Handige huishoudtips!

Voor alle reuma gerelateerde zaken die echt niet in een ander forum thuis horen. Eventueel verkeerd geplaatste berichten worden door de moderators verplaatst.

Moderator: Martijn

Handige Huishoudtips!

Berichtdoor MiSsy_LiCiouSs » wo okt 24, 2007 1:25 pm

Ik weet niet of jullie er iets aan hebben.
Maar merk zelf de laatste tijd dat ik steeds meer last krijg om shampoo flessen etc. open te draaien en de shampoo 'eruit te knijpen' omdat ik dan erg weinig kracht of ontstekingen iin mijn vingers/handen/polsen heb.

Inmiddels heb ik een oplossing gevonden!
Zeepdispensers/ pompjes vullen met bijvoorbeeld shampoo, cremespoeling en douchegel. Je hoeft dan alleen op het pompje te drukken. Erg makkelijk en ook nog zuiniger!

Groetjes Daphne.
Laatst bijgewerkt door MiSsy_LiCiouSs op do okt 25, 2007 3:38 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
AfbeeldingLºVe Me FºR WHªT I ªM...DºN’T HªTe Me FºR WhaT i’M NºT Afbeelding
MiSsy_LiCiouSs
Lid

Berichtdoor manja » wo okt 24, 2007 4:45 pm

Wat een goede tip van jou!
Afbeelding
manja
Lid

Reumavorm: ra

Berichtdoor MiSsy_LiCiouSs » wo okt 24, 2007 4:58 pm

Misschien wel leuk om hier allemaal tips te verzamelen?!
MiSsy_LiCiouSs
Lid

Berichtdoor manja » wo okt 24, 2007 10:01 pm

Als je de dop van een nieuw pak (bijvoorbeeld sap of zo) moet openen, draai dan niet aan de dop maar draai het pak onder de dop terwijl je de dop vast houdt, ik krijg op deze manier pakken open die anders niet lukken.
Afbeelding
manja
Lid

Berichtdoor manja » wo okt 24, 2007 10:02 pm

Schiet me nog wat te binnen, ik woon in een eengezinswoning en heb boven en beneden een tandenborstel, tandpasta en een kam en borstel, dan hoef ik niet persé daarvoor terug naar boven.
Afbeelding
manja
Lid

Berichtdoor MiSsy_LiCiouSs » wo okt 24, 2007 10:12 pm

Owjah inderdaad....volgens mij doe ik dat ook zo met een pak!

En dat van de tandenborstel en haarborstel.
Is ook erg handig maar denk niet dat mijn ouders er blij mee zijn als ik beneden in de keuken mijn haar ga borstelen en tanden ga poetsen.

Ik gebruik trouwens wel een electrische tandenborstel zodat ik geen poetsbewegingen hoef te maken.
MiSsy_LiCiouSs
Lid

Berichtdoor manja » do okt 25, 2007 12:30 am

Dat scheelt natuurlijk dat je bij je ouders woont, maar heb jij geen problemen als je vaak de trap op en neer moet?
Als ik een paar keer extra op een dag heen en weer ga zwelt mijn enkel op (is chronisch ontstoken) en krijg ik behoorlijke pijn.
Afbeelding
manja
Lid

Berichtdoor Eigenwijs » do okt 25, 2007 2:07 am

Goed topic. :D
Ik heb de titel even aangepast zodat het duidelijker is waar het over gaat en het topic sticky gemaakt zodat het altijd bovenaan het subforum blijft staan.
Eigenwijs
Site Admin

Berichtdoor MiSsy_LiCiouSs » do okt 25, 2007 9:58 am

@ Manja
Heb qua traplopen eigenlijk alleen moeite omdat ik dan helemaal uitgeput ben als ik boven kom.
Als ik echt alles ontstoken heb dan stap ik uit bed, was me, neem een pauze, poets tanden, neem weer een pauze, doe mn haren, weer een pauze, en zo gaat het door.
Als ik klaar ben loop ik de trap af en hoef ik in principe niet meer boven te komen tot 's avonds ;)

Maar het is zeker een goede oplossing voor als ik heeeel erge last heb.

@ Eigenwijs

Dankjewel!

Ok mensen! Nog meer handige tips?
MiSsy_LiCiouSs
Lid

Berichtdoor humptiedumptie » do okt 25, 2007 2:40 pm

Goed idee dit !!!

Het idee van de pompjes is super, je hebt ook dispenser die je in de badkamer aan de wand of in de doucheruimte kunt monteren (keer bij Blokker en Yisk gezien , ze verkopen ze ook bij de Makro) zelfde systeem , je eigen shampootje in een superhandig pompje!

Ik heb zelf wel eens zo'n last van mijn handen dat snijden van groente mij heel moeilijk afgaat , kreeg van een kennis de tip om door een kunstof snijplankje een paar niet "oxiderende" spijkertjes te slaan waar je dan de groente opprikt en dan zo snijd ,scheelt het om met de meest pijnlijke hand de groente op de plek te houden. :wink:
(ben er achter gekomen dat de ergotherapeut vaak ook wel weet waar ze die aangepaste planken verkopen.
**** Haal uit elke dag wat er uit te halen valt ****
humptiedumptie
Lid

Berichtdoor MiSsy_LiCiouSs » do okt 25, 2007 2:45 pm

Owjah, die plankjes gebruiken ze in de gehandicaptenzorg vaak om boterhammen etc. op te snijden maar groenten kan natuurlijk ook!
En als je schrijfjes aardappels nodig hebt kun je hier de eiersnijder voor gebruiken ;)
MiSsy_LiCiouSs
Lid

Berichtdoor manja » do okt 25, 2007 3:19 pm

Moeite met kip of vlees snijden voor je het gaat bakken? Een scherpe schaar gebruiken om te knippen, gaat een stuk makkelijker.
Afbeelding
manja
Lid

Berichtdoor Priscilla© » do okt 25, 2007 4:27 pm

ik heb een site gevonden waar je kunt "spieken" wat er allemaal voor handige dingetjes te koop zijn wat met koken te maken heeft.

zoals een handige tomatensnijder, appelschiller, gehaktballenknijper enz....

http://www.kookwinkel.nl/cms,660,Quichevorm_21_cm.asp

er staan ook veel "gewone" dingen op, maar ook hele handige dingen die anders kunnen als je wat aan je handen mankeerd en waar je nu nog mee loopt te klooien.
Priscilla©
Lid

Reumavorm: R.A.

Berichtdoor onsmam » do okt 25, 2007 9:03 pm

Hallo,
http://www.hethac.nl
op deze site staan ook makkelijke dingen zoals een hulpje om een blik open te maken en scharen.
Zelf gebruik ik een mes waar het handvat rechtop staat om te snijden, dan blijft mijn pols in een neutrale stand en is minder pijnlijk.
Ook de huissleutel heb ik in een aparte houder zodat ik meer grip heb en ook s'morgens de deur van het slot kan doen.

Groetjes, Tiny.
onsmam
Lid

Berichtdoor Janneke » zo nov 11, 2007 4:07 pm

:oops: Ik heb op iedere verdieping van mijn huis een stofzuiger staan... :oops:
Liefs Janneke
Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor..
Janneke
Lid

Volgende

Keer terug naar Algemeen