Verwarmde reumahandschoenen - Testers gezocht!

Voor alle reuma gerelateerde zaken die echt niet in een ander forum thuis horen. Eventueel verkeerd geplaatste berichten worden door de moderators verplaatst.

Moderator: Martijn

Verwarmde reumahandschoenen - Testers gezocht!

Berichtdoor GerbingHQ » zo okt 19, 2014 12:45 am

Zoals wellicht bij u bekend bestaat er zoiets als elektrisch verwarmde handschoenen. Op dit forum en andere reuma- en Raynaudgerelateerde fora wordt hier vooral in de wintermaanden over geschreven en gesproken. Gerbing’s Heated Clothing is de grootste fabrikant ter wereld in verwarmde kleding. Wij produceren voornamelijk verwarmde handschoenen, maar ook verwarmde jassen, verwarmde sokken en verwarmde broeken.

Sinds 1974 zijn wij vooral bekend in de motorbranche met onze 12 volt elektrisch verwarmde kleding zodat motorrijders comfortabel en veilig de koude winters kunnen trotseren. Sinds een jaar of 5 zetten wij ook sterk in op de outdoorbranche door verwarmde kleding op batterijen te ontwikkelen voor (woon-werkverkeer)fietsers, wandelaars, maar ook voor mensen met medische aandoeningen, zoals reuma, syndroom van Raynaud, fibromyalgie, een slechte doorbloeding etc..

Doordat de bekendheid van elektrisch verwarmde handschoenen op batterijen steeds groter wordt krijgen wij ook steeds meer de vraag van mensen die deze medische aandoeningen hebben wat nu de beste handschoenen voor hun situatie is. Wij hebben toen altijd de best mogelijke opties gegeven, maar sinds vorig jaar hadden we het gevoel dat we meer moesten doen om deze mensen met minder pijn of zelfs pijnvrij door de kou te kunnen laten gaan. Door contact met het Reumafonds zijn we bij een aantal reumapatiëntenverenigingen terecht gekomen en hebben we samen met hen geïnventariseerd aan welke eisen de verwarmde reumahandschoenen moesten voldoen. Toen we de eerste samples klaar hadden gooide het vroege einde van de winter roet in het eten en hebben we niet goed kunnen testen.

Samen met onze online partner VerwarmdeHandschoen.nl willen we een groep testers bijeen brengen zodat we de huidige sample van de verwarmde reumahandschoen / verwarmde Raynaudhandschoen kunnen ontwikkelen die gemaakt is met de specifieke eisen en wensen van deze doelgroep. Tegen een sterk gereduceerde prijs kunt u deelnemen aan deze testgroep. Voor slechts €100,- ontvangt u de proefhandschoenen t.w.v. ca. €100,- zoals we die nu hebben ontwikkeld, een 12V 5.2A batterijkit met oplader en heuptasje met draagriem t.w.v. €119 en de bekabeling t.w.v. €10,95. Wij zullen u in de testfase regelmatig mailen om te vragen wat uw bevindingen zijn, wat we aan de handschoenen moeten veranderen om deze te verbeteren zodat we uiteindelijk hele goede elektrisch verwarmde reumahandschoenen op batterijen kunnen ontwikkelen die wij daarna bij de zorgverzekeraars kunnen aanbieden zodat deze hopelijk (gedeeltelijk) vergoed zullen gaan worden via de zorgverzekering. Als blijk van waardering en dank voor uw deelname aan onze testgroep krijgt u de definitieve productieversie van de verwarmde reumahandschoenen gratis thuisgestuurd.

Op de productpagina van de verwarmde Raynaudhandschoenen / verwarmde reumahandschoenen leest u meer over de sample die we tot nu toe hebben ontwikkeld en daar kunt u zich opgeven om deel te nemen aan de testgroep. Let op: Wij zoeken in Nederland een testgroep van enkele tientallen personen van mensen met reuma, fibromyalgie en het syndroom van Raynaud, met én zonder brace, een zo divers mogelijke groep dus. Aanmelden kan door te mailen naar testers@gerbing.eu. Vertel in uw mail welke medische aandoening u heeft, welke maat u heeft (voor maatvoering zie de productpagina van de verwarmde reumahandschoenen op batterijen), of u wel of geen brace draagt en uw motivatie om deel te nemen aan ons testpanel. Wij zullen u dan terugmailen of u in aanmerking komt om deel te nemen aan onze testgroep.

Wij zullen dit topic in de gaten houden en eventuele vragen hier beantwoorden. Aanmelden kan uitsluitend per mail.

Met vriendelijke groet,

Arjan Henstra
Gerbing’s Heated Clothing
GerbingHQ
Nieuw lid

Re: Verwarmde reumahandschoenen - Testers gezocht!

