CPAP en hevig neusbloeden.

Voor alle reuma gerelateerde zaken die echt niet in een ander forum thuis horen. Eventueel verkeerd geplaatste berichten worden door de moderators verplaatst.

Moderator: Martijn

Re: CPAP en hevig neusbloeden.

Berichtdoor Henk » zo dec 31, 2017 3:32 am

Eén woord: STERKTE!
'Tous les hommes sont mortels' ('Alle mensen zijn sterfelijk') van Simone de Beauvoir. Gelukkig wel!
Henk
Lid

Reumavorm: reumatoide artritis

Berichtdoor Hermione » zo dec 31, 2017 12:52 pm

:shock:
goed dat jullie volgehouden hebben daar, en ik hoop dat je vader weer goed opknapt hiervan.
Hermione
Hermione
Lid

Reumavorm: sarcoïdose dvn

Berichtdoor vrolijkmeisje » zo dec 31, 2017 8:55 pm

Sterkte Wrenchman! Hopelijk knapt je vader inderdaad weer op!
vrolijkmeisje
Lid

Reumavorm: Reumatoide Artritis

Berichtdoor Wrenchman » do jan 04, 2018 10:12 pm

Goed nieuws! De operatie van binnen door de aderen is gelukt. De bloedingen zijn gestopt.
Wat een wonderen kunnen medici toch verrichten! Ik wil niet denken aan wat voor ingreep er 10-20 jaar geleden noodzakelijk zou zijn geweest.

Na een gevecht van bijna 2 weken moet mijn vader nu herstellen. Dat kan hij sinds gisteren gelukkig thuis doen. Hij is nog ernstig verzwakt. Heeft dagenlang niet tot nauwelijks gegeten en was erg veel bloed verloren. Gelukkig komt er thuiszorg die mijn moeder wat ontlast.
Eigenlijk iedereen die meegestreden heeft begint dit nu te merken. Het hoofddoel is echter bereikt. En als iedereen weer uitgerust en bijgekomen is, hoop ik dat het de allerlaatste keer geweest is dat die arme man zo lang heeft moeten aankloten voordat het juiste adres gevonden werd. En het liefst natuurlijk niets meer van dat gedoe met die neusbloedingen.

En ondanks dat je flink haar op je tanden moet hebben om wat gedaan te krijgen, zijn de verplegers die ik gesproken en ontmoet heb erg warm, vriendelijk en geduldig geweest. Van I.C. tot voedseldeskundige. Mensen met een warm hart. Namen ook de tijd voor een wijsneus als ik. Hoorden mijn klachten aan en deden al het mogelijke om hiernaar te handelen. Niet alleen naar mij, want mijn inbreng is slechts heel klein geweest. Mijn moeder heeft ook flink de doktoren tegengas gegeven die hem eigenlijk alweer thuis wouden hebben. Hiervoor kreeg ze ook complimenten van de artsen en verpleging. En ook van mij! Een topper is het!

Bedankt nog allemaal voor de sterktewensen.

Blijf allemaal strijdbaar! Geef niet zomaar op als je iets niet vertrouwt!
The truth is out there...
Wrenchman
Lid

Reumavorm: SOLK

Berichtdoor Henk » vr jan 05, 2018 5:25 am

Via m'n lies en later via m'n pols naar m'n hart heb ik inmiddels een flink aantal keren meegemaakt (en via de monitoren kunnen volgen)... naar de hersenen op die manier is nieuw voor mij, maar gefeliciteerd met het feit dat het gelukt is.
Je vader heeft een goed leger dat voor 'm vecht wanneer het nodig is. Mooi om te lezen, Wrenchman.
'Tous les hommes sont mortels' ('Alle mensen zijn sterfelijk') van Simone de Beauvoir. Gelukkig wel!
Henk
Lid

Reumavorm: reumatoide artritis

Berichtdoor Arkan » vr jan 05, 2018 8:29 am

Fijn dat het allemaal zo goed verlopen is, en dat je vader inmiddels alweer thuis kan bekomen.

Fijn als je mensen rond je hebt die je begrijpen, die je helpen, die vriendelijk zijn, en vooral mensen die van je houden.

