Anoniempje1990

Vertel ons even wie je bent en als je reuma hebt, wat voor reuma je hebt!

Moderator: Martijn

Anoniempje1990

Berichtdoor Anoniempje1990 » wo nov 08, 2017 7:29 pm

Hallo allemaal. Na hier rondgekeken en eerder wat geplaatst te hebben lijkt het me de moeite waard om ook mijn verhaal te doen en opnieuw situatie te vertellen die in de tussentijd nogal is veranderd.

Ik ben een vrouw van 27 jaar, pas gelukkig getrouwd en nu net een aantal weken in blije verwachting van ons eerste kindje.
Sinds vorige jaar augustus, heb ik last van pijnklachten wat uitbreidde naar droge mond en ogen en vermoeidheidsklachten.

Het is begonnen in mijn borstgebied. Daarin voelde ik alsof ik geprikt werd met brandende naalden. Na controle via de huisarts was de conclusie longen en hart waren goed mogelijk Tietze is de boosdoener. Een aantal weken daarna kwamen pijnklachten in mijn handen bij, stijfheid en pijnlijke gewrichten waren de eerste klachten wat later ook verder uitbreidde tot krachtverlies. Ik kon toen de klachten verder niet linken aan zware inspanning of andere oorzaken. Dit was voor de huisarts een signaal om mij door te sturen en dat was eerst naar een internist.

Ik ben hiermee in oktober 2016 naar de internist gegaan op doorverwijzing van de huisarts omdat deze minder specifiek kijkt in een bepaalde hoek. De internist heeft een uitgebreid bloedonderzoek gestart op bijvoorbeeld schildklier problemen, ziekte van Lyme, reumafactor enz. De pijn werd steeds erger en daardoor had ik er steeds meer last van tijdens mijn werk . Ook 's avonds lag ik vaker wakker van de pijn. Via de internist ben ik voor het eerst naar een reumatoloog doorgestuurd omdat de internist het erg reumatisch vond klinken. Bij de reumatoloog kreeg ik meteen de diagnose van fenomeen van Raynaud en na wat onderzoekjes en een ct scan voor beterew werd ik weer terug gestuurd naar de internist omdat het volgens de reumatoloog niet reumatisch was.

Naar mate de tijd breidde de pijnklachten uit in mijn knieholte en in januari 2017 kreeg ik daarbij last van droge ogen en droge mond. De arts (internist) kwam met een vermoeden op SLE of Sjögren en heeft daarvoor bloedtesten gedaan. Hieruit kwam niks behalve een verhoogde CRP. Door geen uitslagen en geen genoeg informatie kon de internist niet verder en hebben wij in goed overleg besloten om weer via de huisarts naar een andere mogelijkheid te kijken.

Ik ben heel blij met mijn huisarts, die luisterde goed en aan de hand van mijn verhaal dacht de huisarts los van bevinden van de internist ook aan Sjögren.

Via de huisarts kwam ik opnieuw bij een reumatoloog terecht bij Reade Amsterdam die 'een breed onderzoek' ging instarten. Weer bloed geprikt voor bloedonderzoek, daarnaast een Schimmertest en een doorverwijzing voor een speekselanalyse bij ACTA. Weer niets te zien in het bloed behalve een verhoogde CRP en nu leukocyten. 'geen aanwijzende bloedwaardes' had de reumatoloog het over. Verder ben ik van top tot teen bekeken op gewrichtsschade waarbij reumatoloog niks opmerkelijks zag. Uit de Schimmertest kwam niks, maar uit de speekselanalyse van ACTA bleek mijn mond extreem droog te zijn en dat dit aanwijzing kan zijn op de Syndroom van Sjögren. De reumatoloog had het over een mogelijke beginnende auto imuumziekte, maar ook kan het om chronisch pijn gaan.

Dat laatste is de aanleiding geweest van de reumatoloog om mij door de sturen naar een mensendieck/cescar therapeut aangesloten bij het netwerk van chronisch pijn. Helaas ondanks begrip voor chronisch pijn boekte dat geen resultaat genoeg en werden de pijnklachten niet minder.

