Even voorstellen

Vertel ons even wie je bent en als je reuma hebt, wat voor reuma je hebt!

Moderator: Martijn

Even voorstellen

Berichtdoor Anneke7 » za nov 07, 2015 9:25 am

hallo allemaal
Mijn naam is anneke en ik ben 37 jaar oud.
Op het moment onderga ik onderzoeken om te kijken of ik een reuma soort heb of een spierziekte. Ik ben er erg onzeker door...
Maandag krijg ik de uitslag van bloed en foto's. Mischien klinkt het stom maar ik ben bang dat er niets te zien is en ik een hele lange tijd moet wachten voor ze een diagnose kunnen stellen.
Ik zou zo graag een verklaring hebben....
Sommige dingen worden Door andere ook niet begrepen. Vooral de vermoeidheid. "Kom op zeg, zo jong nog) :(
Ik heb al tijden last van mijn si gewricht, maar een aantal weken geleden begon ik veel klachten te krijgen.
Mijn hele lijf tintelde en prikte. Vooral vingertoppen en tenen. Mijn duimen en handen gingen zeer doen. Ik heb heel veel last van mijn darmen en ben mijn coördinatie af en toe kwijt
In de ochtend kan ik me vaak niet bewegen. Mijn nek, rug en enkels zitten soms muurvast.
En ik ben moe..... doodmoe.
Heel raar vinding dat mijn temperatuur veel lager is als anders, 34.8 eergisteren.
Ben best een beetje bang. Artrose komt vaak voor in de familie.
Mischien ben ik nog banger voor spierziektes. Mijn kracht is afgenomen, mijn armen zijn moe....
Ik ben blij dat ik mijn verhaal hier even kwijt kan, al heb ik geen diagnose
Anneke7
Nieuw lid

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Wrenchman » za nov 07, 2015 2:11 pm

Hallo Anneke, welkom hier.

Je angst en onzekerheid herken ik veel in. Hoelang zit je nu in de molen? Wie heeft de onderzoeken aangevraagd? (huisarts, reumatoloog?)
De kans bestaat inderdaad dat men geen oorzaak kan vinden voor je klachten. Wordt je er al wel voor behandeld? (medicijnen) Ik ben benieuwd naar de uitslagen die je maandag krijgt.
Mensen die zelf geen pijn kennen en nooit de vermoeidheid gevoeld hebben, kunnen inderdaad heel 'meelevend' zijn... :roll: Ze weten niet beter denk ik dan maar.

Als ik je verhaal zo lees, lijken de symptomen op de ziekte van Bechterew.
Ik hoop nogmaals op duidelijkheid voor je en zo niet, dat je serieus genomen wordt en wel behandeld wordt voor je klachten. Geef goed door aan de artsen hoeveel last je ervan hebt en wat je belemmeringen zijn.

Sterkte!

psst, er zijn meer mensen die hier meeschrijven zonder diagnose. ;)
The truth is out there...
Wrenchman
Lid

Reumavorm: SOLK

Berichtdoor Anneke7 » za nov 07, 2015 8:31 pm

Bedankt voor je reactie!

Ik word nog niet behandeld, gezien het pas een week of drie goed aan de gang is. Achteraf gezien heb ik al wel langer klachten, maar het lijkt zich opeens veel meer te openbaren nu. De huisarts heeft foto's laten maken en bloed laten prikken. Heel uitgebreid waaronder ook b12 etc.
Hij wil de uitslagen afwachten en me daarna naar de reumatoloog sturen. Medicijnen slik ik dus ook nog niet.
Ik vind het heel fijn om hier wat te lezen en praten daarover trouwens :esmile:
Anneke7
Nieuw lid

Berichtdoor Wrenchman » za nov 07, 2015 8:49 pm

Anneke7 schreef:Ik vind het heel fijn om hier wat te lezen en praten daarover trouwens
Goed zo!

