Nieuw hulpmiddel voor mijn moeder

Voor alle reuma gerelateerde zaken die echt niet in een ander forum thuis horen. Eventueel verkeerd geplaatste berichten worden door de moderators verplaatst.

Moderator: Martijn

Nieuw hulpmiddel voor mijn moeder

Berichtdoor Josévanzanden » ma feb 23, 2015 12:03 pm

Beste lezers,

Mijn moeder heeft sinds korte verergerde last van stijve en pijnlijke handen. Ik ben op zoek gegaan naar een betaalbaar hulpmiddel(er zijn zó veel hulpmiddelen en ze zijn vaak duur). Ik ben uitgekomen bij een universele grip gemaakt van foam. Het is een simpel stuk "buis" gemaakt van foam wat precies in mijn moeders handen past en dit kan ze over bijvoorbeeld haar fietsstuur schuiven. Ik kan alleen nergens een webshop vinden waar het te koop is...

Zijn er mensen met ervaring over dit product? En zo ja, waar kan ik het kopen?

Groetjes,

José
Josévanzanden
Nieuw lid

Re: Nieuw hulpmiddel voor mijn moeder

Berichtdoor DaisyD » ma feb 23, 2015 4:09 pm

Hoi José,

Lief dat je op zoek bent naar hulpmiddelen voor je moeder! Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar als je op google intikt "handvatverdikkers foamgrip" vind je volgens mij in allerlei soorten, maten en kleuren datgene wat je zoekt. Of heb ik je vraag niet goed begrepen?

Groetjes,Daisy
DaisyD
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor tinus » ma feb 23, 2015 6:46 pm

Josévanzanden schreef:betaalbaar hulpmiddel

Bij de bouwmarkt kun je verwarmingsbuisisolatie kopen in minstens twee maten. Kost bijna niets, maar je moet er wel op verdacht zijn dat het van je stuur/mes/enz. af kan schieten. Tenzij het heel strak zit. En je kunt het natuurlijk ook vastlijmen...
"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt".
Huub Buijssen.
tinus
Lid

Reumavorm: RA - AP

Berichtdoor Dolfijntje » ma maart 09, 2015 8:58 pm

Ik heb een paar jaar geleden via www.grippers.nl (pen) verdikkingsstukjes besteld.
De kosten zijn lager dan bij andere leveranciers en de verzendkosten zijn gelijk aan de kosten van de postzegels.
Ik heb hier een goed ervaring mee.
Ook de levering is snel en het pakketje past door de meeste brievenbussen heen.

Groetjes Marloes
Pluk het uur.
Dolfijntje
Lid

Reumavorm: Fibromyalgie

Keer terug naar Algemeen