Maedje stelt zich voor

Vertel ons even wie je bent en als je reuma hebt, wat voor reuma je hebt!

Moderator: Martijn

Maedje stelt zich voor

Berichtdoor Maedje » di jan 30, 2018 4:10 pm

Hallo allemaal. Na enige tijd hier meegelezen te hebben wordt het nu tijd om mij voor te stellen. Ik ben een gehuwde vrouw van 58 jaar en heb 4 kinderen en 5 kleinkinderen. Ik werk parttime als zorgcoördinator bij de thuiszorg. In 1985 kreeg ik tijdens mijn 2de zwangerschap psoriasis. een 4 tal jaren later begonnen er gewrichtsklachten bij te komen en werd er al snel de diagnose AP gesteld. Soms had ik ook last van mijn onderrug mn als ik lang voorover gebukt stond dat het pijnlijk was als ik weer rechtop moest gaan staan. Hier werd echter nooit aandacht aan besteed tot 2009. Ik werd doorverwezen naar de pijnpoli en kreeg tot op heden elke 4 maanden een stoot pijnstilling via het staartbeen toegediend. In de loop der jaren werden mijn rugklachten wel erger en deed de pijnstilling weinig. Nog steeds werd er geen oorzaak gegeven voor mijn klachten. 5 jaar geleden heb ik borstkanker gehad en tijdens mijn behandelingen kreeg ik ontstekingen aan het borstbeen met zeer vervelende pijnklachten. Volgens mijn behandelend arts Tietze. 2 jaar geleden toch maar weer eens iom mijn huisarts naar de reumatoloog met name voor de klachten in mijn kleine gewrichten. Kreeg een aantal splints voorgeschreven voor mijn vingers en als de pijn te erg werd moest ik maar paracetamol met codeïne nemen. Vanaf December 1017 heb ik veel pijn in de nek, lage rug met uitstraling naar de lizen, de billen en achterkant van mijn boven benen. Ben wederom hiermee naar de huisarts gegaan en zij legde toen de link met mijn AP. Zij gaf mij een verwijzing voor de reumatoloog. Mijn eigen was er niet meer en gisteren kon ik terecht bij een collega. Zij heeft mij volledig onderzocht en de nodige vragen gesteld. Ben bloed gaanprikken en er zijn rontgenfoto's gemaakt van zowat mijn hele lijf. Ik ga hier over 2,5 weken de uitslag van krijgen en dan gaan we kijken hoe verder. Momenteel heb ik erg veel pijn maar moet mij nog even met de paracetamol zien te redden totdat er meer duidelijkheid is.
Maedje
Nieuw lid

Reumavorm: Artritis Psoriatica

Re: Maedje stelt zich voor

Berichtdoor Lalage » di jan 30, 2018 9:11 pm

Wat kunnen die weken dan lang duren hè... Zou ibuprofen niet beter werken dan paracetamol? Kan je nog wel slapen?
Lalage
Lid

Reumavorm: reumatoïde artritis

Berichtdoor Maedje » wo jan 31, 2018 10:29 am

Ik heb in al die jaren al vele soorten medicatie gehad. Meloxicam, celebrex, arcoxia enz enz. Dit heeft veel invloed gehad op mijn lever en vandaar nu het advies om nog even vol te houden totdat we op 15 febr misschien een goed beeld hebben van wat er nu precies aan de hand is. De reumatoloog heet het wel al over MTX gehad daar ik in al die jaren niet veel baad heb gehad bij alle ontstekingsremmers. Slapen gaat redelijk. 4 jaar geleden M-line matrassen gekocht na de ervaring met het M-line kussen. Val gelukkig snel in slaap ivm de vermoeidheid maar ben halverwege de nacht al regelmatig wakker omdat ik niet meer opmijn zij kan liggen. Op de rug gaat enigszins.

Groetjes
Maedje
Nieuw lid

Berichtdoor Tazzygirl » do feb 15, 2018 10:38 pm

Hey Maedje,

Ik ben benieuwd wat je uitslag was vandaag, wil je erover vertellen?
Kan niet zoveel typen vandaag, maar ben erg nieuwsgierig!

Groetjes Tazzy
Tazzygirl
Lid

Berichtdoor Arkan » za feb 17, 2018 11:23 am

Heel veel sterkte met het wachten en afwachten, zeker als je je moet redden met Paracetemol.

Heb je ondertussen de uitslag al?
Arkan
Lid

Reumavorm: psoriasis artriris

Keer terug naar Wie is wie?