Dringend goede en vooral aardige reumatoloog gezocht

Voor alle reuma gerelateerde zaken die echt niet in een ander forum thuis horen. Eventueel verkeerd geplaatste berichten worden door de moderators verplaatst.

Moderator: Martijn

Dringend goede en vooral aardige reumatoloog gezocht

Berichtdoor klokje » zo maart 10, 2013 5:02 pm

Hallo allemaal,

Ik heb me nog niet echt voorgesteld, komt nog, dat beloof ik.
Heb voor nu een dringende vraag. Ben door mijn huisarts naar een reumatoloog verwezen in het AMC, Amsterdam. Wie heeft ervaringen met een goede vooral aardige reumatoloog in het AMC? (Ik heb nare ervaringen elders achter de rug, vandaar mijn vraag). Ik zit ook op een ander forum (over een ander heel onderwerp). Daar mag je geen aanbevelingen doen in "het openbaar".

Als dat op dit forum ook niet mag, zouden jullie me dan antwoord willen geven via een persoonlijk bericht? Heel erg bedankt! Klokje
klokje
Nieuw lid

Reumavorm: ...

Re: Dringend goede en vooral aardige reumatoloog gezocht

Berichtdoor puntje » zo maart 10, 2013 5:09 pm

Ik vind ze in Tilburg, tweesteden wel goed.

Het is makkelijker dat je zegt, waar je woont of in welke omgeving.
puntje
Lid

Reumavorm: Reuma Artritis

Berichtdoor Hermione » zo maart 10, 2013 5:25 pm

Hallo Klokje,

bij het AMC heb je geen keus. Alleen als je daar voor een 2nd opinion heen gaat, kun je vragen om een bepaalde reumatoloog. Maar anders krijg je een reumatoloog-in-opleiding, die daar een half jaar werkt en dan weer verder gaat naar een andere afdeling.
Zelf heb ik een daverend slechte ervaring in het AMC: ze hebben me amper onderzocht, informatie opgevraagd uit de st. Maartenskliniek zonder mijn toestemming. Ze hadden er geen trek in, omdat de st. Maartenskliniek zo goed bekend staat. Dat daar fouten gemaakt waren, was volgens hun ook niet mogelijk.
Degene die hiervoor verantwoordelijk is, is deze dokter: http://www.youtube.com/watch?v=K94Y9yDMBSM die kan ik dus niet echt aanraden...

Er zijn zeker mensen met andere ervaringen in dit ziekenhuis, maar ik wil je toch zeker die van mij niet onthouden. Het gevolg is nogal dramatisch: mijn huisarts vond dat ik naar twee enorm goede ziekenhuizen was geweest, en het heeft een half jaar geduurd voor ik weer een nieuwe verwijsbrief kreeg naar een andere reumatoloog.

Groetjes, en zeker ook welkom hier op dit forum,
Hermione
Hermione
Lid

Reumavorm: sarcoïdose dvn

Berichtdoor Lis » zo maart 10, 2013 10:09 pm

Moet het in het AMC zijn? Ik weet wel een hele fijne dokter, maar die zit niet in het AMC.
Lis
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor klokje » zo maart 10, 2013 10:29 pm

@ puntje. Ik woon in Amstelveen, dus twee steden is wel erg ver weg..... @hermione: strikt genomen is dit geen second opinion, omdat ik een heel jaar nauwelijks last heb gehad. Nu weer wel. Ik heb in het AMC om een reumatoloog gevraagd en niet een arts assistent, omdat ik dat verhaal van elk half jaar een andere arts assistent, wist. De ervaring in het andere academische ziekenhuis in Adam, was zo naar, dat ik erg tegen mijn afspraak in het AMC opzie.

Iemand anders wel een goede ervaring met een reumatoloog in het AMC???

@ lis. AMC is niet absoluut noodzakelijk, ik heb er zelf om gevraagd. (Meer omdat ik perse niet naar de VU terug wil) Ik heb net alle papieren opgestuurd en kan dus ieder moment opgeroepen worden.

Het makkelijkst is om een aardige reumatoloog in het AMC te vinden. (Anders moet ik nu alle papieren weer terug vragen en weer veranderen). Nogmaals bedankt!
klokje
Nieuw lid

Berichtdoor martje » ma maart 11, 2013 10:47 am

Hallo klokje .
In het A.M C . ben ik niet bekend,maar wel bij Reade voorheen het Jan van Breemen ,die zit ook in 'A . dam . Dit ziekenhuis is speciaal voor Reuma patiënten ,ik weet niet of ik namen mag noemen hier. Anders vraag je het maar in een p.b .tje . Ik begrijp dat je op kort termijn een goede reumatoloog in het A.M.C zoekt , maar wilde je er toch even attent op maken .
Succes .Groet van Martje
martje
Lid

Reumavorm: A.P. en artrose.

Berichtdoor Lis » ma maart 11, 2013 1:27 pm

Bij Reade heb ik hele slechte ervaringen. Bij mijn weten zit daar maar 1 fijne reumatoloog (ik ga ook geen namen noemen). Maar de manier waarop je in Reade als patiënt wordt behandeld, staat mij absoluut niet aan.
Lis
Lid

Berichtdoor snuggertje » ma maart 11, 2013 2:46 pm

Ik had een hele fijne arts in het WFG in Hoorn. Een paar jaar bij gelopen maar nu gelukkig al een tijd niet meer.
dhr. R.E. Voorneman echt een fijne vent met een luisterend oor.