Berichtdoor Martijn » zo okt 19, 2014 3:29 pm

Beste allemaal,

Gerbing heeft mij vooraf geïnformeerd over dit topic. Het lijkt me een mooie kans voor mensen met reuma om input te geven op een product wat voor veel mensen al een waardevolle oplossing is. Voor alle duidelijkheid: het pakket wordt dus voor 100 euro aangeboden (normaal ongeveer 220 euro). Ervaring met dergelijke handschoenen door reumapatiënten in mijn directe omgeving is zeer positief. Het zou leuk zijn als geïnteresseerden met Gerbing contact op nemen en ik ben benieuwd hoe de handschoenen nog verbeterd kunnen worden.
Reacties over wat je van dit initiatief vind kun je naar mij sturen maar hoeven wat mij betreft niet in dit topic.

Groetjes,
Martijn
Doe als een vlinder. Rust op tijd, maar vergeet niet te vliegen!
Martijn
Site Admin

Reumavorm: SLE

Berichtdoor GerbingHQ » ma okt 20, 2014 8:13 pm

Martijn schreef:Beste allemaal,

Gerbing heeft mij vooraf geïnformeerd over dit topic. Het lijkt me een mooie kans voor mensen met reuma om input te geven op een product wat voor veel mensen al een waardevolle oplossing is. Voor alle duidelijkheid: het pakket wordt dus voor 100 euro aangeboden (normaal ongeveer 220 euro). Ervaring met dergelijke handschoenen door reumapatiënten in mijn directe omgeving is zeer positief. Het zou leuk zijn als geïnteresseerden met Gerbing contact op nemen en ik ben benieuwd hoe de handschoenen nog verbeterd kunnen worden.
Reacties over wat je van dit initiatief vind kun je naar mij sturen maar hoeven wat mij betreft niet in dit topic.

Groetjes,
Martijn

Bedankt Martijn voor de verduidelijking. Laat ik het nog iets verder verduidelijken; De sample van de verwarmde reumahandschoenen incl. batterij en bekabeling wordt nu gekocht voor €100 (waarde handschoenen €100, waarde batterijkit €119, waarde bekabeling €10,95 = totale waarde €229,95). Het definitieve model verwarmde reumahandschoenen, welke waarschijnlijk ook een waarde van ca. €100 heeft (afhankelijk van welke eisen er aan de verwarmde reumahandschoenen worden gesteld en van welk materiaal deze moet worden gemaakt), krijgt iedereen uit het testpanel gratis toegestuurd in zijn/haar maat. Alle testers ontvangen dus uiteindelijk een pakket t.w.v. ca. €329,95.

Om nog een drempel weg te nemen hebben we besloten om, na overleg met Martijn, de €100 te retourneren mocht blijken dat het definitieve model niet aan uw wensen voldoet. Het kan natuurlijk zo zijn dat een gedeelte van de testgroep geen/weinig isolatie in de verwarmde Raynaudhandschoenen wil en een ander gedeelte veel isolatie wil. Dan zou het zonde zijn als het definitieve product niet aan uw wensen voldoet maar u toch €100 betaald heeft. Vanzelfsprekend moet de gehele set dan onbeschadigd en in originele verpakking geretourneerd worden.

De eerste paar aanmeldingen zijn al binnen, daar zijn we blij mee!
GerbingHQ
Nieuw lid

Berichtdoor GerbingHQ » ma okt 20, 2014 8:16 pm

Ik weet niet hoe ik een afbeelding moet invoegen, maar hier ziet u een afbeelding van de sample zoals we die nu hebben van de verwarmde reumahandschoenen.

Afbeelding
GerbingHQ
Nieuw lid

Berichtdoor Martijn » ma okt 20, 2014 9:06 pm

Beste Arjan,

Dat lijkt me heel duidelijk. Dank voor de toelichting!

Groetjes,
Martijn
Doe als een vlinder. Rust op tijd, maar vergeet niet te vliegen!
Martijn
Site Admin

Reumavorm: SLE

Berichtdoor puntje » ma okt 20, 2014 9:27 pm

Ik wil het wel testen. Ik heb slechte polsen (artrose) en tegen mij is gezegd, dat zo iets misschien kan helpen. TEvens kunnen mijn vingers stijvige zijn in de winter. Voor mij dus heel fijn, omdat ik ze heel graag wil testen! Ik help graag mensen en ik wordt ook geholpen.

