Rokers????

Voor alle reuma gerelateerde zaken die echt niet in een ander forum thuis horen. Eventueel verkeerd geplaatste berichten worden door de moderators verplaatst.

Moderator: Martijn

Re: Rokers????

Berichtdoor afina » za nov 16, 2013 5:29 pm

Zo...ik heb de eerste stappen gezet. Nicotine pleisters gekocht...een electronische cigaret besteld om mijn handen bezig te houden....en een datum geprikt...
Maadag 25 november ga ik stoppen!!!! 8) 8)
There are things we don't want to happen, but have to accept...things we don't want to know, but have to learn...and people we can't live without, but have to let go...
afina
Lid

Reumavorm: reuma psoriatica en

Berichtdoor Hermione » za nov 16, 2013 8:10 pm

Afbeelding
Hermione
Hermione
Lid

Reumavorm: sarcoïdose dvn

Berichtdoor afina » zo nov 17, 2013 12:42 am

Hahahaha...bemoedigend!!
There are things we don't want to happen, but have to accept...things we don't want to know, but have to learn...and people we can't live without, but have to let go...
afina
Lid

Berichtdoor AnnemiekV » zo nov 17, 2013 10:15 am

Heel veel succes met stoppen!! Ik heb amper gerookt, vroeger wel eens een sigaretje tussendoor, en hoewel ik het lekker vond (en nog steeds zou vinden), nooit echt gerookt. En gelukkig nooit aan begonnen!
Mijn collega die stopte met roken, had ook een boekje waar fijne tips in stonden. Daar stond zelfs in, als je een datum hebt geprikt, rook dan desnoods van te voren meer, dat het onderhand je neus uitkomt. Maar goed, ik heb makkelijk praten ik hoef niet te stoppen natuurlijk. :wink:
Dus...heel veel succes!!
AnnemiekV
Lid

Reumavorm: Bechterew

Berichtdoor afina » zo nov 17, 2013 11:07 am

Dank je Annemiek.

Ik heb zelf ook het idee dat een vaste datum wel een stok achter de deur is.
Bovendien heb ik het gisteravond tijdens een familie uitje tegen iedereen gezegd...kunnen zij me ook in de gaten houden haha
afina
Lid

Berichtdoor speets » zo nov 17, 2013 12:40 pm

afina schreef:Bovendien heb ik het gisteravond tijdens een familie uitje tegen iedereen gezegd...

Ja, dat is een hele goeie!!!
Ze hebben wel eens onderzoek gedaan naar de meest succesvolle manier om te stoppen. Dat was o.a.

- in 1 keer rigoreus niets meer gebruiken
- pleisters helpen niet
- steun van de familie

Dat was vóór de internettijd.
Jij hebt er ook nog een forum bij dat de datum 25 november in de oren geknoopt heeft :ebiggrin:
speets
Lid

Reumavorm: HMS + AP

Berichtdoor afina » zo nov 17, 2013 1:06 pm

Haha...fijn dat hier ook " in de gaten " gehouden wordt :wink:
afina
Lid

Berichtdoor vrolijkmeisje » zo nov 17, 2013 1:38 pm

En Afina, ik weet niet of je een lezer bent, maar als dat zo is kan ik je echt het boek van Allen Carr aanraden hoor! Ik doe het er al 15 jaar goed op en was een echte verslaafde. Voor ik op mijn werk kwam had ik al 4 sigaretten op.
vrolijkmeisje
Lid

Reumavorm: Reumatoide Artritis

Berichtdoor afina » zo nov 17, 2013 8:52 pm

Ik hou wel van lezen ja...zal eens kijken of dat boek ergens te lenen is...
Thx!!!
afina
Lid

Berichtdoor vrolijkmeisje » ma nov 18, 2013 10:51 am

Het boek is makkelijk te verkrijgen op Marktplaats, voor ongeveer 3 euro. Een pakje sigaretten of shag is tegenwoordig volgens mij een stuk duurder!
:-)
vrolijkmeisje
Lid

Reumavorm: Reumatoide Artritis

Berichtdoor afina » ma nov 18, 2013 11:49 am

Haha daar heb je gelijk in denk ik :wink:
De laatste jaren maakte ik ze zelf, dat scheelde ook al een stuk in de kosten.

Vanmorgen heb ik zo'n electronische cigaret besteld...dan heb ik toch iets in mijn handen :roll:
afina
Lid

Berichtdoor Henk » ma nov 18, 2013 4:19 pm

Voor mij geen doorslaggevend argument, maar toch...
http://sincemylastcigarette.com/banners ... 0_dark.png

En... ik ben er zelf niet aan begonnen, maar Karin Spaink heeft een aantal aanbevelenswaardige blogs geschreven over de e-sigaret. Zie bijvoorbeeld: http://www.spaink.net/2013/09/18/in-de-wolken-2/
'Tous les hommes sont mortels' ('Alle mensen zijn sterfelijk') van Simone de Beauvoir. Gelukkig wel!
Henk
Lid

Reumavorm: reumatoide artritis

Berichtdoor pierre » ma nov 18, 2013 6:26 pm

Na 48 jaar stevig gerookt te hebben zeg maar gerust pakje shag per dag, ben ik er zo ineens mee gestopt,rook dus nu 5 jaar niet meer. als ik geweten had dat dit zo makkelijk was gegaan was ik al veel eerder gestopt, maar nooit geprobeerd zeg maar. ook de vrouw was zo ineens gestopt,en rook nu ook al zo lang als ik niet meer,maar die heeft het wel echt moeilijk gehad

Groetend Pierre
pierre
Lid

Reumavorm: ra+ap

Berichtdoor afina » di nov 19, 2013 12:03 pm

Mijn broers zijn alle drie gestopt....de oudste taalt er totaal niet meer naar. De middelste was na 4 jaar stoppen in een periode van veel stress weer begonnen maar is inmiddels ook weer gestopt.
Mijn jongste broer kan heel gemakkelijk stoppen :roll: Soms rookt hij een paar dagen om vervolgens weer maanden niet te roken.

Ik ben bang dat ik het er wel moeilijk mee ga krijgen...maar ik wacht het maar gewoon af. Ik heb nog een paar dagen om me erop voor te bereiden :roll:
afina
Lid

Berichtdoor speets » zo nov 24, 2013 12:50 pm

Hallo Afina,

Morgen gaat het dus gebeuren.
Heel veel sterkte. Gewoon volhouden, niet meer over nadenken.

Dit werkte mij goed: elke keer als ik een smoesje zocht om er een ('ééntje maar' :lol: ) op te steken, blokkeerde ik bewust mijn hoofd. Weigerde om er nog verder over na te denken. Na 10 seconden is de aandrang weer weg.
Na 2 minuten komt er een nieuwe 'aanval' en begint het gezeur in je hoofd weer opnieuw, maar die 2 minuten worden er 5, en dan 10, enz. Het is hard werken, maar het is het waard!

Wat mij ook hielp, was de gedachte dat ik vroeg of laat toch een keer zou moeten stoppen. Dus dan maar liever vroeg.
Dan heeft je lijf de beste kansen om nog te herstellen en worden je longen weer helemaal schoon!

Succes! Afbeelding
speets
Lid

Reumavorm: HMS + AP

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemeen