Ervaringen met cubitaal tunnelsyndroom operatie?

Voor alle reuma gerelateerde zaken die echt niet in een ander forum thuis horen. Eventueel verkeerd geplaatste berichten worden door de moderators verplaatst.

Moderator: Martijn

Ervaringen met cubitaal tunnelsyndroom operatie?

Berichtdoor flower121 » wo jul 22, 2015 1:00 pm

Goedemiddag,

Wat de titel al aangeeft, ik sta bij het UMCG op de wachtlijst voor een operatie mbt cubitaal tunnelsyndroom. Ik verwacht de oproep binnen enkele weken ( wegens de vakantie periode kan het wat langer duren ) Maar ik heb her en der gelezen dat de ervaringen en resultaten niet zo goed zijn, dwz weinig tot geen resultaat en best vaak verergering van de pijn en andere bijkomende pijnklachten. Ik weet dat er nooit geen garantie is dat had ik ook met de operaties voor mijn slaap apneu maar bij de CTS ingreep lijken de kansen wel erg klein dat het verbeterd(?) het vervelende is dat ik het dus heel waarschijnlijk in beide ellebogen heb, krijg nu eerst een operatie rechts en daarna links vrees ik. Heb er wel voor gekozen om onder narcose te gaan. Heeft iemand positieve en/of negatieve ervaringen met deze ingreep?

Nu ben ik vanmorgen in de MRI geweest voor mijn nek, ik vraag mij een beetje af of de arm/elleboog klachten misschien wel vanuit mijn nek komen. Daar worden volgens mij nog wel eens vergissingen in gemaakt omdat het veel op elkaar lijkt. Soms verminderd gevoel in mijn benen en dat lijkt mij dan toch echt uit mijn nek te komen.

Ook heb ik een raar soort schokken, elektrische stootjes in mijn pols als ik die verkeerd neer leg of als ik hem zachtjes stoot, dit is denk ik niet iets wat bij het CTS hoort, kan dat mis hebben maar bij de symptomen staat dit er niet tussen. Voorbeeld: vorige week legde ik mijn hand neer op mijn bureau en mijn pols raakt het snoertje van mijn muis wat weer zo'n rottige schok gaf in mijn pols.

Ik blijf het vreemd vinden wat ik allemaal heb, de nek en zenuwbeknellingen horen ook niet echt bij de FM dus het is mij allemaal een raadsel en een tot nu toe onoplosbare puzzel. Ik krijg de 31ste de uitslag van de MRI dus hopelijk kom ik dan wat verder in mijn doolhof van vragen en rare klachten. Mijn nekklachten lijken echt wat op artrose maar aangezien ik nog relatief jong ben ( 31 jaar ) lijkt mij dat heel raar als dat het is. Het is denk ik ook geen spier kwestie, ik heb dit nu al meer dan een jaar en volgens mij kraken en knakken spieren niet zo en zo vaak.

Ik ben niet ongerust, ook niet aan het doemdenken maar echt in de hoop dat er mensen zijn dit dit herkennen en ervaringen hebben met de aankomende ingreep, als het echt niet gaat helpen en de kans gering is weet ik nog niet of ik het door ga zetten.
flower121
Lid

Re: Ervaringen met cubitaal tunnelsyndroom operatie?

Berichtdoor vrolijkmeisje » do jul 23, 2015 10:28 am

Ik ben niet bekend met die operatie maar herken wel het knakken en verkeerd schieten van iets in mijn arm/pols bij bepaalde bewegingen.
Misschien is het iets heel anders hoor, want ik zou het niet beschrijven als een elektrische schok.
Mij wordt gezegd dat het ws een gevolg is van artrose door artritis. Kraakbeen weg en daardoor knarsen gewrichten en botten meer over elkaar.
Helaas blijkt dat na het plaatsen van een polsprothese dit probleem nog niet is opgelost. Dit deel van het probleem zat kennelijk verderop in de arm en niet in de pols.
Qua pols is de pijn die ik had overigens verdwenen. Dus de operatie is goed geslaagd bij mij.
vrolijkmeisje
Lid

Reumavorm: Reumatoide Artritis

Berichtdoor flower121 » do jul 23, 2015 10:57 am

Ja het voelt echt als elektrische schokken, heel raar en het lijkt wel wat op het carpaal tunnelsyndroom. Cubitaal tunnelsyndroom is wel al vast gesteld dmv een EMG en de schokjes van de EMG voelen dus net zo als de schokjes in mijn pols. Dat "schieten" heb ik trouwens ook in elleboog en onderarm, bij een bepaalde beweging is het dan net of er iets los schiet.

Ik heb zoveel rare dingen joh, ik heb ook dat als ik mijn linker arm draai of strek dat ik dan vreselijke kramp in mijn nek/hals krijg, bij bijvoorbeeld een jas aantrekken, dit vertelde ik de neuroloog en hij weet het ook niet wat dat is. Ik weet dat alles met elkaar in verbinding staat en dat het 1 het ander veroorzaakt. Hopelijk leverd de MRI meer duidelijkheid op. Sinds gister na de MRI ontzettend veel pijn in mijn nek en schouders en ik weet dat het niet door de MRI kan komen hoor en dat het toeval is maar het gaat ff niet zo goed momenteel. Moet afspraken ook afzeggen omdat ik echt veel pijn heb en dat vreet ook energie.

Ik zat dus zelf aan artrose te denken, o.a. het vreselijk vaak knakken van mijn nek is volgens mij een symptoom van artrose( alleen al als ik gaap of diep zucht knakt ie ) en het zit in de familie maar ik ben dus nog best jong en wil niet op de zaken vooruit lopen. Ik ben stiekem een beetje bang dat het misschien wel gewoon een spierkwestie is en ik dus voor paal kom te staan ook omdat ik die MRI heb gehad en daarmee kun je denk ik niets vinden qua spieraandoeningen. Ik bedoel wat nou als het idd 'maar' een spierkwestie is en ik daarvoor binnenstebuiten ben gekeerd door een neuroloog? Het CTS staat vast hoor en dat is geen spierkwestie en ik denk ook niet dat spieren zo kunnen knakken maar de tijd zal het leren.
flower121
Lid

Berichtdoor flower121 » wo jul 29, 2015 1:20 pm

Net een brief gehad van het UMCG, moet dinsdag a.s. al onder het mes. Pfoee dat is al erg snel. Op hoop van zegen en hopen dat het slaagt.

Groetjes
flower121
Lid

Berichtdoor Wrenchman » do jul 30, 2015 9:27 am

flower121 schreef:Net een brief gehad van het UMCG, moet dinsdag a.s. al onder het mes. Pfoee dat is al erg snel. Op hoop van zegen en hopen dat het slaagt.

Groetjes

Sterkte!
The truth is out there...
Wrenchman
Lid

Reumavorm: SOLK

Keer terug naar Algemeen