Voorschrijven tramadol door reumatologe mag opeens niet meer

Overzicht, vragen en ervaringen van veel gebruikte medicijnen onder Reuma-patiënten.

Moderator: Martijn

Voorschrijven tramadol door reumatologe mag opeens niet meer

Berichtdoor Walter » do jun 21, 2018 9:04 am

Ik krijg al jaren via de reumatologe van de maartenskliniek tramadol en lyrica als pijnstiller.
Nu zegt ze dat dat via mijn huisarts moet gaan want een reumatoloog mag deze niet voorschrijven.
Klopt dit wel want het was een stuk makkelijker als hoe het nu moet.
Walter
Nieuw lid

Reumavorm: Lupus

Re: Voorschrijven tramadol door reumatologe mag opeens niet

Berichtdoor Arkan » do jun 21, 2018 2:53 pm

Met Enbrel heb ik 1X geweest dat er ergens iets fout liep met een voorschrift van de reumatoloog, en ik vroeg dat dan aan de huisarts omdat ik daar toevallig moest zijn. Maar dat voorschrift werd geweigerd in de apotheek omdat het moest voorgeschreven worden door een reumatoloog.

Met Tradonal nooit problemen gehad, wordt zowel door de reumatoloog als door de huisarts voorgeschreven bij mij. Maar het kan natuurlijk in Nederland weer anders zijn dan bij ons. :D
Arkan
Lid

Reumavorm: psoriasis artriris

Berichtdoor Henk » do jun 21, 2018 4:53 pm

Ook mijn reumatologe schrijft probleemloos Tramadol 50 mg voor (een goede en goedkope pijnstiller op de momenten dat Paracetamol te weinig verlichting geeft).
'Tous les hommes sont mortels' ('Alle mensen zijn sterfelijk') van Simone de Beauvoir. Gelukkig wel!
Henk
Lid

Reumavorm: reumatoide artritis

Berichtdoor JINTHE » zo jul 29, 2018 7:32 pm

Nog nooit geen problemen mee gehad. Mijn reumatoloog schrijft ze ook voor.
JINTHE
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Henk » ma jul 30, 2018 1:34 am

Mijn schouderorthopeed gaf me afgelopen donderdag nog een recept mee voor 90 capsules ("voor het geval dat de kenacort-injectie niet het gewenste resultaat geeft"). Voldoende om de vakantie mee door te komen... op 23 augustus praten we verder over mijn rechterschouder... waar verder weinig aan te zien is... op niet op de 'foto'. Op een MRI zal waarschijnlijk meer te zien zijn.
Over de mate van artrose en botontkalking is iedereen heel tevreden.
En ohja... NSAID's mogen sowieso al niet in combinatie met mijn bloedverdunners...
'Tous les hommes sont mortels' ('Alle mensen zijn sterfelijk') van Simone de Beauvoir. Gelukkig wel!
Henk
Lid

Reumavorm: reumatoide artritis

Keer terug naar Medicatie