Door hoge ziekteverzuim heeft mijn werkgever in overleg mijn contract aangepast van 40 uur naar 24 uur met uitbreiding tot 32 uur. Zij gaven mij aan dat ik de verloren uren kon terug vragen bij UWV. Mijn bedrijf heeft mij hierin fout ingelicht en ik ben nu in ieder geval 1 dag kwijt omdat ik deze dag niet ziek ben gemeld. Dat dit niet goed is geweest ben ik achter gekomen via reumafonds. Ik doe administratief werk bij een transport bedrijf. Door veel typwerk is het werk erg belastend voor bijvoorbeeld mijn handen. Zonder overleg heeft mijn werkgever mij uit het niets in augustus 2017 mijn functie veranderd van administratie naar warehouse(logistiek).

Afgelopen september ging het slecht, pijnklachten werden ondragelijk erg en ik kon s'nachts niet meer slapen van de pijn (achteraf mogelijk door een beginnende zwangerschap). Eerst op advies van Reade de huisarts gebeld voor controle op longen en hart. Pijnstillers hielpen niet zoals, naproxen, Acoxia of tramadol. Ik ben 3 weken toen thuis gebleven doordat ik niet in staat was om te werken. Weer naar reade gebeld en toen kon 3 oktober naar de reumatoloog. Weer bloedonderzoek waaruit niks kwam. Vanwege ondragelijke pijn kreeg ik op proef een eenmalige injectie stootkuur prednison. Wonderbaarlijk hielp dit en had ik een dag later helemaal geen pijn meer. Er werd mij gezegd en later ook bevestigd dat over het algemeen prednison bij chronisch pijn niet gebruikt wordt en niet werkt dus dat er meer aan de hand is, dit werd een paar weken later ook bevestigd door de reumatoloog. De werking van prednison was 2 weken en toen kwam de pijn weer even heftig terug. Hierdoor heeft mijn reumatoloog besloten prednison pil basis 0.5 mg mee te geven en te starten met Plaquenil 200mg (aanpassing voor zwangerschap). De plaquenil is proef om te kijken of dit werkt voor evt. Syndroom van Sjögren.

Nu op dit moment ben ik pijnvrij dankzij de werking van de medicatie. De eerste echo heb ik gehad en daarop heb ik gezien en te horen gekregen dat tot nu toe alles goed is met ons kindje. hier ben ik zeer blij en opgelucht over.

12 oktober gaf mijn werkgever nog aan in de planning te hebben mij een vaste aanstelling te geven. Eind december loopt mijn laatste tijdelijk contract af en dan moet mijn werkgever mij een vaste aanstelling geven. Nadat op 12 oktober nog gezegd was dat mijn werkgever mij een vaste aanstelling wou geven draaide zij dat op 26 oktober weer door te zeggen dat ze sterk twijfelen en dat zij mij gewoon mogelijk in de WW willen laten uitstromen. Het is erg frustrerend omdat ik niets aan de pijnklachten kan doen en de ziekteverzuim. Ik kreeg onlangs van de therapeut te horen dat het bijzonder was dat ik nog aan het werk was gezien hoe de lichamelijke status was.

Lang verhaal maar wel fijn hier te kunnen uitten.
Bij mij is er dus nog niet een duidelijke oorzaak wel waarschijnlijk toch aanwijzingen voor een beginnende auto imuum. Ik lees bij heel veel forums dat soms een diagnose vinden jaren kost. Ik ben benieuwd of dit verhaal een klein beetje herkenbaar is en tips vind ik heel fijn om te krijgen ook omdat jullie misschien al meer bekend zijn met dingen.

Plaquenil lijkt bij mij wel goed aan te slaan is dat dan een duidelijke stap op een diagnose in de richting van een reumavorm?
Anoniempje1990
Lid

Reumavorm: Beginnende Sjogren

Re: Anoniempje1990

Berichtdoor Henk » do nov 09, 2017 3:49 am

Hoi Anoniempje,

In de allereerste plaats gefeliciteerd met je zwangerschap, waarvan ik hoop dat deze zo probleemloos mogelijk gaat verlopen.
Het is duidelijk dat je werkgever zo goedkoop mogelijk van je af wil en daarbij niet afwijkt van het gedrag van de meeste werkgevers ("in het belang van het bedrijf"... uiteraard!).
Dit terzijde.
Bij het doornemen van je verhaal is me één ding opgevallen. Er is van alles getest en onderzocht, maar wat volgens mij ontbreekt is het lipbiopt. Niet het patiëntvriendelijkste onderzoek maar, zoals ook te lezen staat op deze pagina van het Reumafonds ( http://www.reumafonds.nl/informatie-voo ... e/diagnose ) , wel echt belangrijk bij het diagnosticeren van het syndroom van Sjögren.

Voor zover mij bekend wordt Plaquenil vooral voorgeschreven bij, waar het reuma betreft, reumatoïde artritis (mijn 'kwaaltje'), maar daar kunnen anderen op dit forum je ongetwijfeld meer over vertellen... als ze nog meelezen/meeleven. :roll:
Het ga je goed!

Met vriendelijke groet,
Henk.

P.S. Mijn diagnose werd in 2010 snel gesteld en de medicijnen, die mijn reumatoloog me destijds voorschreef (Pantoprazol, prednisolon, methotrexaat, foliumzuur, thiamine, CaD Orange), slik ik nog steeds. Meestal 'naar tevredenheid'.
'Tous les hommes sont mortels' ('Alle mensen zijn sterfelijk') van Simone de Beauvoir. Gelukkig wel!
Henk
Lid

Reumavorm: reumatoide artritis

Berichtdoor Lalage » do nov 09, 2017 8:20 am

Wat vervelend dat je zo zoekende bent :( Het is wel bekend dat veel mensen reuma hebben zonder dat dat in het bloed is te zien. En het komt vast nog vaker voor dat het pas na een tijdje in het bloed is te zien. Zo was mijn bloedbeeld normaal terwijl ik al een half jaar pijn had in mijn voeten. Twee maanden later kon ik amper meer lopen en toen was ineens wel van alles mis met m'n bloed. Toen is ook de diagnose RA gesteld en ik weet nog hoe opgelucht ik was... terwijl om mij heen iedereen schrok. Ik ben toen aan de medicatie gegaan, maar het meeste daarvan is troep en mag je niet gebruiken als je zwanger bent.
Kan je nog iets zeggen over je gewrichtsklachten: waar heb je pijn? Is de stijfheid in de ochtend of juist in de avond?
Ik heb zelf ook plaquenil gebruikt, maar dat deed bij mij niets (in elk geval niet bovenop mtx).
En dat je je baan dreigt kwijt te raken, dat is echt heel erg! En heel raar dat dat in twee weken is veranderd. Is er misschien een HR-persoon of vertrouwenspersoon op je werk waar je dit mee kunt delen?
Lalage
Lid

Reumavorm: reumatoïde artritis

Berichtdoor Anoniempje1990 » do nov 09, 2017 10:21 am

Bedankt voor jullie reactie echt heel fijn dit met 'lotgenoten' te bespreken die er meer van weten en weten hoe het voelt.

Henk:
Bij het doornemen van je verhaal is me één ding opgevallen. Er is van alles getest en onderzocht, maar wat volgens mij ontbreekt is het lipbiopt. Niet het patiëntvriendelijkste onderzoek maar, zoals ook te lezen staat op deze pagina van het Reumafonds ( http://www.reumafonds.nl/informatie-voo ... e/diagnose ) , wel echt belangrijk bij het diagnosticeren van het syndroom van Sjögren.

mijn reumatoloog ziet af van de liptbiopt en daarbij geeft hij als reden kans op zenuwbeschadiging en omdat  een biopt lang niet altijd een positieve uitslag geeft terwijl er wel Sjogren is.

Voor zover mij bekend wordt Plaquenil vooral voorgeschreven bij, waar het reuma betreft, reumatoïde artritis (mijn 'kwaaltje'), maar daar kunnen anderen op dit forum je ongetwijfeld meer over vertellen... als ze nog meelezen/meeleven. 

Volgens ACTA tandheelkunde en reumatoloog is Plaquenil mogelijk het enige middel wat enigszins werkt bij Sjogren want over het algemeen is daar verder geen medicatie voor.

medicijnen, die mijn reumatoloog me destijds voorschreef (Pantoprazol, prednisolon, methotrexaat, foliumzuur, thiamine, CaD Orange), slik ik nog steeds. Meestal 'naar tevredenheid'.

Dat is aardig wat aan medicatie. Veel last van bijwerkingen of valt dat wel mee? 

Lalage:
Kan je nog iets zeggen over je gewrichtsklachten: waar heb je pijn? Is de stijfheid in de ochtend of juist in de avond? 

