Noortje79

Vertel ons even wie je bent en als je reuma hebt, wat voor reuma je hebt!

Moderator: Martijn

Noortje79

Berichtdoor Noortje79 » zo nov 09, 2014 11:36 pm

Hoi, ik ben Noortje79

Sinds een maand ongeveer weet ik dat mijn klachten te vatten zijn onder een naam. Pseudojicht. Of dat meer duidelijkheid brengt is nog maar de vraag, er is weinig bekend over deze vorm van reuma op jongere leeftijd. Als ouderdomsziekte is het iets bekender, maar nog steeds vrij zeldzaam.
Op het moment ben ik aan het wennen aan het idee van een diagnose die voor de rest van mijn leven aan me zal blijven plakken. Het zal niet beter gaan met de jaren, maar verergeren.
Als proef ben ik gestart met colchizine, een medicijn wat gebruikt wordt bij jicht en misschien ook goede resultaten geeft bij pseudojicht. Afwachten. Als dit niet werkt, kan ik ook mtx gaan proberen. Eerst maar eens kijken wat dit doet.
Ik hoop hier mensen te vinden die ook bekend zijn met pseudojicht......en anders om te lezen hoe jullie omgaan met jullie ziekte/ beperking/ aandoening.

Groetjes!
Noortje79
Nieuw lid

Reumavorm: pseudojicht/ cppd

Re: Noortje79

Berichtdoor Hermione » ma nov 10, 2014 11:49 am

Hoi Noortje,

welkom hier op het forum! Geen idee wat het inhoudt wat jij hebt, maar ik hoop ook dat je hier mensen tegenkomt met hetzelfde.

groetjes,
Hermione
Hermione
Lid

Reumavorm: sarcoïdose dvn

Berichtdoor Noortje79 » ma nov 10, 2014 11:57 am

Dank je wel!
Ik heb natuurlijk al wel even rondgesnuffeld op het forum en ben tot nu toe niet echt iemand tegengekomen met soortgelijke klachten.
Ik heb zelf al vanaf ongeveer mijn 19e (nu 35) veel last van ontstekingen in de schouder. De laatste jaren breidt het zich uit en zijn ook mijn ellebogen, heupen en tenen met enige regelmaat ontstoken geweest. In september heb ik een hevige ontsteking in mijn pols gehad die ze operatief schoon hebben gemaakt. Hierdoor kon wel een diagnose gesteld worden, omdat bij die operatie weefsel is opgestuurd voor onderzoek. Eindelijk! AL die jaren fysio en geen verbetering........lag dus niet alleen maar aan mij ;p
Ben getrouwd, heb drie kids (8-5-2) en werk in de zorg voor 24 uur per week. Op het moment al een poosje thuis. Na mijn pols begon mijn schouder te ontsteken. Gisteren laatste prednison van de kuur gehad. Helaas nog niet helemaal over, misschien dat het staartje met arcoxia weg te slikken is. In mijn pols hadden ze ook een injectie gegeven met prednison, maar die heeft daar helemaal niet op gereageerd. Ook daar zeker mbt pijn veel meer effect met arcoxia. Misschien is het toch niet voor iedereen een paardenmiddel.
Noortje79
Nieuw lid

Reumavorm: pseudojicht/ cppd

Berichtdoor AnnemiekV » ma nov 10, 2014 9:08 pm

In ieder geval welkom hier.
Ook ik heb geen ervaring met wat jij hebt, al zullen er wel klachten zijn die bij elke vorm van reuma voorkomen, en herkenbaar zijn. En pittig, werken in de zorg! Ik werk ook in de zorg, 13 uur per week, maar vind het best heftig fysiek, en dan werk ik in dagbesteding dus regelmatige tijden.
AnnemiekV
Lid

Reumavorm: Bechterew

Berichtdoor Ceukkie54 » vr aug 11, 2017 5:16 pm

Hoi Noortje
Ik ben 55 en heb ook pseudojicht.
Het begon in mijn linker ringvinger. Dik rood en veel pijn.
Eerst dacht de arts een ontstoken pees. Neem maar een parcetamol. Maar de pijn bleef. Na een tijdje kreeg ik pijn in de linker enkel. Ook rood en gezwollen en kon er niet meer opstaan, als of het gebroken was. Uit eindelijk na lang aandringen doorgestuurd naar de reumatoloog. Na foto's en vocht onderzoek kwam men met de oorzaak, pseudojicht. Geen urinezuurkristallen maar kalkkristallen veroorzaken de pijn en de ontstekingsreactie.
Nu heb ik medicijnen maar nog steeds last.
Ik ben zo benieuwd hoe kom je aan die kalkkristallen en heeft voedsel invloed. Men kan daar nog geen antwoord op geven.
Mvrgr Ceuk.
Ceukkie54
Nieuw lid

Reumavorm: pseudojicht

Keer terug naar Wie is wie?