Wrenchman hier.

Vertel ons even wie je bent en als je reuma hebt, wat voor reuma je hebt!

Moderator: Martijn

Re: Wrenchman hier.

Berichtdoor Arkan » vr jan 06, 2017 4:56 pm

Wrenchman schreef:
Arkan schreef:Na iets meer dan 2 jaar thuis te zijn, heb ik het er nog steeds heel moeilijk mee. Vooral als mijn ouwe baas dan weer eens even langs komt met een flesje of iets lekker en hij de groetjes bij heeft van klanten. Het is moeilijk te aanvaarden, maar wat niet kan, dat kan niet, en daar zal je dan toch even vrede mee moeten nemen vrees ik.

Ik vergeet soms wel eens op welk forum ik mee schrijf. Wat maak ik mij eigenlijk ook druk om die paar dagen...

Het lijkt mij inderdaad vreselijk om geconfronteerd te worden met een situatie waarbij het vooruitzicht zal zijn dat je helemaal je werk niet meer kan doen. Fijn dat je oude werkgever af en toe langskomt. Geeft wel aan dat de band tussen jullie goed is.

Met mij komt het echt wel weer goed. :)

Ik begrijp je hoor, ik ben ook ooit begonnen met een dagje of 2 thuis, of ziek en pijnlijk op het werk, ook al ging het niet goed, maar ik was er.
Maar dit hoef voor jou zo niet te eindigen natuurlijk, we hebben ieder een andere vorm van onze ziekte.

En ja, ik had een superband met mijn baas en met de klanten, zelfs met de directie van het moederhuis in Italië had ik een goeie band. En dat is heel fijn. Heeft me enorm geholpen toen het echt niet meer ging. Zij zagen heel goed hoe ik de laatste paar jaar al tot het uiterste was gegaan, maar met liefde voor de job lukt dat wel.

Ik twijfel er niet aan dat het goed komt met je. Gewoon rustig aan weer beginnen.
Arkan
Lid

Reumavorm: psoriasis artriris

Berichtdoor Wrenchman » vr jan 06, 2017 7:53 pm

De huisarts nog even gebeld over de voorlopige bloeduitslagen.
Vanmorgen zei ze dat de pfeiffertest een paar dagen zou duren, maar de andere bloedwaardes vandaag binnen konden zijn. Hieruit zou ook al een hoop uit af te lezen zijn. Ook een bacteriologische oorzaak, maar die kans was wel heel klein...

De resultaten waren er en ze vond het niet bij pfeiffer passen. De ontstekingswaardes waren namelijk hoog. Fors hoog. Dit zou dan meer in de richting van een bacteriologische infectie gaan dan een virus.
Ik heb nu een kuur van 7 dagen Amoxilline. En hopelijk knapt het daar snel van op!

En zo blijkt wel dat het loont om je poot stijf te houden. De vervangend huisarts was deze week gillend druk en was gister weggeroepen van het telefonisch spreekuur. Ze zou mij nog terugbellen, maar dat is niet gebeurd.
Vanmorgen kreeg ik meteen de vraag of ik iets had wat kon wachten tot na het weekend. NEE!
En ik ben blij dat ik voor mijzelf ben opgekomen! 8)
The truth is out there...
Wrenchman
Lid

Reumavorm: SOLK

Berichtdoor Wrenchman » wo jan 11, 2017 10:17 pm

Vandaag gebeld m.b.t. de uitslagen van de bloedwaardes voor pfeiffer. Deze waren onduidelijk. (ben de precieze term even vergeten) De waarde was wel verhoogd, maar niet dat het ineens overduidelijk was dat ik de ziekte van pfeiffer zou hebben.
Als de klachten aanhouden, kan ik na 2-3 weken nog eens laten prikken om vast te stellen of het daadwerkelijk pfeiffer (geweest) is.

Sinds vrijdag slik ik dus de antibioticakuur en zaterdag merkte ik al dat de klieren in mijn hals niet meer zo dik en opliggend waren. Inmiddels (woensdag) zijn de klieren zelfs wat soepel. Ze zijn nog wel duidelijk aanwezig. Volgens de huisarts toch een teken dat het bacterieel is.
De vermoeidheid gaat heel langzaam aan de goede kant op. Ik ben maandag en dinsdag begonnen met halve dagen werken. Vandaag zelfs 6 uur gewerkt. Het is te doen, maar veel meer energie heb ik dan ook niet. Morgen ben ik van plan weer 6 uur te werken en vrijdag misschien de hele dag. Het werken doet mij goed en het is fijn weer lekker bezig te zijn. Gelukkig weinig gemopper van mijn werkgever.

De huisarts zei dat die vermoeidheid wel echt bij pfeiffer hoort en dat het misschien kan zijn dat ik zowel een bacteriële, als een virale infectie heb gehad. Persoonlijk denk ik eerder dat het vechten tegen de ontsteking gewoon een wissel getrokken heeft op mijn lijf en dat ik daarom zo doodmoe was. Vanuit dit forum begrijp ik ook dikwijls dat een ontsteking je zwaar kan vermoeien. Of ze met elkaar te vergelijken zijn weet ik dan weer niet...

