Ik heb een brief ontvangen van mijn werkgever waarin men de volgende 2 dingen heeft voorgelegd:
1.) Volgens het bedrijfsreglement wordt een verlofdag afgeschreven bij een 2e ziekmelding binnen een kalenderjaar, conform CAO artikel 73.
Ten aanzien van de werknemer die zich gedurende een kalenderjaar voor de tweede keer
arbeidsongeschikt meldt anders dan ten gevolge van zwangerschap en/of bevalling, zal de werkgever
één dag waarop niet wordt gewerkt vanwege arbeidsongeschiktheid aanmerken als een door de werknemer
opgenomen verlofdag
2.) Bij medisch bezoek geldt dat de eerste 8 uur voor rekening zijn van de werkgever, indien dit wordt overschreden zullen de overige uren ten laste komen van de vrije dagen van de werknemer.
Het eerste punt lijkt mij duidelijk. Op 1 ding na: Gaat dit om elke 2e ziekmelding, elke ziekmelding na de eerste of alleen de 2e ziekmelding?
Van punt 2 wil ik graag weten of dit wel toegestaan is. Ik doe er altijd echt alles aan om mijn fulltimebaan volledig in te vullen. Rust extra uit in het weekend en sta soms echt met de tranen in de ogen te sleutelen. En de laatste tijd dus wordt ik zo de stress in gejaagd dat ik allerlei spanningsklachten heb ontwikkeld.
Ik ben echt gek op mijn werk, betrokken en geen mietje wat ziekmelden betreft. Het punt is alleen dat therapeuten en artsen ook graag tijdens kantoortijden willen werken. De betrokkenheid met je werkgever kan hierdoor een fijne deuk oplopen.