Vocht in enkels

Voor alle reuma gerelateerde zaken die echt niet in een ander forum thuis horen. Eventueel verkeerd geplaatste berichten worden door de moderators verplaatst.

Moderator: Martijn

vocht in enkels

Berichtdoor Tjap2008 » do jun 30, 2011 12:18 pm

Hoi,

Begin dit jaar ben ik naar het ziekenhuis doorgestuurd omdat mijn reumawaarden 400 waren.
Op de röntgefoto's konden ze niets zien en heb verder geen diagnose o.i.d. gehad.

Nu heb ik sinds een paar weken last van vocht in mijn voeten. In het voorjaar stond mn sok dan in mn enkel/onderbeen gedrukt.
Maar met het warmere weer van nu gaan mn enkels helemaal opzwellen en als ik er 10 sec. in druk blijft er een kuil achter.

Kan dit met reuma te maken hebben?

Gr.
Tjap2008
Nieuw lid

Reumavorm: nog niet bekend

Re: vocht in enkels

Berichtdoor len@ » do jun 30, 2011 5:36 pm

Hoe het bij mij kwam.
De humira sloeg niet aan na 4 maanden en had er 3 prednisolon bij.
De laatste weken had ik dikke enkels vooral 1 voet omdat ik er lang geleden een trombose been had.
Sokken strak of slippers stonden in mn voeten gedrukt.

Vorige week heb ik een ander soort prednison gekregen en plagqenil, omdat de pijn over heel mijn lijf niet te dragen was.
Die dikke enkel heb ik laten zien de arts zei er niets over.
Nu na een week zijn de enkels weer hoe ze horen te zijn.
Door een ander gebruik van medicijnen, ik weet het niet, maar het zag er eng uit.

Of je hier wat aan hebt...?
Leny
len@
Lid

Reumavorm: R.A.

Berichtdoor Tjap2008 » do jun 30, 2011 7:01 pm

Nou ik heb geen medicijnen want ik heb geen diagnose gehad.
Maar ook met 'koel' weer zijn mijn enkels wat dikker en blijven mijn sokken (het bovenste randje met elastiek erin) in mijn benen staan..
Nu met het wat warmere weer zijn mn enkels helemaal opgezwollen.

En omdat ik een paar maanden geleden naar de reumatoloog ben gestuurd omdat mn reumafactor te hoog was, maar ze toen niets konden vinden vroeg ik me af of dit een voorteken zou kunnen zijn.
Tjap2008
Nieuw lid

Reumavorm: nog niet bekend

Berichtdoor MaartenE » do jun 30, 2011 7:48 pm

Beste Tjap,
Voor de zekerheid kan je altijd even naar de huisarts gaan om het te controleren.
Echter met dit warme weer zijn er denk ik een hoop mensen die last hebben van opgehouden vocht in voeten en enkels.

Heb je ook pijn aan de enkel en is hij in de ochtend stijf bij het opstaan? Voelt hij warm aan?

Groeten Maarten
MaartenE
Lid

Reumavorm: RA+ Crohn

Berichtdoor AnnemiekV » vr jul 01, 2011 9:29 pm

Kan inderdaad ook door de warmte komen,maar ik zou ook zeggen,ga effe langs een huisarts.Of probeer in de tussentijd vaker je benen omhoog te leggen.Ik heb zelf wel dikke enkels,maar dan echt een vochtophoping,dat blijken dus ontstoken slijmbeursen te zijn,en opgezette achillespezen.Bij deze klachten kan ik dus geen putje erin drukken,wat ik met vocht in de voeten wel zou kunnen.Maar hier heb ik dus zelf geen last van.Wel zijn mijn enkels erg pijnlijk en 's morgens stijf.
Sterkte ermee!
AnnemiekV
Lid

Reumavorm: Bechterew

Re: Vocht in enkels

Berichtdoor Lia K » di feb 09, 2016 3:40 pm

Hallo Martijn,

Dat heb ik ook gehad en nu zijn mijn enkels en benen weer slank.
Mijn huisarts heeft ze ook gezien ,ze kon haar vinger er in zien staan.
Nu weet ik hoe je eraan komt en ook weer vanaf,ik heb het ook naar de wetenschap gestuurd ,met mijn foto's en eventueel laat ik ze gewoon weer dik worden.
Als ik weer naar de huisarts ga dan zal ze mijn enkels en benen wel weer zien,dat zal dit jaar wel zijn.
Er zijn volgens mij nog wel meer mensen die er vanaf willen komen,dan kunnen we dat samen doen.
Dan laat ik mijn enkels en benen weer dik worden en dan zorgen we samen dat alles weer slank wordt en dan zijn ze na 3 a 4 weken weer slank.
Ik laat eerst nog mijn enkels en benen zien of aan jou of aan iemand van de reuma stichting,dat je echt kunt zien dat ze slank waren en als ze dik zijn laat ik ze dan ook zien,zodat ik niet lieg.
Als je interesse hebt hoor ik het wel,ben jij al naar de dokter geweest?
Groetjes

Lia Kroon
Lia K
Nieuw lid

Reumavorm: vermoed fribromyalgi

Keer terug naar Algemeen