Mag je ze daarna houden! Ik las van wel, dus dat is super!
puntje
Lid

Reumavorm: Reuma Artritis

Berichtdoor GerbingHQ » do okt 30, 2014 11:15 pm

Hallo allemaal. Inmiddels heeft een aantal van jullie al de verwarmde reumahandschoenen met batterijkit ontvangen. Degene die nog niks hebben ontvangen krijgen hun set z.s.m.. We zijn aan het wachten op de zending.

Wij willen iedereen alvast bedanken voor zijn/haar inzet. We waarderen het zeer dat we feedback zullen ontvangen van ervaringsdeskundigen. Als er weer een update is dan meld ik mij weer.
GerbingHQ
Nieuw lid

Berichtdoor GerbingHQ » di nov 04, 2014 2:47 pm

We willen graag voortvarend te werk gaan en vragen hierbij nogmaals om jullie hulp. Zodra het definitieve productiemodel verwarmde reumahandschoenen geproduceerd is willen we deze graag voorleggen aan zorgverzekeraars, zodat ze de handschoenen hopelijk gedeeltelijk of volledig gaan vergoeden. Welke zorgverzekering vergoedt momenteel hulpmiddelen voor reumapatiënten (namen en rugnummers graag)?

Onze volgende vraag: Kennen jullie reumapatiënten en/of RPV's en equivalenten van het Nederlandse Reumafonds uit Duitsland en Engeland die mee willen helpen met de ontwikkeling van de verwarmde reumahandschoenen, zoals jullie dat doen? Het blijkt zeer moeilijk om in contact te komen met deze patiënten en organisaties, niemand schijnt geïnteresseerd te zijn in de ontwikkeling van hulpmiddelen. Wij vinden dit onvoorstelbaar.
GerbingHQ
Nieuw lid

Berichtdoor Johanneke » di nov 04, 2014 9:17 pm

GerbingHQ schreef:We willen graag voortvarend te werk gaan en vragen hierbij nogmaals om jullie hulp. Zodra het definitieve productiemodel verwarmde reumahandschoenen geproduceerd is willen we deze graag voorleggen aan zorgverzekeraars, zodat ze de handschoenen hopelijk gedeeltelijk of volledig gaan vergoeden. Welke zorgverzekering vergoedt momenteel hulpmiddelen voor reumapatiënten (namen en rugnummers graag)?

Dit is een nogal brede vraag. DSW vergoed namelijk wel braces 1 set per jaar of eens per twee jaar. Maar ze vergoeden bijv. hulpmiddelen voor in de keuken niet ook niet als je maximaal verzekerd bent. Volgens mij worden hulpmiddelen die medisch noodzakelijk zijn vergoed maar handige dingen die het leven makkelijker maken niet.

Ik denk dat jullie een kans maken als jullie aannemelijk kunnen maken dat de handschoenen medisch noodzakelijk zijn.

Wat betreft jullie tweede vraag misschien is dit een ingang:
http://www.eu-patient.org/pos/pos_list. ... 0arthritis
Johanneke
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor GerbingHQ » di nov 04, 2014 9:54 pm

Bedankt voor je reactie Johanneke. Vergeef me mijn onwetendheid m.b.t. reuma en zorgverzekeraars, ik ben hier helemaal (nog) niet in thuis. Ik ga proberen een afspraak te maken met een reumatoloog in het Radboud UMC in Nijmegen om meer te weten te komen over deze aandoening.

Bedankt ook voor de links, deze ga ik stuk voor stuk uitpluizen!
GerbingHQ
Nieuw lid

Berichtdoor GerbingHQ » do nov 13, 2014 4:50 pm

Vandaag is weer een groot deel van de reumahandschoenen naar de geselecteerden verzonden. We zijn zeer benieuwd naar jullie bevindingen.
GerbingHQ
Nieuw lid

Berichtdoor Wrenchman » za jun 06, 2015 9:57 pm

Mag ik zo brutaal zijn om te vragen hoe het is afgelopen met de handschoenen?
The truth is out there...
Wrenchman
Lid

Reumavorm: SOLK

Berichtdoor GerbingHQ » ma jun 08, 2015 10:17 am

Dat mag zeker! Alle testers hebben hun testmodel ontvangen. Iemand heeft melding gemaakt bij de Inspectie voor de Volksgezondheid, die vervolgens weer contact met ons hebben opgenomen om te bekijken of wij ons onderzoek wel juist uitvoerden. Dat traject is nu achter de rug en er is geconcludeerd dat ons onderzoek correct wordt uitgevoerd en binnenkort zal er weer een mailing uit gaan naar alle testers voor een laatste rond verbeterpunten en dan wordt het definitieve model geproduceerd.

Bedankt voor je interesse!
GerbingHQ
Nieuw lid

Keer terug naar Algemeen