Moderator: Martijn
Hester schreef:Ha Lily,
het absoluut aan te raden om een ergotherapeut naar je werkplek te laten kijken!! De aanpassingen die aan mijn werkplek zijn gedaan, zijn namelijk ook allemaal op advies van een ergotherapeute. Het zijn vaak maar kleine dingen, maar die kunnen wel veel verschil uitmaken. Denk hierbij aan een aangepaste muis, andere arm- of elleboogsteunen, nietmachines en andere kantoorartikelen die makkelijker te gebruiken zijn enz enz. Als je werkgever dat wil betalen, Lily, zou ik die kans niet laten schieten!!
Zoals ik in mijn vorige bericht al vertelde, heb ik er echt veel baat bij gehad. Laat even weten of het bij jou ook zo is.
Ik wens je veel succes,
groetjes Hester
jessica schreef:hallo allemaal
Ik werk in een kleding winkel op basis van een 0 uren contract.
Bij het sollicitatie gesprek heb ik niet aangegeven dat ik reuma heb.
Ik heb hiervoor verschillende gesprekken gehad bij verschillende bedrijfen , ik heb toen eerlijk verteld dat ik reuma
heb maar als het woordje reuma ter sprake kwam werd het gesprek eigenlijk gelijk afgekapt en kon ik vertrekken.
Na een aantal weken werken in de kleding winkel heb ik verteld dat ik reuma heb en dit werd gelukkig positief ontvangen.
Als ik last heb of bepaalde dingen niet kan doen moet ik dit aangeven.
Ik werk ongeveer 2 dagen in de week wat meestal halve dagen zijn en wat redelijk goed vol te houden is.
Ben zo blij dat ik weer kan werken heb leuke en begripvolle collega's beter kun je het niet treffen.
dan heb je echt geluk hehad jessica ik weet niet hoe oud je bent maar ik heb zelf wel 100 kledingzaken bezocht en ik kreeg steeds te horen dat ik niet in hun team paste vanwege mijn leefdtijd.
jessica
Martijn schreef:Om het nieuwe forum "Werk en reuma" in te wijden heb ik in het kader van "werk" de volgende vraag bedacht:
Werk jij? En zo ja, wat voor werk?
Ik zal zelf maar beginnen; ik studeer, werk parttime bij TNT-post, doe vrijwilligerswerk en werk af en toe als webdesigner....
Blaine schreef:Hoi
Moet gewoon even van me af zeuren. Vandaag weer op pad geweest voor mijn reintegratieproject, moet ik 20 minuten voor rijden wat me al veel moeite kost en stond met een kwartier weer buiten even een paar papieren tekenen die nog weer naar het uwv moeten en dat was het. Ben nu toch wel lichtelijk gefrusteerd had gehoopt dat er vandaag eindelijk verdere actie zou komen maar weer niet.
Op zich ben ik daar nu 3x geweest dus valt het wel mee, maar wil zo graag weer wat doen dat het me gewoon te lang duurt. En werd er toch wel een beetje verdrietig van dat er in zo'n verslag staat dat de uiterste datum dat ze hopen dat je weer aan het werk bent augustus 2009 is. Ik ga echt niet zo lang lopen knoeien wil veel eerder aan het werk en heb dit ook direct gezegd maar volgens hun was het beter van het negatieve uit te gaan zodat het uwv niet al snel moeilijk gaat doen. Iemand hier ervaring mee?
moets het gewoon even kwijt.
groetjes Ingrid
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast