Rokers????

Voor alle reuma gerelateerde zaken die echt niet in een ander forum thuis horen. Eventueel verkeerd geplaatste berichten worden door de moderators verplaatst.

Moderator: Martijn

Re: Rokers????

Berichtdoor afina » za mei 10, 2014 7:21 pm

Het was in principe ook niet echt moeilijk meer...tot ik overspannen raakte :?
Toen verdwenen mijn motivatie en wilskracht als sneeuw voor de zon :cry:

Wat ik nu wel veranderd heb is dat ik niet meer in huis rook, dan rook ik iig minder en went het minder...de " gewoonte" is anders dan vorig jaar....dat kan straks alleen maar helpen bij het - opnieuw - stoppen.
There are things we don't want to happen, but have to accept...things we don't want to know, but have to learn...and people we can't live without, but have to let go...
afina
Lid

Reumavorm: reuma psoriatica en

Berichtdoor Wrenchman » di maart 24, 2015 9:51 pm

Even omhoogbumpen dit onderwerp.

Ik ben er vandaag 2 maanden vanaf, na ruim 15 jaar verslaafd te zijn geweest. Mede hier las ik over het boek van Allen Carr. Ik ben gaan zoeken op internet en struikelde ineens over de .pdf van het boek.

Puur uit nieuwsgierigheid begonnen met lezen en de knoop doorgehakt om het boek af te maken. Het bevalt me tot nog toe uitstekend! Een einde aan de slavernij!

Omdat ik een andere roker ook deze kans gun dus hierbij de link. Overigens is mijn vrouw tegelijk met mij gestopt zonder het boek te lezen. Haar lukt het op wilskracht. Misschien had ik dus veel eerder moeten stoppen. Maarja, as is verbrande turf.
The truth is out there...
Wrenchman
Lid

Reumavorm: SOLK

Berichtdoor DaisyD » wo maart 25, 2015 9:50 pm

Handig zo'n gratis pdfje wrenchman! Ik heb 25 jaar flink gerookt, en ben 6 jaar geleden van de ene op de andere dag gestopt. Waarom precies? Geen idee: ik vond het opeens zo'n rare gewoonte! Ondanks een flink doorrokende partner en de aanwezigheid van volle asbakken en pakjes sigaretten in huis, heb ik er nooit meer één opgestoken. Nooit meer in de verleiding geweest ook. Ben nog elke dag blij dat ik er van af ben!
DaisyD
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Senna11 » wo maart 25, 2015 10:08 pm

Het is zo verrekte moeilijk om te stoppen! Heb er 3 jaar over gedaan, paar maanden niet en dan steeds tijdens vakantie weer beginnen. ......nu meer dan een jaar eraf na 26 jaar stevig gerookt te hebben. Vind het nu ook smerig maar zal er nooit wat over zeggen of klagen, dat vind ik hypocriet, loop wel even om...Eens een roker altijd een roker, we zullen zien. .....

de knop moet om en je weet meteen of het de goeie is als het zo is. De wil moet er zijn anders kun je het wel vergeten. Blijven proberen, iedere dag dat je niet rookt is meegenomen!
Senna11
Lid

Reumavorm: RA/fybromyalgie

Berichtdoor Wrenchman » do maart 26, 2015 12:20 am

Het is een hele malle verslaving. Dat je een meningsverschil met je vrouw hebt over wie er aan de beurt is om naar buiten te mogen. En dat ik ook al zoveel uur niet meer gerookt heb...

Het is een stuk onrust wat ik achter me heb gelaten!
Wrenchman
Lid

Berichtdoor Wrenchman » zo aug 30, 2015 11:08 pm

Inmiddels ruim 7 maanden rookvrij. Ik mis het niet meer. Heerlijk! En dat ondanks dat mijn klachten aardig gerommeld hebben.

Echt ontzettend blij dat ik dat boek heb gelezen. En het voor elkaar heb gekregen.
Wrenchman
Lid

Berichtdoor DaisyD » ma aug 31, 2015 8:00 am

Dat vind ik nu eens heel erg leuk nieuws Wrenchman! Gefeliciteerd hiermee!! :ebiggrin:
DaisyD
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Henk » ma aug 31, 2015 4:31 pm

Ter info...
Bij mij loopt de teller nog steeds door...
http://sincemylastcigarette.com/banners ... 0_dark.png

En het kost inmiddels minder moeite... maar ik mis het zo nu en dan nog wel (dat krijg je na een halve eeuw roken).
'k Wens iedereen, die van een verslaving probeert af te komen VEEL STERKTE!
Ennuh... oppassen, dat er geen andere verslaving voor in de plaats komt. :roll:
'Tous les hommes sont mortels' ('Alle mensen zijn sterfelijk') van Simone de Beauvoir. Gelukkig wel!
Henk
Lid

Reumavorm: reumatoide artritis

Berichtdoor Lalage » ma aug 31, 2015 5:53 pm

Nooit gerookt, ik vind het zo smerig. En dan die walm die om rokers heen hangt, bah! Dus stoppen is niet alleen fijn voor jezelf maar ook voor je omgeving.
Lalage
Lid

Reumavorm: reumatoïde artritis

Berichtdoor Wrenchman » ma aug 31, 2015 8:38 pm

Henk schreef:En het kost inmiddels minder moeite... maar ik mis het zo nu en dan nog wel (dat krijg je na een halve eeuw roken).

Misschien dat ik nog 1 of 2 keer per maand zin in een sigaret heb, maar dat is ook zo weg. En dan is het fijn te weten dat ik al die andere sigaretten niet meer hoef te roken.
Het verschil met jou en mij is dat jij nogal abrupt moest stoppen. Ik heb ervoor gekozen om zo'n moment voor te zijn, en ben blij dat het mij gelukt is. (al weet je natuurlijk nooit of je achteraf nog aan de beurt komt...) Maar dat zul jij ongetwijfeld ook zijn.

Lalage schreef:Nooit gerookt, ik vind het zo smerig.
Trap vooral ook niet in de val. Rokers vinden zichzelf ook smerig. (was bij mij tenminste wel)

DaisyD schreef:Gefeliciteerd hiermee!!
Dank je! Het is volgens mij ook leuk om dit te blijven vermelden ook voor hen die graag willen stoppen, maar niet durven of voor hen wie het niet lukt.
Wrenchman
Lid

Berichtdoor vrolijkmeisje » di sep 01, 2015 8:52 am

Voor mensen die het ook willen, maar niet weten hoe: Dat boek dat Wrenchman aanraadde, van Allen Carr, dat is echt een goed hulpmiddel.
Ik ben in 1997 gestopt met hulp van dat boek en heb nooit weer gerookt. Eerdere stoppogingen gingen telkens binnen een paar dagen mis.
In die tijd stopten bosjes mensen met dat boek, dus ik dacht: dat moet mij dan ook lukken.
vrolijkmeisje
Lid

Reumavorm: Reumatoide Artritis

Vorige

Keer terug naar Algemeen