EMG met roesje

Voor alle reuma gerelateerde zaken die echt niet in een ander forum thuis horen. Eventueel verkeerd geplaatste berichten worden door de moderators verplaatst.

Moderator: Martijn

EMG met roesje

Berichtdoor flower121 » vr jul 22, 2016 1:46 pm

Ik heb een aantal weken geleden een bericht geplaatst over dat ik opnieuw een EMG onderzoek moet ivm blijven klachten aan mijn elleboog, er is vorig jaar cubitaal tunnel syndroom geconstateerd, ben daaraan geopereerd maar de klachten zijn helaas niet afgenomen.

Ik heb enkele maanden terug een echo gehad van mijn arm/elleboog omdat ik een EMG onderzoek vreselijk vind ( heb hem 1x gehad en was om te janken ) en op de echo was te zien dat mijn zenuw nog steeds behoorlijk verdikt is. Nu weet ik wel dat een echo niet altijd iets zegt en dat dit pas word gedaan als een EMG niet mogelijk is en het is ook niet zo betrouwbaar als een EMG.

Onlangs naar de neurochirurg geweest om de bevindingen van de echo te bespreken maar hij vind dat ik alsnog een EMG moet doen omdat de echo dus niet voldoende zegt.

Ik heb dus aangegeven dat ik die EMG een heel naar onderzoek vind en dus krijg ik het aankomende week mét een roesje, ik ben de eerste in het ziekenhuis die dit krijgt met roesje dus eigenlijk is het een beetje genant haha.

Wat ik mij wel afvraag is of een roesje wel helpt, je slaapt namelijk niet eens helemaal of heel licht en ik hoop niet dat ik iets mee krijg van het onderzoek anders kan ik net zo goed zonder roesje gaan.

Heb letterlijk een beetje de zenuwen voor aankomende week maar ik zie het vanzelf wel.
flower121
Lid

Re: EMG met roesje

Berichtdoor Wrenchman » vr jul 22, 2016 6:50 pm

Misschien kun je nog langs een therapeut om een ontspanningsoefening te leren die je misschien kan proberen uit te voeren. Eventueel van tevoren. Als jij je als een pianosnaar opwind van de zenuwen kan ook nooit meehelpen om tot een ontspannen onderzoek te komen.

Voor alles is een eerste keer. Sterkte ermee!
The truth is out there...
Wrenchman
Lid

Reumavorm: SOLK

Berichtdoor vrolijkmeisje » vr jul 22, 2016 11:36 pm

Een roesje kan ook heel zwaar zijn hoor.
Ik heb een polsprothese gekregen. Daarbij werd mijn hele arm vanaf de schouder verdoofd met een injectie in de hals. Die verdoving werkt 24 uur. Vlak voor de operatie kreeg ik mijn roesje. Ik had gezegd dat ik helemaal niets wilde meekrijgen van de operatie. Toen zeiden ze: we zorgen dat het roesje zwaar genoeg is.
Ik ging meteen volledig onder zeil en werd wakker gemaakt door een verpleegkundige. Ik keek naar mijn linkerpols en die bleek in het gips te zitten. Alles was dus achter de rug en ik had er niets van gemerkt. Ik was superblij!

Tijdens de operatie is dus mijn hele pols er uit gesloopt, met nog wat kleine handgewrichten. Daarna is er een kunstpols geplaatst. Een flink klusje dus.
vrolijkmeisje
Lid

Reumavorm: Reumatoide Artritis

Berichtdoor flower121 » wo jul 27, 2016 3:40 pm

Moest vanmorgen dus de EMG met roesje, heb er gelukkig niks van gemerkt.

Vreemde en best wel rottige is dat de neuroloog het had over marginale snelheid over de zenuw wat inhoud dat het eigenlijk gewoon goed is met mijn zenuw(?) ik schijn daar niet aan geholpen te hoeven worden, moet nog wel heen ivm de vele klachten die ik nog houd maar het is een soort van teleurstelling, omdat ik echt nog veel pijn heb maar er schijnbaar niks aan gedaan gaat worden.
flower121
Lid

Berichtdoor Wrenchman » wo jul 27, 2016 9:51 pm

Gelukkig dat het goed gegaan is en je hebt wel uitsluitsel waarmee ze verder kunnen zoeken.
The truth is out there...
Wrenchman
Lid

Reumavorm: SOLK

Keer terug naar Algemeen