Geen raad meer.

Voor alle reuma gerelateerde zaken die echt niet in een ander forum thuis horen. Eventueel verkeerd geplaatste berichten worden door de moderators verplaatst.

Moderator: Martijn

Geen raad meer.

Berichtdoor lievemoon » ma dec 12, 2016 10:26 pm

Ik heb al paar jaar pijn, onderzoeken gehad laatste 2 jaar daarvan.
Mijn handen vooral de knokkels onder de wijsvinger en middelvinger hebben al ruim 1,5 jaar zwellingen duidelijk zichtbaar. En als ik een tijd stil zit of juist veel bezig ben geweest zijn die zwellingen rood roze en warm. Begon links en rechts maar links het meeste last van gehad in het begin. Nu beiden net zoveel.
Mijn voeten ondermijn linker en rechter enkel heb ik de zelfde zwellingen. Minder pijnlijk dan mijn handen. En de zijkant van mijn voet de buiten kant is morgens net als mijn handen zeer pijnlijk en stijf. Als ik ff met de hond ben gaan lopen kom ik weer thuis en dan ongeveer half uur later is de stijfheid wel weg. Alleen als ik lang loop komt het terug niet de stijfheid maar wel de pijn die ik erbij heb. En ben zo moe, overdag en nachts slaap ik zo slecht zie bijna elke 2 uur de klok.
Mijn handen vind ik het ergst, ik heb een beetje verlichting als ik mijn handen buig als of ik een afwijking heb. Die houding geeft mij een controle gevoel en verlicht de pijn.
Ik ben begonnen met de huisarts, die regelde bloedonderzoeken en foto’s ( bloedonderzoek kwam uit dat er ontstekingen in mijn lichaam zaten) en scan van mijn handen ja zwellingen vocht. Foto’s geen afwijkingen.
Volgende stap was reumatoloog zei de arts, dus ik op weg naar reumatoloog, kijk naar mijn handen raakte ze niet aan, ze zei ja je kan zien dat het niet goed is nee idd mevrouw. Dus ik vertel haar van mijn voeten en die zwellingen, uhhhh ja laat maar zien ohhh ja idd allebei de voeten en handen oke ja, nee is geen reuma. Oke nou succes u kunt terug naar u huisarts en kijken wat verder te doen.
Arts stuurde me naar een ergotherapeut en die keek naar mijn handen en zei mevrouw volgens mij heeft u reuma, ik zei nee is het niet, ohhh nee wie zegt dat? Ik zei de reumatoloog. Mm Oke ik raad u aan naar een orthopeed te gaan en een brace te laten maken dan kan u blijven werken wat u doet in de zorg hopelijk. Oke gedaan een silversplint gekregen helemaal aangemeten, en idd pijn is stukken minder doordat ik bepaalde bewegingen niet meer kan maken. Dus zeker 75 % verbetering. Ontstekingen niet weg maar pijn kan ik aan met naproxen die ik van de arts krijg.
Kort erna kreeg ik een uitval aan mijn rechter hand liet van alles vallen, ik terug bij de arts mmm oke ja een bobbel tussen de zenuw en slagader in mijn pols direct een afspraak voor me gemaakt en 3 weken later de operatie. Idd na de operatie geen uitval meer in mijn handen. Maar de pijn het zelfde gebleven.
Nu heb ik al geruime tijd last van mijn polsen kraken met elke beweging, en wringen en opdraaien van spullen gaan niet meer. Ik rij scooter maar dat gaat ook gepaard met veel pijn vooral mijn rechter hand, waar ik gas mee geef die beweging is niet te houden en mijn duim onder en de rest boven is het ergste. Dus ik weer terug naar de arts.
Hij keek naar mijn handen en luisterde en voelde niet eens, en zei ga maar een foto laten maken. Ik direct gedaan, 2 dagen later uitslag, ja nee niks te zien, ga maar naar het handencentrum naar een ergotherapeut. Dus heb ik een afspraak gemaakt 2 januari er heen.
Dit is in het kort de laatste jaren klooien met mijn handen, iedereen zegt Monique toe nou er is duidelijk iets aan de hand waarom zeggen ze niet wat het is of doen in elk geval hun best, ik heb nu ook vergroeiingen vooral links aan de knokkels van pink en ringvinger. Ik loop door ben een heel positief mens, ik doe alles zelf en klaag ook niet hele dagen. Nee af en toe als ik al dagen pijn heb en ik iets wil doen wat ik op dat moment niet kan door de pijn. Word ik overmand door onmacht en word ik vooral boos en daarna ff verdrietig en dan denk ik “kom op Niek door gaan”. En hoppa ga ik weer verder.
Wel vraag ik me iets af, ik heb in 2011 een scooter ongeluk gehad en mijn linkerarm vertoonde 5 breuken van schouder tot ellenboog en gescheurde spieren. Revalidatie duurde lang en nog heb ik met bepaalde bewegingen last van die spieren in mijn boven arm. Is het mogelijk dat het met elkaar in verband staat. De ontstekingen gaan niet weg in mijn handen en alles verslechterd elke maand weer. En als het koud is buiten is het helemaal niet te houden.
lievemoon
Nieuw lid

Reumavorm: ?

Re: Geen raad meer.

Berichtdoor Pieterdina » wo dec 14, 2016 10:26 am

Vraag een mening van een andere arts, als je vermoed dat je reuma hebt.
Pieterdina
Lid

Keer terug naar Algemeen