Rokers????

Voor alle reuma gerelateerde zaken die echt niet in een ander forum thuis horen. Eventueel verkeerd geplaatste berichten worden door de moderators verplaatst.

Moderator: Martijn

Re: Rokers????

Berichtdoor vrolijkmeisje » zo nov 24, 2013 10:16 pm

Ook sterkte van mij!
En inderdaad: ik werd in het begin gek van de gedachte: nu even een sigaretje. O nee, ik rook niet meer.
Na verloop van tijd werden de tussenpozen langer.
En om anders tegen het roken aan te kijken, namelijk: "rokers zijn eigenlijk zielig, want die denken niet zonder roken te kunnen", is het boek van Allen Carr heel helpend.

Ik hoop dat het je gaat lukken!
vrolijkmeisje
Lid

Reumavorm: Reumatoide Artritis

Berichtdoor afina » wo nov 27, 2013 1:22 am

Thx Speets en vrolijk meisje...

Ik moet zeggen dat de aandrang af en toe nog wel heel groot is :roll: Op zo'n moment ben ik toch wel heel blij met mijn nicotine pleisters en e-smoker :D
Bovendien ben ik er achter gekomen dat mijn zorgverzekering het eens per jaar vergoed, morgen een afspraak dan heb ik de pleisters voortaan via de nationale apotheek...medicatie wil ik niet..
Ik rookte best veel dus zijn de afkickverschijnselen niet zo vreemd denk ik.

Wat misschien een nadeel is...ik ben op het moment niet erg mobiel dus heb ik ook alle tijd om aan het roken te denken. Ga een rondje wandelen hoorde ik wel eens...maar met mijn kruk kom ik niet ver :wink: ...Aan de andere kant..als je ergens bent waar anderen wel volop roken is het ook moeilijk.
Voor de operatie wil ik er iig af wezen en daarna ook eraf blijven!

En.....morgen gaat mijn derde rookvrije dag in!!
There are things we don't want to happen, but have to accept...things we don't want to know, but have to learn...and people we can't live without, but have to let go...
afina
Lid

Reumavorm: reuma psoriatica en

Berichtdoor vrolijkmeisje » wo nov 27, 2013 9:08 am

go Afina go!
Je hebt misschien al wel 50 sigaretten NIET gerookt! Dat is een fijne gedachte toch?
vrolijkmeisje
Lid

Berichtdoor afina » wo nov 27, 2013 10:46 am

Haha dat is zeker een mooie gedachte!!

Ik ken ook iemand die doet voor ieder pakje wat ze niet rookt een bedrag in een speciaal potje...ook leuk natuurlijk :D
There are things we don't want to happen, but have to accept...things we don't want to know, but have to learn...and people we can't live without, but have to let go...
afina
Lid

Berichtdoor AnnemiekV » wo nov 27, 2013 10:49 am

Mijn schoonbroer is vorig jaar gestopt met roken, en deed dat geld inderdaad in een pot. Ze konden er afgelopen zomervakantie royaal met het gezin van op vakantie gaan, dus dat is wel een leuk vooruitzicht dan. Misschien ook handig voor jou, en dan iets leuks met dat geld gaan doen, een echte verwennerij of zo! Succes ermee!!
AnnemiekV
Lid

Reumavorm: Bechterew

Berichtdoor vrolijkmeisje » wo nov 27, 2013 2:55 pm

Ik vond destijds de gedachte dat ik mijn lichaam niet meer had vervuild met al ... sigaretten heel prettig. Dus ik rekende regelmatig even hoeveel gif ik mijn lichaam al had onthouden. Ik vond dat heel motiverend.
vrolijkmeisje
Lid

Berichtdoor afina » di dec 03, 2013 1:45 pm

Tot nu toe heb ik nog maar geen apart potje gemaakt :D ...er komen best nog veel onkosten aan als ik straks mijn nieuwe heup krijg :)
Inmiddels heb ik al wel het één en ander aageschaft, maar er wordt niet zo veel meer vergoed :roll:

Maar....ik ben al wel aan de negende rookvrije dag begonnen :D 8)
afina
Lid

Berichtdoor Hermione » di dec 03, 2013 2:16 pm

Goed bezig Afina!!

http://images.flabber.net/files/achievement-lijst-om-te-helpen-stoppen-met-roken.jpg

(even als link, want als plaatje kwam die er maar half op)
(een plaatje om je te motiveren, het geeft aan wat voor voordelen je jezelf geeft door te stoppen met roken!!)
Hermione
Hermione
Lid

Reumavorm: sarcoïdose dvn

Berichtdoor speets » di dec 03, 2013 2:39 pm

Goed hoor! Heel knap! Veel succes de komende tijd.
En mooi plaatje, Hermione! Dat zegt alles 8)
speets
Lid

Reumavorm: HMS + AP

Berichtdoor afina » wo dec 04, 2013 1:16 pm

Plaatje is idd heel mooi en duidelijk.

