TENS behandeling ervaringen

Voor alle reuma gerelateerde zaken die echt niet in een ander forum thuis horen. Eventueel verkeerd geplaatste berichten worden door de moderators verplaatst.

Moderator: Martijn

TENS behandeling ervaringen

Berichtdoor flower121 » ma jan 18, 2016 6:35 pm

Hallo allemaal,

Vanwege vele pijnklachten en een zenuwbeknelling in mijn elleboog ( nervus ulnaris ) ben ik vandaag via de pijnpoli begonnen met TENS behandeling.

Moet even vermelden dat ik in augustus vorig jaar ben geopereerd aan de zenuw beknelling maar het lijkt dus niet te hebben geholpen, klachten zijn weer terug en de neuro chirug sprak over een hele fikse zenuw beklemming en hij vroeg zich ook af of het de moeite waard is om weer voor de 2e keer onder het mes te gaan als het nu ook niets heeft geholpen, dat heb ik sowieso eerst maar even op de lange baan geschoven dus vandaar dat ik nu bij de pijnpoli ben.

Maar jeetje, wat ben ik geschrokken van het gevoel, ik kreeg hele felle nare (zenuw) pijnscheuten, en mijn lichaam veert dan ook echt op en schrik mij rot. opzich ging het het grootste gedeelte van de tijd oke, het was niet continu dat ik die felle zenuwscheuten voelde maar ik ben zo bang om het wel weer te krijgen dat ik amper de TENS op mijn elleboog uit durf te proberen, wie wil zichzelf nu graag onder stroom zetten en dan ook nog eens vlakbij die rottige zenuwbeknelling. Precies het gevoel wat mensen wel kennen als je tandarts te dicht bij je zenuw gaat boren.

Maar omdat ik ook erge neklachten heb heb ik mede daarom ook de TENS nu 2 weken op proef mee naar huis gekregen, net even 20 minuten mijn nek ''gemasseeerd'' en dat gaat wel gewoon goed, maar ik durf de plakkers van het apparaat gewoon niet op mijn elleboog te doen :'( weet niet hoe het kwam maar toen ik net op de pijnpoli die zenuwscheuten voelde viel ik bijna flauw en barste ik in tranen uit, ben heel erg moe en het gevoel is zo rot dus dat is ook wel een reden maar ik durf het gewoon echt niet aan om de plakkers te plakken daar waar het eigenlijk voor bedoelt is.

Is het normaal dat die TENS mij dezelfde scheuten gaf die ik destijds had bij het EMG onderzoek? ( opsporen van die zenuwbeknelling ) en dat het echt hele felle zenuwscheuten zijn? Had het dus niet de hele tijd had maar wel 3x een felle scheut in ongeveer 5 minuten tijd.

Zoals ik er nu over denk word dit niks, en kan ik hem gewoon weer retour sturen.
flower121
Lid

Re: TENS behandeling ervaringen

Berichtdoor Hermione » di jan 19, 2016 12:43 pm

ik heb hele goede ervaringen met tens. Vanwege dunne vezelneuropathie (zeg maar, de dunne bedrading van je zenuwstelsel is aangetast) heb ik opgezette pijnlijke voeten. Nog wel meer klachten, maar w.b. de tens gaat het nu even over de voeten. Ik kreeg de tens eigenlijk als NMES behandeling bij een revalidatie op de beenspieren, maar het hielp enorm voor de pijn in de voeten.

Mijn tips:
probeer eens de plakkers wat op te schuiven, dus niet op je elleboog maar ernaast.
probeer de tens wat zachter te zetten. Ik heb zelf zo'n apparaat gekocht, en die kan ik in sterkte zelf instellen. Gewoon heel zacht beginnen, je kunt die altijd tijdens de behandeling nog verhogen. Ik heb geleerd: tegen je pijngrens aanzitten, nooit erover.

Succes!
Hermione
Hermione
Lid

Reumavorm: sarcoïdose dvn

Keer terug naar Algemeen