Mijn pijnklachten zaten vooral in mijn borstgebied rondom het borstbeen dit voelde stekend en brandend, mijn handen (de stand van mijn handen zijn niet helemaal goed waardoor hoge spierspanning erin is) ik had vaak pijnlijke steken in mijn handen en ik liet veel uit mijn handen vallen en mijn knieholte ik merkte dit vaak met lopen en fietsen ging helemaal al niet. Ik kreeg daarin vaak ook een stekende pijn in. Er is behalve de stand van mijn handen aan de buitenkant niets te zien waardoor het soms lastig is om geloofwaardig te zijn.

En dat je je baan dreigt kwijt te raken, dat is echt heel erg! En heel raar dat dat in twee weken is veranderd. Is er misschien een HR-persoon of vertrouwenspersoon op je werk waar je dit mee kunt.

Helaas werk ik bij een bedrijf met niet veel personeel HR afdeling hebben wij daarom niet. Ik heb nu contact met een bedrijf via Reade die zich inzet voor mensen met reuma die willen blijven werken. Zij onderhandelen bij bedrijven maar daarnaast helpen zij ook om weer aan het werk te komen.

Wat gebruik jij nu aan medicatie om de pijn te verminderen?
Anoniempje1990
Lid

Berichtdoor Henk » do nov 09, 2017 7:07 pm

Toen ik in 2010 begon met medicatie. die voorgeschreven was door een reumatoloog heb ik me, o.a. hier, bang laten maken voor de extreme misselijkheid die methotrexaat zou veroorzaken. Teiltje ernaast... rust ingebouwd... en er gebeurde helemaal niets. Mede door de methotrexaat en de prednisolon (5 mg per dag, daar kun je héél oud mee worden :ewink: ) en paracetamol en Tramadol voor het geval er toch serieuze pijnklachten zijn, is de reumatoïde artritis voor mij echt niet meer dan een kwaaltje.

En dat, terwijl ik in de tachtiger jaren zo ongeveer alle antidepressiva heb geslikt voordat er één op de markt kwam die ik, qua bijwerkingen, kon blijven slikken. Nu moet ik alleen nog van de NSAID's afblijven (o.a. Diclofenac), omdat ik daar bijna onmiddellijk een maag- of darmbloeding van krijg.
Voor de rest slik ik probleemloos alle medicijnen die ik voor mijn kwaaltjes nodig heb.
Ohja... van mijn psychiater kreeg ik destijds de tip om de bijsluiters niet zelf te lezen, maar door mijn echtgenote te laten lezen. En mogelijke klachten bij haar te melden. Zij kon me dan vertellen of het iets was dat in de bijsluiter vermeld stond.
Met het vertalen van met name Amerikaanse bijsluiters worden ook bijwerkingen vermeld die echt zo goed als nooit voorkomen.
Mijn reumatoloog heeft me destijds ook verteld dat de misselijkheid bij methotrexaat (in de reuma-dosering) veel minder voorkomt dan mensen denken... en elkaar aanpraten.

De reactie van een reumatoloog m.b.t. een lipbiopt vind ik, voorzichtig gesteld, vreemd!
Natuurlijk kan er bij ingrepen altijd iets gebeuren (bij de voorbereiding van een vijfvoudige bypassoperatie schoten bij mij een aantal bloedstolsels los die herseninfarcten veroorzaakten... maar dat is nog geen reden om dan maar te stoppen met levensreddende bypassoperaties).
Om nog maar niet te praten over wat er bij tandartsbehandelingen mis kan gaan...
De tekst op de pagina van het Reumafonds is behoorlijk stellig en ik ga er vanuit dat daar geen onzin staat.
Met vriendelijke groet,
Henk.
'Tous les hommes sont mortels' ('Alle mensen zijn sterfelijk') van Simone de Beauvoir. Gelukkig wel!
Henk
Lid

Reumavorm: reumatoide artritis

Berichtdoor Lalage » do nov 09, 2017 9:05 pm

Anoniempje1990 schreef:Mijn pijnklachten zaten vooral in mijn borstgebied rondom het borstbeen dit voelde stekend en brandend, mijn handen (de stand van mijn handen zijn niet helemaal goed waardoor hoge spierspanning erin is) ik had vaak pijnlijke steken in mijn handen en ik liet veel uit mijn handen vallen en mijn knieholte ik merkte dit vaak met lopen en fietsen ging helemaal al niet. Ik kreeg daarin vaak ook een stekende pijn in. Er is behalve de stand van mijn handen aan de buitenkant niets te zien waardoor het soms lastig is om geloofwaardig te zijn.