Een traject van naar de reumatoloog gaan kan een lange zijn. Misschien heb je snel een diagnose, misschien tast je nog jaren in het duister. Beide opties hebben hun voor- en nadelen.
Houd in ieder geval rekening met een wachtlijst bij een reumatoloog.
Maar laten we niet op de zaken vooruitlopen. Maandag krijg je eerst de uitslag van de foto's en de bloedonderzoeken. En wat mij betreft kan het forum meer actieve leden gebruiken, dus van harte welkom.
The truth is out there...
Wrenchman
Lid

Reumavorm: SOLK

Berichtdoor Anneke7 » zo nov 15, 2015 7:15 pm

Excuses dat ik niks meer heb laten horen... ik voel me niet geweldig op het moment. De uitslagen waren prima bij de huisarts. Ook vitamine b12 etc. Ik ben doorgestuurd naar de internist. Afgelopen vrijdag ben ik daar al geweest en ze wil toch onderzoeken gaan doen omdat ze vind dat de klachten al te lang aanhouden. Ik moet een thoraxfoto maken, een hartfilmpje, een echo van de buik en bloed en urine onderzoek. Ze zal ook zeker nog naar de reuma waarden kijken etc. Ik moet over 4 weken terugkomen bij haar. Ze dacht eventueel ook aan de ziekte van lyme. Nog steeds onzekerheid dus....
De tintelingen zijn wat afgenomen, wel nog wat stijve gewrichten en ik merk dat ik wat vaker lichtjes Door mijn voet lijk te gaan. Slapen is nog steeds een probleem. Liefst heel de dag.....:(
Anneke7
Nieuw lid

Berichtdoor MissY » di dec 15, 2015 11:54 am

Hoi Anneke!

Welkom op dit forum, wat vervelend die klachten die je omschrijft.
Het zoeken naar een diagnose is soms inderdaad een lange weg, maar ook het hebben van een diagnose is niet altijd even makkelijk... het beestje heeft een naam dat wel maar dan.....
Het leven met een chronische ziekte is eentje van pieken en dalen, maar we moeten proberen er het beste van te maken.
De omgeving is vaak heel sceptisch, vooral omdat mensen met dezelfde chronische ziekte ook verschillende klachten kunnen hebben.......

Ik hoop dat je snel weet waar je aan toe bent zodat je je erop kunt gaan aanpassen en weer een zo comfortabel mogelijk en gelukkig leven kan gaan hebben :D
"I'm a simple person, who hides a thousand feelings behind the happiest smile"
MissY
Nieuw lid

Reumavorm: hm&fibromyalgie

Berichtdoor gijsbrecht » di dec 15, 2015 7:57 pm

Hallo Anneke.
Je zoeken naar wat je mankeert komt me heel bekend voor ook ik ben op zoek naar de klachten die ik heb al lange tijd.
Het is erg lastig zoals al eerder gezegd , vele ziekten lijken grotendeels erg op elkaar maar als je denkt dat is het, zie je toch weer verschillen van he' dat heb ik weer niet.
Maar laat je niet van de wijs brengen door mensen die niets mankeren want die hebben makkelijk praten en laat staan invoelen.
Bij mij begonnen de echte problemen pas na mijn 40e jaar.Alhoewel er achteraf gezien toch wel wat probleempjes waren.
Leeftijd maakt niets uit voor het verschijnen van symptomen. De 'ee'n heeft er meer last van als de ander terwijl je de zelfde ziekte kan hebben.
Zelf ben ik bij een Neuroloog terecht gekomen, deze weet waarschijnlijk meer van spierziekten.

Sterkte naar je zoek tocht, want het is gewoon belangrijk dat je weet wat je mankeert.
gijsbrecht
Lid

Reumavorm: artrose

Berichtdoor AnnemiekV » do dec 17, 2015 11:10 am

Welkom hier, ik hoop dat je snel wat duidelijkheid gaat krijgen.
Weet wel dat reumawaarden niet altijd alles zeggen, als ze niet aantoonbaar zijn wil het nog niet zeggen dat je geen reuma zou kunnen hebben.
AnnemiekV
Lid

Reumavorm: Bechterew

Keer terug naar Wie is wie?