cts ingreep achter de rug

Voor alle reuma gerelateerde zaken die echt niet in een ander forum thuis horen. Eventueel verkeerd geplaatste berichten worden door de moderators verplaatst.

Moderator: Martijn

cts ingreep achter de rug

Berichtdoor flower121 » di aug 18, 2015 3:27 pm

vanmorgen moest ik om 8 uur bij het UMCG zijn voor de cubitaal tunnel syndroom operatie, nu net thuis, is volgens mij goed gegaan, nu alleen geen gevoel en tintelingen in mijn hand maar ik neem aan dat dat erbij hoort, ben rechts geopereerd en gelukkig linkshandig maar wat zijn kleine alledaagse dingetjes lastig nu zoals aankleden en dingen pakken en typen. over 2 dagen mag het drukverband en de slinger af, over 14 dagen de hechtingen eruit en over 6 weken voor controle, ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken. vrijwel geen pijn nu maar moet wel om de paar uur diclofenac en paracetamol innemen.

groetjes
flower121
Lid

Re: cts ingreep achter de rug

Berichtdoor vrolijkmeisje » di aug 18, 2015 7:28 pm

En douchen, haren wassen, afdrogen, iets te eten smeren, iets van je bord eten. Enz. :ebiggrin:
Veel sterkte! Wanneer mag je de hand weer gebruiken?
vrolijkmeisje
Lid

Reumavorm: Reumatoide Artritis

Berichtdoor flower121 » wo aug 19, 2015 12:56 pm

haha ja, vreselijk frustrerend, morgen mag het drukverband er dus af en de slinger ( rare naam eigenlijk :P ''voor mij geen slingers aan mijn hand'' ) dus dan mag ik weer douchen :D maar moet mijn arm 2 tot 3 weken ontzien. de pijn is trouwens goed te doen en neem nu niet iedere 6 uur diclofenac als het niet nodig is. is mij tot nu toe erg meegevallen op wat frustraties en klunzige acties na.
flower121
Lid

Berichtdoor vrolijkmeisje » do aug 20, 2015 4:30 pm

Ah, dat klinkt goed. Niet zo veel pijn is al het halve werk toch?
Ik weet niet wat je bedoelt met een slinger eigenlijk. Bedoel je een mitella?
vrolijkmeisje
Lid

Berichtdoor flower121 » do aug 20, 2015 7:34 pm

Ja het gaat echt goed, wel wat pijn maar peanuts vergeleken met wat ik in januari gehad heb aan operaties. En het heet volgens mij echt sling(er) https://www.google.nl/search?q=sling+ve ... fH5-enM%3A het is geen mitella maar wel hetzelfde principe. Vanmorgen dus afgedaan en ik ben aan het opletten dat ik nog niet teveel met mijn arm doe, dat gaat toch vaak automatisch en vooral als je geen pijnsignaal krijgt denk je er niet veel bij na om toch nog even rust te nemen mbt mijn arm. Moet eigenlijk nog 2 weken rust houden maar dat gaat mij echt niet lukken. Alleen vanmorgen wel echt even veel pijn gehad bij het opstaan, paracetamol genomen en voor de rest van de dag geen pijnstillers meer nodig gehad. Vraag mij nu wel af of dat gaasje er al af mag, heb het gevraagd aan de doktersassistente en het kan wel volgens haar maar er moet dan wel weer een nieuw gaasje op, maar ik vind dat nog een beetje eng omdat het pas 2 dagen geleden is. Ik denk dat ik hem zaterdag ga verwijderen en tot die tijd water vermijden dus met mijn rechterarm buiten de douche gaan hangen haha
flower121
Lid

Berichtdoor vrolijkmeisje » vr aug 21, 2015 11:15 am

Ik mocht 4 weken helemaal niets doen met mijn linkerhand/pols (ik ben linkshandig). Het is me gelukt. Dit gaat jou dus ook lukken :)
Na thuiskomst uit het ziekenhuis (2 nachten) de rest van de eerste week niet buitenshuis geweest, en ik heb pas na een week weer gedoucht, op de dag dat het gips werd verwijderd en er dus wat gips betreft niets meer mis kon gaan. Mijn vriend heeft me geholpen toen. De andere dagen wat wassen bij de wastafel. Fris voelde ik me niet, maar binnenshuis was dat toch minder erg vond ik.

Sterkte met het rust houden, is vast belangrijk om dat toch te proberen hoor!
vrolijkmeisje
Lid

Keer terug naar Algemeen