
Die migraine is trouwens ook een dingetje. Ik heb afgelopen jaar een aantal dingen heel precies opgeschreven: wanneer heb ik een opvlamming, wanneer heb ik migraine, hoeveel mtx gebruik ik. Nou lijkt het erop dat de migraine mee beweegt met de opvlammingen en hoeveelheid mtx. Ik ben woensdag bij mijn neuroloog geweest, en het verhaal voorgelegd. Ik zag zijn hersens kraken haha. Hij heeft me helemaal uitgehoord over wat voor hoofdpijn, over wisselende bloeddruk en wannéér hoofdpijn, over medicatie (ging hij ter plekke lopen googlen naar de werking), enz. En nu krijg ik binnenkort een nieuwe mri van het hoofd, en een mri van de rug met contrastvloeistof.
Hij heeft direct al aangegeven, in het gunstigste geval is het een hernia (want die klachten bleek ik dus ook te hebben, totaal niet in de gaten gehad) en wordt de migraine getriggerd door de sterk wisselende bloeddruk die ik heb. Maar hij wil zeker weten dat er niets zit wat auto-immuunziekte gerelateerd is. Ofwel, zit daar ook sarcoïdose. De mri van 2 jaar geleden was schoon, maar hij vertrouwde het dus niet.
Wat jullie zeggen, zo heb je het een tijd rustig, zo zit je in één keer weer in de molen!
En Vrolijk meisje, succes met je tabletten

ik heb een tijd morfine om de 12 uur moeten slikken, en dat kwam èrg precies. En moest ook na een maaltijd. Dus dan zat ik 's avonds op een rare tijd maar een bak yoghurt met muesli weg te kauwen. Bij andere dingen komt het wat minder precies, maar dat zul je toch moeten ervaren.
groetjes,