voorstellen

Vertel ons even wie je bent en als je reuma hebt, wat voor reuma je hebt!

Moderator: Martijn

voorstellen

Berichtdoor chikr1978 » di mei 10, 2016 10:33 am

Hoi, ik ben Ingeborg, ben ( nog ) niet bekend met reuma of 'onderdelen' hiervan. Maar soms heb ik wel eens zo vermoeden dat het niet goed zit. Ben 37 jaar, 2 kinderen, getrouwd, huisvrouw en heb een heel lief hondje :esmile: Waarom ik hier op het forum zit: ik hoop zo wat meer over mijn klachten te weten te komen, zonder direct naar mijn huisarts te gaan ( ben daar al zo bekend :oops: ) En wellicht komt er toch een doktersbezoek uit voort.
Nah ja, dat is zo beetje mijn verhaal. Mijn klachten bestaan uit pijn in mijn lijf vooral s avonds. Stijf als ik op sta hetzij van de bank hetzij van bed. Pijn in mijn voeten ( bovenop ). Een onverklaarbare pijn tussen mijn wijsvinger en middelvinger, op die hand leunen kan ik niet meer. Chirurg kon niet vinden ( ik begon me al vervelend te voelen alsof ik het verzin ofzo ) en een tijd nu een pijnlijke plek op mijn borstkas. Huisarts zei: of een 'kneuzing' na een longontsteking afgelopen januari, of syndroom van Tieze :( . En de grootste klacht is mijn bekken/ Si gewricht. Volgens de arts in het spine en joint center waar ik heb laten beoordelen of ik voor therapie bij hun mocht komen, staat de rechterkant van mijn bekken wat gekanteld/ gedraaid naar voren. Maar fysio kan mij niet eens masseren, Si gewricht kan geen enkele vorm van druk hebben dan ga ik door de grond van de pijn. Ben doodmoe. En sinds een tijd s avonds, ik merk vooral als ik zo moe ben, iets meer als 38 graden verhoging. Klinkt dit als een reuma beeld???
chikr1978
Nieuw lid

Reumavorm: ?

Re: voorstellen

Berichtdoor Dani- » wo mei 11, 2016 1:48 am

Mijn advies: ga naar je huisarts en vraag in elk geval of ze je bloed willen controleren op ontstekingen.

Ik herken me niet in jou pijnen. Vaak als ik meer beweeg heb ik iets minder pijn of ik moet een zware ontsteking hebben, dan helpt alleen rust en voorzichtig in beweging houden. Opstaan smorgens is zwaar. Savonds ben ik soepeler. Wat jij vertelt valt niet onder mijn reumabeeld.

Is manuele therapie niet iets als behandeling voor je SI gewicht?
Ga naar je huisarts, want voor mij is het niet te beoordelen of het onder reuma valt of niet. Daar zal gericht onderzoek naar moeten gedaan.

Zorgen om je lijf geven een hoop stress en dat kan de klachten verergeren. Door hulp te vragen aan je huisarts kun je misschien wat zorgen weg laten nemen.

Groet,
Dani-
Dani-
Lid

Reumavorm: RA

Re: voorstellen

Berichtdoor Hermione » wo mei 11, 2016 11:37 am

ik herken jouw klachten stuk voor stuk. Bij mij is dat sarcoïdose, waarbij er ontstekingen op allerlei plaatsen kunnen zitten. Ze zitten bijv. bij mij in de lymfeklieren in de borstkas, in spieren, pezen, botten (niet gewrichten) e.d.
Bloedprikken had bij mij nooit zin, daar kwam nooit wat uit. Pas toen een reumatoloog dacht aan sarcoïdose, werd er ander bloed geprikt, nl. de ACE waarde. Die was wel verhoogd, we wisten niet wat we meemaakten! En een longfoto gaf verdikkingen aan in de lymfeklieren aan de rand van de longen.

Geen idee of dit het bij jou ook is hoor.

groetjes
Hermione
Hermione
Lid

Reumavorm: sarcoïdose dvn

Keer terug naar Wie is wie?