Hmmm dat klinkt wel anders dan RA.
Lalage
Lid

Reumavorm: reumatoïde artritis

Berichtdoor Anoniempje1990 » wo nov 15, 2017 6:00 pm

Lalage
Klopt hoor waarschijnlijk heb ik geen RA. Ik heb daar in iedergeval nog helemaal geen tekenen van.

Henk
Ik ben op dit moment pijnvrij dankzij prednison en plaquenil en daar ben ik heel blij mee. Wanneer ik nu teveel heb gedaan krijg ik zware hoofdpijn dus daarin moet ik nog wel erg balans in zoeken.

Wat betreft de lipbiopt keuze is inderdaad voorzichtig, misschien dat hij nog twijfelt op het gebied van een diagnose zoeken. Ik zal het de volgende keer wel even vragen. Hij had wel vorige keer CK laten prikken betreft de spieren.

Even een update over het gebied van werk. Gisteren heb ik een gesprek gehad bij een bedrijf Bureau VolZin,
Leven in Beweging. Zij hebben mij adviezen gegeven over wat ik nu het beste kan doen. Helaas heb ik daar te horen gekregen dat mijn bedrijf mij niet netjes behandeld heeft en hoe ze nu willen doen, daarnaast gaven zij mij valse informatie tijdens de contract wijziging.

Voor 2 verloren dagen vanwege contract wijziging zonder juiste informatie moet ik een rechtsbijstand erop zetten daarnaast heb ik op advies contact opgenomen met UWV en hun op de hoogte gebracht over de situatie. Zij hebben een aantekening gemaakt en wanneer ik uit dienst moet, moet ik controleren of ik ziek geregistreerd sta anders doet het UWV dat alsnog.

Een hoop gedoe maar gelukkig lijkt het net op tijd allemaal opgelost te worden. Mijn contract loop namelijk 31 december af dus ik zal het binnenkort wel horen.
Anoniempje1990
Lid

Berichtdoor Anoniempje1990 » wo dec 13, 2017 8:14 pm

Een hoop gedoe gehad en nu hoop ik dat het ergste voorbij is.

Helaas heb ik een aantal weken geleden te horen gekregen van mijn werkgever dat mijn contract niet vast wordt. Het was mijn laatste aflopende contract voor een vast contract.
De reden voor geen contract is mondeling gezegd vanwege hoge ziekteverzuim (door lichamelijke klachten) en mijn zwangerschap(ik ben sinds 14 weken zwanger van mij 1e kindje). Nu is er een probleem ontstaan en dat is dat mijn werkgever mij niet ziek uit dienst wil melden zodat ik recht krijg op de ZW en hulp bij passend werk vinden. Zij willen mij in de WW zetten om uit de kosten te blijven.

Helaas komt het steeds vaker voor dat een werkgever probeert een medewerker in de WW te laten uitstromen. Er kan van alles verzonnen worden tijdens een gesprek om dit tot succes te krijgen. Bij mij probeerde mijn werkgever het door te zeggen dat als de klachten met een half jaar over zijn dat ik dan over een half jaar weer terug mag komen.

Advies: bij geen/wel vaste aanstelling pas goed op wat een werkgever zegt of doet. Want helaas zoals ik al vertelde komt dit steeds vaker voor.

Nu heb ik eindelijk voor de eerste keer afspraak met een bedrijfsarts gehad en die moet nu gelijk van het bedrijf bepalen of ik werken kan, of gedeeltelijk of niet. Met heel veel moeite hoef ik nu even helemaal niet te werken ( tijdelijk volledig ziek bepaald). Ik voelde me zwaar onder druk gezet om zo snel mogelijk weer aan het werk te moeten gaan en ik twijfelde aan de onafhankelijkheid van de bedrijfsarts. Bovendien voelde ik me totaal niet serieus genomen en gehoord over de lichamelijke klachten. De bedrijfsarts trok heel snel een conclusie van het gaat wel weer snel over, het zal wel chronisch pijn zijn. Terwijl mijn gegevens van de reumatoloog en andere steeds meer wijzen in de richting van reumatisch (Sjögren).

De bedrijfsarts kon wel op een afstand zien dat de lichamelijke klachten wel mee vallen (huh??) en heeft me 'waarschijnlijk' geschikt verklaard per half januari wel weer te kunnen werken want dan zijn de klachten wel weer minder/weg.