Vrijdag is de kuur afgelopen en ik hoop dat de klachten niet meer terugkomen maar dat het leed nu geleden is. Van 't weekend nog rustig aan en komende week hopelijk weer volledig aan de slag.
Wrenchman
Lid

Berichtdoor Arkan » do jan 12, 2017 10:25 am

Fijn om te horen dat het toch alweer wat beter gaat.

Persoonlijk deel ik je mening dat het overwinnen van ontstekingen heel wat van je lichaam vergt en je dan ook doodmoe maakt.

Misschien vrijdag ook nog 6 uurtjes werken en vanaf volgende week weer een ganse dag, dan heb je er het hele weekend nog tussen om verder aan te sterken. Te vroeg te veel energie verbruiken kan al snel voor een terugval zorgen.
Hopelijk blijft het nu beter gaan.

Sterkte nog.
Arkan
Lid

Berichtdoor Arkan » di jan 17, 2017 10:33 am

En hoe gaat het ondertussen met je? Hoop een stuk beter.
Arkan
Lid

Berichtdoor Wrenchman » di jan 17, 2017 8:58 pm

Wat leuk dat je aan mij denkt.

Inmiddels werk ik weer volledig. Ik merk wel dat ik nog niet te hard van stapel moet lopen en doe 's avonds ook niet veel meer dan op de bank hangen en bijtijds naar bed.
De antibioticakuur is afgelopen en ik dacht dat de klieren weer wat dikker werden. Maar daar bleef het ook bij. Mijns inziens ben ik nu verlost van het virus/de bacterie. Nu is het een kwestie van rustig doorgaan en dan zal het vanzelf weer zo zijn dat ik ook 's avonds wat meer energie heb. Maar dit is al een enorme stap.

Ben jij nog steeds tevreden met je nieuwe medicijnen?
Wrenchman
Lid

Berichtdoor Arkan » wo jan 18, 2017 7:51 am

Ok das fijn dan, wel blijven rustig aan doen, en bij de minste twijfel, of als de klieren echt weer dikker worden, toch maar snel terug naar de huisarts.

Ik ben nog steeds tevreden, al had ik gisteren wel last van mijn maag, maar dat is inmiddels over. Heb ook al 2 dagen hoofdpijn, maar dat heb ik altijd met koud weer, dus nog niks om alarm om te slaan. Gewoon afwachten. Bedankt voor 't vragen.
Arkan
Lid

Berichtdoor adeb65 » wo jan 18, 2017 2:14 pm

zal ook eens reageren, ik lees vnl mee met het gebeuren

de verkoudheid die heerst is een hardnekkige hoor, loop al vanaf 9 december te kwakkelen, niet zo erg meer als de eerste dagen,maar nog steeds niet beter

Betreffende je werk
als ik jou was zou ik het ff bij die 6 uur houden
dan weet je baas waar hij aan toe is, en ga jij niet (te ver )over je grenzen heen

beter dan na 2 weken toch de handdoek weer in de ring te moeten gooien lijkt mij(ik noem maar iets)

succes met je werk , ik hoop dat je nu beetje in het werkproces kunt blijven,dan voel je je vaak toch beter
en dan beter deeltijds dan af en aan wel of niet

maar das mijn mening :-)

Gr
Astrid
adeb65
Lid

Reumavorm: artritus

Berichtdoor Wrenchman » zo jan 22, 2017 10:58 pm

Astrid, bedankt voor je bijdrage. :)

De afgelopen week heb ik 40 uur kunnen werken. Daarmee ben ik inderdaad best gelukkig. Het is een stuk leuker in de garage dan in je eentje op de bank of in je bed. Zo langzamerhand gaat het 's avonds ook al wat beter en ga ik, komende week, weer proberen te sporten.

Die verkoudheid is echt prut ja. Mijn beide kinderen hebben het ook te pakken (gehad). Bij hun ook vooral looporen. De jongste meer snot uit zijn oor dan uit zijn neus. Heel sneu, maar gelukkig had hij er maar een paar dagen echt last van.
Zelf loop ik ook nog te snotteren. Maar ach, da's slechts een ongemak.

Vorig weekend had mijn vrouw ineens een dikke duim. Na een bezoek aan de huisartsenpost was het een opengesneden en uitgedrukte, ontstoken duim door een bacteriële infectie. Dus kreeg ze ook antibiotica mee. Maar goed ook, want de lymfeklieren in haar arm werden 's middags rood en dik. Nu, na een week is dat leed gelukkig ook weer geleden.
Bijkomend voordeel is dat ze op donderdag begon te klagen over haar keel en we het idee hadden dat die klachten sterk op mijn keelontsteking leken. Een dag na de start van de antibiotica verdwenen die klachten.