Hij heeft me er uiteindelijk doorheen gesleept. Misschien heb je er iets aan. Sterkte verder.

Groet Dimitri
Als webmaster maak ik websites en doe reclame activiteiten. Ik vind het fijn dat het zittend werk is en niet zwaar qua belasting. Één van mijn websites gaat over
Hulpmiddelen voor senioren en mensen met een beperking Tips zijn natuurlijk altijd welkom.
snuggertje
Nieuw lid

Reumavorm: Sarcoïdose

Berichtdoor Lis » ma maart 11, 2013 6:33 pm

Die bedoel ik dus :ewink: Een paar dagen per week werkt hij ook in Reade.
Lis
Lid

Berichtdoor klokje » di maart 12, 2013 12:37 am

Dank jullie wel voor de reacties! Ik ben al ingeschreven bij het AMC, verkeer in twijfel. Weer uitschrijven? Of toch maar uit proberen? (Ik las op internet één lovende recensie over een reumatoloog in het AMC. Ik heb naar hem gevraagd, dat wel.)

Reade/Jan van Breemen werkt zeer nauw samen met de VU. Ik twijfel er niet aan dat de door jullie genoemde dokter erg aardig is. Maar de schrik zit er bij mij goed in. Nog nooit van mijn leven zo vreselijk behandeld, echt.

Ik denk even na. Gek toch, dat niemand hier goede ervaringen heeft in het AMC...Waar kun je je hier eigenlijk voorstellen? Ik zie geen voorstelhoekje? Groetjes, klokje
klokje
Nieuw lid

Berichtdoor esther » di maart 12, 2013 11:32 am

Klokje,

Mijn ervaringen in het AMC zijn zeer wisselend. Omdat je inderdaad bijna ieder half jaar een andere reumatoloog ziet.
Na een heerlijke rel :twisted: ben ik nu bij een afgestudeerde reumatologe.
Ik vind haar heel aardig, maar ook dat is voor iedereen anders.

Esther
Verander wat je niet accepteren kunt. [color=#FF0000]En accepteer wat je niet veranderen kunt.[/color]
esther
Lid

Reumavorm: polychondritis relap

Berichtdoor Hermione » di maart 12, 2013 1:10 pm

Hey Klokje,

wat ik je persoonlijk mee wil geven: houd er alsjeblieft rekening mee, dat dat je nog wel een keer vaker kan gebeuren. Zelf heb ik het afgelopen jaar tot 3x toe een slechte ervaring gehad bij een reumatoloog, met verschillende redenen.

Binnenkort krijg ik van de huisarts voor de 4e keer (!) een verwijsbrief naar een reumatoloog. Ik zit nu vreselijk in dubio: naar welk ziekenhuis/ welke arts?? Voor mij persoonlijk hoeft een arts niet heel vriendelijk te zijn, als hij zijn werk maar goed doet.

Succes met je keuze! Groetjes,
Hermione
Hermione
Lid

Reumavorm: sarcoïdose dvn

Berichtdoor klokje » wo feb 24, 2016 12:26 pm

Inmiddels nog steeds geen goede en vooral aardige reumatoloog gevonden! Bestaan die eigenlijk wel? Ik zit echt erg omhoog (veel pijn, zwelling en stijfheid). Zou het heel erg op prijs stellen als iemand mij tipt. (Amsterdam). Maar ben inmiddels zelfs bereid er voor te reizen! Stuur me alsjeblieft een naam per PM. Ik begrijp dat je op dit forum geen namen mag noemen namelijk.
klokje
Nieuw lid

Berichtdoor Lalage » wo feb 24, 2016 5:04 pm

AMC is net als het VU-ziekenhuis academisch, dus loop je kans op een arts in opleiding (die weliswaar alles met zijn/haar opleider bespreekt). Als je dat niet wilt, moet je naar een ander ziekenhuis gaan, waar er ook wel een paar van zijn in Amsterdam. Verder kan je op https://www.zorgkaartnederland.nl/reumatoloog/amsterdam ervaringen met artsen lezen.
Lalage
Lid

Reumavorm: reumatoïde artritis

Berichtdoor Dani- » wo feb 24, 2016 5:55 pm

Het lijkt mij moeilijk om een goede en aardige reumatoloog te vinden. Hoewel ik je vraag prima begrijp.
Aardig is voor een ieder anders denk ik dan..
En wat is aardig? Als iemand heel aardig is en en plots een kleine verkeerde opmerking maakt heb je kans dat jij weer in je schulp kruipt. Door je nare ervaringen, en dan is die reumatoloog ook niet aardig.
Ik zou een goede reumatoloog willen die mijn klachten serieus neemt.

Het enige waar je volgens mij aan kunt werken is jezelf.. Een medisch psycholoog of misschien je huisarts kan je helpen hoe je het beste met artsen om kan gaan als het moeilijk voor je is. Ik had ik een enorm onzeker gevoel richting artsen. Heb hulp hierin gezocht en gekregen.
Zou dat een mogelijkheid voor jou zijn? Een beetje zelfvertrouwen krijgen ook als iemand niet volgens jouw idee erg aardig is?

Neem je iemand mee naar je gesprekken met reumatoloog die jou kent en jou ondersteund?
Dani-
Lid

Volgende

Keer terug naar Algemeen