Het volgende gesprek met de bedrijfsarts zijn pas in januari plaatsvinden. Per 31 december ben ik officieel uit dienst en dan neemt gelukkig UWV de situatie over van mijn werkgever. UWV gaat dan over het bepalen over wel, gedeeltelijk of niet kunnen werken. Ik hoop dan dat er meer neutraal wordt gekeken en niet in het belang van mijn werkgever.

Ik heb 1,5 jaar lang geknokt voor behoud van mijn baan en te kunnen blijven functioneren (tot juni contract van 40 uur en daarna 24-32 uur, meeste gevallen 32 uur werkzaam)en dit is wat ik ervoor terug krijg van alle kanten. Het doet me enorm veel verdriet dat het lijkt alsof mensen mij niet WILLen begrijpen of geloven... Mijn oefen therapeut sprak een aantal maanden al me aan over hoe bijzonder het was dat ik nog aan het werk was met de klachten en de pijn die ik had.

Positief is dat ik merk dat de plaquenil wat begint te doen, deze neem ik sinds oktober. Met prednison samen zijn de dagen veel beter te doen. Vermoeidheid en spierspanningen heb ik nu nog last van maar mijn gewrichten zijn al wat minder stijf en de pijn is daarvan weg.
Met de zwangerschap en het kindje gaat het allemaal goed en dat is nu voor mij het aller belangrijkste :D
Anoniempje1990
Lid

Berichtdoor Wrenchman » wo dec 13, 2017 11:35 pm

Anoniempje1990 schreef:Met de zwangerschap en het kindje gaat het allemaal goed en dat is nu voor mij het aller belangrijkste

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat een goed nieuws om zo'n treurig verhaal mee af te sluiten.
Ondanks de onzekere tijd op het werkvlak hoop ik heel erg je mag genieten van je kindje en het moederschap!
The truth is out there...
Wrenchman
Lid

Reumavorm: SOLK

Berichtdoor Arkan » do dec 14, 2017 9:36 am

Gefeliciteerd met je zwangerschap.
En fijn dat de medicatie zijn werk lijkt te doen. Maar mag je dat blijven nemen tijdens je zwangerschap? Ik zou zelf bang zijn dat het schadelijk zou zijn voor het kindje. Maar daar zal je waarschijnlijk wel voldoende over geïnformeerd zijn.

Sterkte met de rest, want dat klinkt niet zo mooi. Ik weet niet helemaal hoe het in Nederland werkt, dus ga ik me daar ook niet over uitspreken.
Maar een (bedrijfs)arts die al vanop afstand ziet dat de klachten wel meevallen, die is of helderziend of niet geschikt voor zijn job. Jeetje.
Arkan
Lid

Reumavorm: psoriasis artriris

Berichtdoor Anoniempje1990 » do dec 21, 2017 8:48 pm

Arkan bedankt voor je reactie.

De medicatie die ik nu gebruik kan volgens de reumatoloog geen kwaad voor de zwangerschap vanwege een verlaging van dosering.

Vandaag ben ik even netjes bij het bedrijf geweest ter afronding. Ik ben te lang blijven door werken terwijl het niet meer ging en ik heb tekort gedacht aan mijn welzijn. Nu is mijn doel eerst balans vinden in mijn lijf met de medicatie, rust en energie opbouwen door sporten en ontspanning.

Zwangerschap en pasgeboren kindje vergt ook genoeg energie en wanneer het daarna allemaal goed gaat en de zorg van het kindje gaat goed(voor bv beperkingen van de handen ben ik oplossingen aan het zoeken en vinden) dan wil ik weer graag werken.
Anoniempje1990
Lid

Berichtdoor jap » vr dec 22, 2017 4:29 pm

Ik heb wat ervaring met Plaquenil. Kreeg er erge hoofdpijn van en moest er daarom mee stoppen.
Achteraf gezien had ik destijds graag mijn bloeddruk willen laten meten om te kijken of die door de Plaquenil was gestegen en de hoofdpijn veroorzaakte!
Ik heb normaal gesproken een lage bloeddruk en nooit hoofdpijn.

Ivm met je zwangerschap wil ik je dit toch even laten weten.

Fijne dagen allemaal!
jap
jap
Lid

Reumavorm: artritis psoriatica

Keer terug naar Wie is wie?