nervus ulnaris transpositie, ervaringen?

Voor alle reuma gerelateerde zaken die echt niet in een ander forum thuis horen. Eventueel verkeerd geplaatste berichten worden door de moderators verplaatst.

Moderator: Martijn

nervus ulnaris transpositie, ervaringen?

Berichtdoor flower121 » do jun 09, 2016 2:42 pm

Hallo,

Ik heb al tijden een zenuwbeklemming in mijn elleboog ( nervus ulnaris ) en ben daar vorig jaar aan geopereerd, helaas zonder succes want de boel zit weer of nog steeds klem en moet weer onder het mes. Nu krijg ik als de slagingskans reeel is een transpositie, anders dan de vorige keer want toen is mijn zenuw alleen 'vrij gelegd'' is die transpositie de moeite waard om te ondergaan ? De slagingskans is volgens mij niet erg groot en de transpositie is net iets gecompliceerder als alleen het vrijleggen van de zenuw wat vorig jaar is gebeurd, ook qua herstel.

De neuroloog heeft dit in de brief staan die ik zelf door kan lezen: Transpositie optie? Vraag is of patiënte wel klachtenvrij gaat worden, mede gezien ook de chronische nekklachten.

Ik ben afgelopen 2 jaar al diverse keren onder narcose geweest, ik zelf vind dat geen probleem maar goed is het niet,. Ik wil geen plaatselijke verdoving bij de ulnaris ingreep dus ik ga en wil sowieso onder narcose.

Zijn er hier mensen die ook een transpositie hebben ondergaan ( ook na het eerder vrijleggen van de zenuw ) en hoe is dat gegaan? Zijn de klachten afgenomen of het zelfde gebleven? Ik heb volgende week een gesprek met de neurochirurg en ook hij zal heus wel antwoorden hebben op mijn vragen maar ik vraag het ook even aan de mensen die het zelf hebben ondergaan. Moet aankomende week ook een hersenscan omdat ik nogal last heb van visuele auras/oogmigraine en nu wil de neuroloog dus het 1 en ander uitsluiten dmv een MRI van mijn hersenen.

Ik moet ivm chronische pijnklachten beginnen met amitiptyline maar durf niet zo goed haha ik ben zeer gevoelig voor bijwerkingen en heb helaas slechte ervaringen met anti depressiva, maar als ik het goed heb zijn er over amitriptyline wel veel goede verhalen, ik begin ook heel laag ( 10mg ) en mag dan na een maand opbouwen van de neuroloog. Zijn er bijwerkingen zoals gewichtstoename? Slapeloosheid? etc? Ik ben nu bijna 3 jaar geleden gestopt met diverse medicatie en daardoor 30 kilo afgevallen, die pillen die ik nam w.o. ook anti depressiva zorgden voor flink wat gewichtstoename en dat wil ik niet weer hebben. Ook heb ik slaap apneu en kan ik slapeloosheid/slaapstoornissen er nu niet bij hebben.

Groetjess
flower121
Lid

Keer terug naar Algemeen