Sterkte met het verdere herstel.
Arkan
Lid

Reumavorm: psoriasis artriris

Berichtdoor Hermione » vr jan 05, 2018 1:36 pm

goed om te lezen. Ik hoop dat het nu ook goed blijft gaan!
Hermione
Hermione
Lid

Reumavorm: sarcoïdose dvn

Berichtdoor Wrenchman » za jan 27, 2018 12:05 am

Het herstel gaat echt stapje voor stapje. Best bizar hoe zoiets een flinke wissel op iemands wel en wee kan trekken.
Ik denk dat het nog wel een maand of 2 kan duren voordat hij echt weer op het niveau is van voor de kerst. En dan hebben we het wel over een oude man, maar een redelijk actief exemplaar. Misschien maar goed ook. Als je gezondheid niet te best is, kun je dit soort grappen veel minder goed incasseren.

Hoofdzaak is dat er nog steeds geen bloeding meer gekomen is en er in ieder geval hersteld kan worden.

Bedankt allemaal voor het meeleven. En wie weet wie er met dit draadje geholpen is. Soms is er een oorzaak voor een probleem waarvoor toch een andere oplossing gezocht moet worden. Veel sterkte in de strijd hiermee, ook als je vecht voor je naaste!
Wrenchman
Lid

Berichtdoor Wrenchman » zo feb 25, 2018 12:26 am

Mijn vader is nogmaals opgenomen geweest in het ziekenhuis. Hij ging 10kg zwaarder het ziekenhuis in dan dat hij eruit kwam. Allemaal vocht.
Hij had klachten van kortademigheid en vermoeidheid. En het herstel van het gerommel rondom de neusbloedingen ging niet goed genoeg.

Er is gezegd dat het vasthouden van vocht door een verslechterde werking van het hart en andere organen komt. Nu heeft hij extra medicijnen en voelt zich al een stuk fitter en sterker. Hopelijk gaat de rest van het herstel nu ook wat vlotter.
Wrenchman
Lid

Berichtdoor Wrenchman » vr maart 09, 2018 10:54 pm

Sinds de ziekenhuisopname is mijn vader niet meer gegroeid in gewicht.
Wat ons zorgen baart is dat hij nu op een vochtrantsoen gezet is van maximaal 1,5 liter per dag, nog steeds plastabletten krijgt en volledig zoutloos moet eten. De eerste dagen klaagde hij wat over dat hij dorst had en was de urine donker. Daarover hoor ik ze nu niet meer.

Vreemd dat het zo dubbelop moet. En die medicatie, en bijna niets drinken en volledig zoutloos eten.

Afgelopen week kreeg hij steken in zijn hiel. Dus hun een paar dagen later naar de dokter gestrompeld, blijkt het Jicht te zijn. En wat doet de dokter? Die geeft hem Prednison, want een NSAID wil hij niet voorschrijven vanwege de bloedverdunners. ==>HALLOOOOOOOOOOOOOOO<== Die man is uitgedroogd!

Ik heb direct mijn ouders teruggebeld en ze het advies gegeven om de dokter terug te bellen met mijn mening. Dat Jicht urinezuurkristallen zijn en dit voorkomt bij verzuring van het lichaam door een vochtgebrek. Uiteraard wordt er weer beter geluisterd naar de dokter dan naar mij...

Sorry dat ik het zeg, maar wat een vreselijke pannenkoek van een dokter ben je als je weet dat iemand bijna geen vocht mag hebben en sinsdien ineens Jicht ontwikkelt. Waarom ziet een domme monteur het verband nou wel en een Dokter dat niet? Waarom proberen ze die man niet wat meer te laten drinken en zijn gewicht in de gaten laten houden? Ze hebben het nota bene nog gehad over de 10 kilo aan vocht die hij vasthield.

Is er wel gekeken naar bijwerkingen van 1 van de andere medicijnen die hij gebruikt? Misschien is er wel 1 bij die vocht vasthouden als bijwerking heeft.

Ik snap er echt helemaal geen snars van!
Wrenchman
Lid

Vorige

Keer terug naar Algemeen