Vraag over MRI scan voor morgen

Voor alle reuma gerelateerde zaken die echt niet in een ander forum thuis horen. Eventueel verkeerd geplaatste berichten worden door de moderators verplaatst.

Moderator: Martijn

Vraag over MRI scan voor morgen

Berichtdoor flower121 » di jul 21, 2015 9:14 pm

Morgenvroeg krijg ik een MRI scan van mijn nek, heb nog even snel een vraagje. Het is natuurlijk bekend dat je geen ijzer/metaal e.d. mag dragen, mijn piercings laat ik thuis net als sieraden, make up en beugelbh *goedemorguhhh* :lol: maar mag ik dan ook echt geen broek aan met een rits of knopen? Iedere broek die ik heb hebben een rits of knopen, en ik krijg de MRI dus van mijn nek kan het dan kwaad om een broek aan te hebben met metaaldelen? Als dat zo is is dat geen ramp en leen ik wel een broek van mijn zus maar als het verder zeker weten niet erg is dan doe ik gewoon mijn eigen kleding aan. Schoot mij net te binnen, moet om 7.15 al weg morgen en zit een beetje in de stress nu haha.
flower121
Lid

Re: Vraag over MRI scan voor morgen

Berichtdoor Henk » wo jul 22, 2015 3:37 am

Geen idee, ik droeg een pijama zonder metalen onderdelen...
Het minst prettig bij een MRI vond ik niet het geluid van de machine, maar de keiharde muziek halverwege de opnames (op het moment dat er contrastvloeistof werd geïnjecteerd en er even geen opnames werden gemaakt).
Van 'graag muziek' kreeg ik achteraf wel spijt.
Verder valt het voor mij onder de zeer patiëntvriendelijke onderzoeken.
'Tous les hommes sont mortels' ('Alle mensen zijn sterfelijk') van Simone de Beauvoir. Gelukkig wel!
Henk
Lid

Reumavorm: reumatoide artritis

Berichtdoor flower121 » wo jul 22, 2015 9:23 am

Ben alweer thuis, is goed gegaan alleen de radioloog was zeer onvriendelijk, slecht geslapen denk ik haha

Er staat in het foldertje dat het 30 tot 90 minuten kan duren, was dus van 40 uitgegaan maar uiteindelijk heeft het nog geen 20 minuten geduurd al was dat ook al lang zat.

Ik hoefde geen contrastvloeistof ingespoten gelukkig, gaat om mijn nek.

Het geluid was idd vervelend, vooral die monotone eentonige geluiden, na elk geluid hoopte ik dat het klaar was maar er kwam steeds weer een ander geluid, ach dan weet ik wel dat het grondig word onderzocht :) . Had wel oordopjes geen muziek. Ergste vond ik de hitte daar, kan ik al niet tegen maar het was te doen en de 31ste krijg ik de uitslag.
flower121
Lid

Berichtdoor vrolijkmeisje » do jul 23, 2015 10:33 am

Ik moest een keer voor een longfoto, maar hoefde volgens mij mijn broek niet uit. Of droeg ik een rok?
Doodziek was ik toen en ik vond het heerlijk dat ik even mocht liggen :)
Maar hoe heb je het opgelost met je broek?
vrolijkmeisje
Lid

Reumavorm: Reumatoide Artritis

Berichtdoor Martijn » za jul 25, 2015 8:59 pm

Een rits maakt niet uit, tenzij men geinteresseerd is in je heup!
Doe als een vlinder. Rust op tijd, maar vergeet niet te vliegen!
Martijn
Site Admin

Reumavorm: SLE

Berichtdoor flower121 » ma jul 27, 2015 5:52 pm

Bedankt Martijn,

De MRI is gelukkig geslaagd, vrijdag de uitslag. Spannend! Stiekem hoop ik wel dat er wat uit komt rollen hoe naar dat ook mag klinken, als er niks uit komt komt er ook nog geen oplossing voor mijn klachten vrees ik.
flower121
Lid

Keer terug naar Algemeen