Ik heb nu de nicotine pleisters nog :wink: ....daarna gaan al die voordelen vast werken :D
afina
Lid

Berichtdoor tinus » vr mei 09, 2014 2:31 pm

Hoe gaat het nu, Afina? Is het vol te houden?
"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt".
Huub Buijssen.
tinus
Lid

Reumavorm: RA - AP

Berichtdoor Henk » za mei 10, 2014 2:15 am

Ter info...
http://sincemylastcigarette.com/banners ... 0_dark.png

En het kost nog steeds moeite... maar wat denk je, na een halve eeuw roken...
'k Wens iedereen, die van een verslaving probeert af te komen VEEL STERKTE!
Ennuh... oppassen, dat er geen andere verslaving voor in de plaats komt. :roll:
'Tous les hommes sont mortels' ('Alle mensen zijn sterfelijk') van Simone de Beauvoir. Gelukkig wel!
Henk
Lid

Reumavorm: reumatoide artritis

Berichtdoor afina » za mei 10, 2014 6:54 am

Ehhhhmmmm...nee helaas ben ik na vijf maanden een aantal weken geleden weer begonnen :oops:
Ik zat er helemaal doorheen en viel terug.

Maar....ik heb nog nicotine pleisters en als ik weer wat beter in mijn velletje zit ga ik die weer gebruiken en stoppen met het roken....ik weet nu dat ik het kan :?
afina
Lid

Berichtdoor tinus » za mei 10, 2014 11:05 am

afina schreef:ik weet nu dat ik het kan :?

Zo is dat 8)
En volgende keer begin je NIET na een tijdje opnieuw, omdat juist die eerste maanden zo vreselijk moeilijk zijn :P
Maak vooral zo'n banner aan zoals Henk hierboven. Dat motiveert geweldig!

Ik kan van het uitgespaarde geld mijn hele huis laten aanpassen, want dit is de mijne is:

Afbeelding

Leuk Henk, en sterkte!
"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt".
Huub Buijssen.
tinus
Lid

Reumavorm: RA - AP

Berichtdoor Henk » za mei 10, 2014 6:24 pm

tinus schreef:Dat motiveert geweldig!

Het kan (ongetwijfeld) motiveren, maar speelde bij mij letterlijk geen enkele rol.
Toen ik na een hartinfarct werd binnengebracht bij de hartbewaking was één van de eerste vragen "Rookt u, meneer".
Na mijn bevestigende antwoord, "twee pakjes per dag", kreeg ik meteen een 21-mg Nicotinell-pleister op m'n borst geplakt, met de mededeling "vanaf vandaag niet meer".
Dat was geen kwestie van motiveren, maar wanneer je aan de linkerkant vastzit aan een infuus (en zuurstof) en aan de andere kant met een stuk of acht plakkers vastzit aan apparatuur, loop je niet even naar beneden om een pafke te nemen.
En op 'cardiologie' werd ik ook constant gemonitord...

Nee... DE motivatie kwam van m'n jongste kleindochter (toen zes jaar), die puur uit zichzelf zei: "Je mag niet doodgaan, opa". Ik heb haar beloofd dat ik m'n best zou doen om nog 'even' te blijven en dat motiveerde me om het stoppen vol te houden toen ik ook weer had kunnen beginnen... Maar het valt soms niet mee... zonder de pleisters.

En het geld... Ach, dat gaat toch wel op... :roll:

Leuk Henk, en sterkte!

Dank je.
Jou ook sterkte toegewenst op momenten dat het minder gaat, Tinus.
'Tous les hommes sont mortels' ('Alle mensen zijn sterfelijk') van Simone de Beauvoir. Gelukkig wel!
Henk
Lid

Reumavorm: reumatoide artritis

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemeen