Goed nieuws

Voor alle reuma gerelateerde zaken die echt niet in een ander forum thuis horen. Eventueel verkeerd geplaatste berichten worden door de moderators verplaatst.

Moderator: Martijn

Re: Goed nieuws

Berichtdoor vrolijkmeisje » za sep 23, 2017 9:51 am

Ik hoop dat het goed gaat! Zou super zijn als er wat medicatie af kan. Ik zou heel blij zijn om van de mtx af te komen.
vrolijkmeisje
Lid

Reumavorm: Reumatoide Artritis

Berichtdoor Hermione » za sep 23, 2017 12:41 pm

ik hoop ook dat het goed gaat, maar anders weet je in ieder geval welke cocktail er voor jou werkt!
Hermione
Hermione
Lid

Reumavorm: sarcoïdose dvn

Berichtdoor Lalage » ma apr 16, 2018 8:12 pm

Nog steeds goed nieuws :) Het afbouwen gaat goed. Er zou misschien nog wel wat af kunnen, maar voor nu laten we het even zo. Ik had vorige zomer nog weleens een soort mini-opvlammingen in mijn voeten, maar die zijn ook verdwenen. Verder heb ik sinds een paar maanden ook geen hoofdpijnperiodes meer, waardoor ik me ziek moet melden, dus ik heb maar één ziektedag gehad en dat was van die ene verkoudheid van deze winter. Ik vermoed hierdoor dat die hoofdpijn toch met de mtx te maken had, al is het geen erg bekende bijwerking.

Kortom, ik ben heel blij met hoe het nu gaat, wandel veel en hoop het nog heel lang zo te houden...
Lalage
Lid

Reumavorm: reumatoïde artritis

Berichtdoor Arkan » di apr 17, 2018 4:07 pm

Dat is heel fijn nieuws Lalage. We kunnen met zijn allen alleen maar hopen dat jou wens vervuld zal worden en dat je het heel lang zo mag houden.

En niet alle bijwerkingen van medicatie moeten veel voorkomend zijn, je moet gewoon de pech maar hebben dat jij dan juist die bepaalde ellendige bijwerking hebt.

Nu maar gewoon genieten, het mooie zomerweer maakt het er alleen maar makkelijker op.
Arkan
Lid

Reumavorm: psoriasis artriris

Berichtdoor vrolijkmeisje » di apr 17, 2018 6:31 pm

Super Lalage! Welke medicatie gebruik je nu nog? Helemaal geen mtx meer?

Ik doe mee aan het goede nieuws trouwens hoor. Mijn Xeljanz doet het ook nog steeds uitstekend!
vrolijkmeisje
Lid

Berichtdoor Hermione » wo apr 18, 2018 12:00 pm

fijn zeg allebei!
Hier gaat het qua ontstekingen eigenlijk ook best goed. Nog steeds profijt van de verhoging van de prednison voor twee weken, en dat is toch al weer even geleden.

Nou, houden zo :)

groetjes,
Hermione
Hermione
Lid

Reumavorm: sarcoïdose dvn

Berichtdoor vrolijkmeisje » wo apr 18, 2018 2:18 pm

Super dat de prednisolon na blijft werken Hermione. Geniet ervan!

Groetjes!
vrolijkmeisje
Lid

Berichtdoor Lalage » wo apr 18, 2018 4:56 pm

Ha dus we gaan allemaal vooruit :) heel fijn!
@vrolijkmeisje mtx gebruik ik wel, maar iets minder dan eerst. Met de biological erbij is dat blijkbaar genoeg.
Lalage
Lid

Berichtdoor vrolijkmeisje » vr apr 20, 2018 8:47 am

Ik heb de afgelopen jaren niet meer gezwommen door de pijn aan mijn polsen/handen, terwijl ik eerder heel fanatiek was. Vanochtend bedacht ik dat het hoog tijd wordt weer eens een poging te wagen.
Ik ben echt een paar kilo aangekomen door de Xeljanz en door twee predisolonkuren, en wil die kilo's bestrijden door weer meer te bewegen. En ik wil natuurlijk ook een beetje bruin worden en in het verleden ging dat heel goed door een paar keer per week een half uurtje baantjes te trekken in het koude water. (ik ben geen type dat in de zon gaat zitten bakken, veel te warm).
Plan is om rustig aan te doen, handen niet te veel te belasten (oftewel niet te fanatiek te zijn) en niet meteen extreem veel baantjes te gaan doen. Zo, nu heb ik het ergens hardop gezegd en kan ik dus niet meer terug. :ebiggrin:
Mijn bikini paste nog net toen ik hem net paste, dus ik heb geen excuus dat ik eerst nog naar de winkel moet.
Ik vond dit berichtje wel passen bij het goede nieuws van Lalage dus vandaar dat ik mijn goede voornemen hier openbaar heb gemaakt.
Ik heb er zin in!
vrolijkmeisje
Lid

Berichtdoor Arkan » vr apr 20, 2018 5:07 pm

Nou Vrolijk meisje, dat klinkt ook allemaal positief.
Veel plezier met het zwemmen en ja, rustig aan, het gaat tenslotte om het bewegen en dat hoeft niet meteen een marathon te worden.
Rustig zwemmen op zich is helemaal niet slecht omdat het water toch ergens voor een beetje ondersteuning/massage zorgt.
Arkan
Lid

Reumavorm: psoriasis artriris

Berichtdoor Lalage » vr apr 20, 2018 10:04 pm

Ik zwem ook graag :)
Je valt er alleen niet van af, want je krijgt er honger van ;) maar als je daarna gezond eet, komt het vast goed.
Lalage
Lid

Berichtdoor vrolijkmeisje » vr apr 20, 2018 10:55 pm

Het lukte me niet goed om rustig aan te beginnen. Het was 5 jaar geleden dat ik had gezwommen maar het was net of ik vorige week nog was geweest. Meer last van een knie dan van de polsen/handen. Dus een half uur lekker baantjes getrokken, heerlijk!
Ik had daarna een heel fit gevoel en gek genoeg niet echt honger. Maar dat kwam misschien van het warme weer.
Als ik er niet van ga afvallen ga ik me er iig vast fitter van voelen.
vrolijkmeisje
Lid

Vorige

Keer terug naar Algemeen