opnieuw EMG onderzoek nodig maar ik durf niet!

Voor alle reuma gerelateerde zaken die echt niet in een ander forum thuis horen. Eventueel verkeerd geplaatste berichten worden door de moderators verplaatst.

Moderator: Martijn

opnieuw EMG onderzoek nodig maar ik durf niet!

Berichtdoor flower121 » wo jun 22, 2016 11:00 pm

Vorig jaar is er cubitaal tunnelsyndroom bij mij vastgesteld dmv een EMG onderzoek, geleiding was significant lager. Daaraan ben ik dus ook geopereerd, helaas zonder resultaat. Blijf dezelfde klachten houden. Nu heb ik al mijn hele leven een pokkehekel aan stroom, kan gerust zeggen dat ik er haast fobisch voor ben, stopcontacten, statische deurklinken ik vind het allemaal vreselijk en heb bij het eerste EMG onderzoek lopen janken als een klein kind, genant maar kan er niks aan doen maar om nu schokken op een al geirriteerde zenuw te zetten, dit steeds hoger op te voeren is gewoon geen pretje. heb best al wat onderzoeken gehad w.o. MRI's, maag/darm onderzoek, hart onderzoeken etc maar dit vind ik de ergste die erbij zit

omdat ik dus klachten blijf houden moest ik opnieuw een EMG onderzoek laten doen, ik was erg zenuwachtig en toen ik de plakkertjes al op mijn arm/vingers had heb ik het afgekapt en gezegd dat ik het echt niet durfde, daarna is besloten een echo van mijn elleboogzenuw te maken als 2e optie en alternatief, dit is niet altijd betrouwbaar las ik maar de neuroloog vermoed dus dat het alsnog/weer klem zit. er is een duidelijke verdikking te zien etc.

Deze week moest ik voor een gesprek naar de neurochirurg die ik vorig jaar ook heb gepsroken ivm de ingreep, hij kan en wil mij en de neuroloog niet op ons woord geloven en mij opereren voordat ik nogmaals een EMG onderzoek heb laten doen, hij zegt dat ingrepen bij een CTS nooit mislukken ( heb wat anders gelezen maar goed ) en hij wil dus perse dat ik nog een EMG onderzoek laat doen om zekerheid te krijgen of het echt weer foute boel is. Ik wil en durf dit echt niet, maar het moet en anders geen operatie voor mij maar wel veel klachten en veel pijn dagelijks. nu is een roesje geen mogelijkheid vrees ik maar ik weet echt niet meer wat ik nu moet doen, zit er echt even doorheen, wil zo graag van de (pijn) klachten af, ik weet zeker dat het daar weer klem zit en ben behoorlijk wanhopig aan het worden door dit gedoe. ik snap dat het de regels zijn, maar ik durf die rottige EMG niet te ondergaan, is het dan een kwestie van accepteren en de rest van mijn leven maar op mijn tanden bijten van de pijn? heb amitryptilline gekregen maar medicatie slikken voor lange termijn is voor mij geen optie, als overbrugging, prima maar niet voor jarenlang.
flower121
Lid

Re: opnieuw EMG onderzoek nodig maar ik durf niet!

Berichtdoor Wrenchman » wo jun 22, 2016 11:21 pm

Wat zegt je huisarts? Is een second opinion een optie?
The truth is out there...
Wrenchman
Lid

Reumavorm: SOLK

Berichtdoor flower121 » do jun 23, 2016 10:50 am

Volgende maand moet ik sowieso weer naar de neuroloog voor MRI uitslagen dus dan overleg ik het wel met hem. Huisarts kan idd een tweede optie zijn.
flower121
Lid

Berichtdoor Wrenchman » do jun 23, 2016 7:59 pm

Angst is een slechte raadgever en overhaasten zou ik sowieso niet doen.