Nu maar hopen dat we de huisarts, apotheek en drogist even voldoende gesponsord hebben als gezin. ;)
Wrenchman
Lid

Berichtdoor adeb65 » di jan 24, 2017 2:07 pm

Hoi

Jeetje mina, over lappenmand gesproken, jullie hebben een familiemand!

beterschap met zn alle

fijn dat het werken lukt tot nu toe!!

persoonlijk ben ik geen sporter, dus zou dat zeker achterwege laten hahahaaa
adeb65
Lid

Reumavorm: artritus

Berichtdoor Arkan » di jan 24, 2017 2:31 pm

Het zit jullie dus duidelijk niet mee. Met de hele familie de lappenmand in. Hoop dat het ondertussen met iedereen ondertussen weer een beetje beter gaat.

Ik probeer ook om zoveel mogelijk te gaan wandelen of fietsen. Maar alles wel rustig aan, en stoppen als mijn lijf begint te protesteren.
We moeten blijven bewegen, maar zonder te forceren.
Arkan
Lid

Berichtdoor Wrenchman » ma feb 27, 2017 11:28 pm

Inmiddels alweer een dikke maand volledig aan het werk. En zelfs alweer allemaal activiteiten erbij. Druk, zeg maar. Gelukkig heeft het allemaal maar een paar weken hoeven duren...

Bedankt nog voor de beterschapswensen! :D
Het is inmiddels wel wat drukker op het forum de afgelopen 2 weken. :shock: Het is een tijd geleden dat ik niet alles heb kunnen lezen op 1 avond. Hopelijk wat blijvers onder de nieuwkomers.

Met mij persoonlijk gaat het best ok. Een combinatie van zwaar werk en pijn wat er al zat, maakt wel dat mijn linker schouder goed zeer doet. Af en toe insmeren met die Chinese olie en gelukkig het werk nog een beetje kunnen afwisselen, zorgt ervoor dat het vol te houden is. De rest van de klachten is onder controle. Soms denk ik zelfs nog even aan minderen met pijnstillers, maar het is goed zo. Soms zijn er pijnvrije dagen, soms zeurt het wat, soms wat opstartproblemen en soms is het 3 keer niets. Ook de stoelgang is nu goed met de zakjes van de apotheek. Wel maakt dat de boel wat plakkerig en ik krijg af en toe commentaar vanwege de lucht. Maar dat heb ik een stuk liever dan dat ik mijn o-ring kapot moet persen om een oversized denneappel eruit te krijgen.

Waar ik momenteel erg blij om ben is dat ik al een paar maanden geen ziekenhuis meer heb hoeven zien. (voor mijzelf) Telkens toch weer de opbouw van spanning. Leven tussen hoop en vrees. Dat mis ik als kiespijn!
Van mij mag het zo doorhobbelen. Ik slik de pillen graag als ik daardoor kan blijven functioneren. Ik doe nog deels de oefeningen van de Mensendieck. Zolang het stabiel blijft, wil ik niet meer dat men verder gaat zoeken.

Het is goed zo. Krakende wagens lopen het langst!
Wrenchman
Lid

Berichtdoor Arkan » di feb 28, 2017 3:50 pm

Fijn dat het dan eindelijk toch vrij goed gaat.
Kleine kwaaltjes en ongemakkelijkheid zullen wel altijd blijven, maar als het niet erger wordt en het is best te doen met je werk en alle andere drukke activiteiten, dan is dat alleen maar fijn.

Persoonlijk zou ik de pijnstillers gewoon blijven nemen en extra genieten van de pijnvrije dagen.

Moet wel lachen om je omschrijvingen van wat er in je kleinste kamertje gebeurd, maar al bij al is het ook fijn dat die zakjes helpen.
Mijn man gebruikt die ook, en ik zie bij hem wat het verschil is tussen wel of niet die zakjes gebruiken. Tja, hij neemt ook die plakkerige toestand voor lief. :wink:

Hopelijk blijft het allemaal positief nieuws. Duimen maar.
Arkan
Lid

Berichtdoor Wrenchman » di maart 28, 2017 8:55 pm

Vandaag bij de tandarts geweest. Afgelopen december was ik al eens terug geweest met een gevulde kies die pijn bleef doen.
Het was een soort opbouwende spanning, vooral bij koud, wat met een pijnscheut tot een soort toppunt kwam. Daarna was de pijn weg. En dat een paar keer per dag.
In december was het gerepareerd en daarna was de pijn weg. Tot februari. Toen kwam het weer terug.

Het is een poosje hevig geweest, maar de laatste tijd is het er wel, maar heel veel pijn doet het niet meer. Dus mijns inziens lekker vanaf blijven.

De tandarts heeft gekeken, foto's gemaakt en uitgelegd dat het nu niet verder aan het rotten was.
Wat dit op het reumaforum doet? Ze zei dat het "waarschijnlijk een chronische zenuwontsteking" is. Natuurlijk zelf de link even niet gelegd, maar ik zal toch eens een balletje opgooien of het iets met mijn medicijnen te maken kan hebben.

Voor de rest is het nog steeds met ups en downs. Waarbij ruimschoots het grootste deel ups zijn.
Wrenchman
Lid

Vorige

Keer terug naar Wie is wie?