Praat erover met je huisarts en neuroloog. Leg je angst uit en dan moet er volgens mij wel een mouw aan te passen zijn. Sterkte!
The truth is out there...
Wrenchman
Lid

Reumavorm: SOLK

Berichtdoor zeeuws meisje » zo jun 26, 2016 5:01 pm

ik snap je neurochirurg ook wel hoor, helaas is een EMG de beste (en enige?) manier om vast te stellen dat je een cubitaal tunnelsyndroom hebt. De klachten kunnen ook van andere dingen afkomstig zijn (nek bijvoorbeeld) en dit moet uitgesloten worden. Probeer eens met je neuroloog en huisarts te praten over je angst voor dit onderzoek. Wellicht is er een manier om het uit te voeren die voor jou beter te doen is.
zeeuws meisje
Lid

Reumavorm: RA/SLE

Berichtdoor flower121 » di jun 28, 2016 12:56 pm

@Zeeuws Meisje

Dankje voor je reactie maar ik heb sowieso een fikse cubitaal tunnelsyndroom, dit is 1.5 jaar geleden al vast gesteld dmv een EMG, ben er dus aan geopereerd maar zonder resultaat helaas, precies dezelfde klachten zijn weer terug nu. Tintelingen in pink en ringvinger, gevoelloosheid ,pijn etc. De klachten die bij CTS horen en die ik ook al eerder had. Het gaat om mijn rechterarm maar links zit het ook niet goed al overheerst rechts meer qua klachten.

De neuroloog dacht dat door het laten opereren van mijn CTS mijn chronische nekklachten misschien ook wel af zouden nemen, dit is helaas niet het geval. Heb een MRI gehad van mijn nek maar daar was niks afwijkends op te zien dus het lijkt mij sterk dat de klachten vanuit mijn nek komen.

Ik snap de neurochirurg ook wel, het zijn de regels maar ik voel het beste wat er aan de hand is en ik herken de klachten maar al te goed.

Dus ten eerste is er niks vast gesteld dmv een mri onderzoek van mijn nek, ten 2e heb ik precies dezelfde klachten als voorheen die horen bij een CTS en ten derde gaat de neuroloog ook uit van opnieuw een CTS. Dit zal helaas toch niet voldoende zijn om mij te opereren en ik heb nu zoiets van laat maar dan, ik vertik het om opnieuw een EMG onderzoek te doen terwijl ik 100% zeker ben dat de zenuw daar weer/nog steeds klem zit.

1,5e week geleden heb ik ook een hersenscan gehad omdat ik heel veel last heb van oogmigraine/auras en de neuroloog wil het 1 en andere uitsluiten zoals een aandoening van de bloedvaten of epilepsie ( dit lijkt mij overigens sterk dat ik het heb ) tijdens het gesprek met de neurochirurg 1 week geleden kreeg ik ook een aura, was daarvoor 2 maanden weg geweest en 2 maanden terug had ik meerdere aanvallen op een dag. 14 juli heen voor de uitslagen van die MRI en ik zal dan gelijk voorleggen dat de neurochirurg wil dat ik alsnog een EMG laat doen, wat Wrenchman zegt, misschien is er een mouw aan te passen.

Groetjes
flower121
Lid

Berichtdoor zeeuws meisje » do jun 30, 2016 5:00 pm

Ik heb het zelf ook aan mijn linkerarm. Vorig jaar geopereerd en helaas bleek de zenuw te erg beschadigd om gered te worden. Ik heb dus nu een flinke beperking in mijn linkerarm. (verlamming dus) Ik weet helaas hoe een cubitaal tunnelsyndroom voelt. Ik weet helaas ook dat precies dezelfde klachten ook uit beschadigingen van de zenuw op een hoger punt (meestal nek) kunnen komen. En dit kun je niet op een MRI zien, dit kan echt alleen maar via een EMG worden vastgesteld.
Ik zou er een moord voor doen om het gebruik van mijn arm terug te kunnen krijgen. Ik snap je angst ook wel hoor, maar wil je dit risico echt nemen?
zeeuws meisje
Lid

Reumavorm: RA/SLE

Keer terug naar Algemeen