Wie herkent dit wat ik nu schrijf

Dit forum is voor alle vragen en berichten over vormen van reuma waarvoor geen specifiek forum bestaat.

Moderator: Martijn

Wie herkent dit wat ik nu schrijf

Berichtdoor toon61 » do sep 19, 2019 9:09 am

Ik heb al een topic gemaakt van mijn ontstoken knieeen ,zo is het begonnen , dat was onder controle
met pretnison MTX foliumzuur pijn stillers enz
Na een aantal jaren kreeg ik steeds meer last van diaree , dat was niet lekker ,soms heel de nacht op de wc zitten
is echt niet leuk ,dat heb ik aangekaart bij de reumatoloog .
Daar ging hij aan voorbij ,hij zei dat kan niet aan de medicijnen liggen , terwijl ik de beschrijving van de MTX staat
dat er diaree van gekregen kan worden .
Nu had ik nog wel wat last van voeten enkels ,vingers zijn de aande rechterhand de ring vinger en aan de andere
hand de pink ,raar maar waar .
Nu dacht ik zelf eens van ik stop met de MTX en ik kijk gewoon hoe het gaat met de wekelijkse diree, nou die bleef weg ,
toen ik terug moest naar de reumatoloog heb ik dat verteld , ik moest maar even zonder doen en over een maand terug komen .
Zo gezegd zo gedaan , ik kwam terug en heb verteld dat meer vingers zeer gingen doen en mijn polsen ,raar zei , nou ik vind het niks raar als ik hier lees .
Ik kreeg weer een ander medicijn wat ik moet proberen , nou ben ik drie weken verder en is heel mijn hand rechts pijnlijk
vingers kan ik niet meer dicht knijpen , en links zet het ook door , je weet niet meer wat je moet doen , ligt het aan de reuma ,de
reumatoloog weet nog niet wat ik mankeer door de vele verschillende klachten .
Dus ik naar de huisarts gister , ik moest foto,s gaan maken van mijn handen , de uitslag krijg ik nog vrijdag .
Je weet ook niet meer waar je moet zijn omdat ze niks vinden , ook niet in m ijn bloed .
Nu kan ik niet meer slapen van de pijn en krijg ik tramadol van de huisarts , nu slaap ik beter .

Ik ben benieuwd wat er nu weer uitkomt ,ik denk actrose ,maar volgens mij is het een combinatie van lyme , wat ik ook heb gehad , met reuma
en actrose .
Ik dacht ik zal weer eens wat posten , andere mensen kunnen dan ook lezen dat ze niet alleen zijn met klachten .
toon61
Nieuw lid

Reumavorm: RA

Re: Wie herkent dit wat ik nu schrijf

Berichtdoor toon61 » vr sep 20, 2019 3:37 pm

Nu de uitslag gehad van de foto,s ,er was niks op te zien , je word er moedeloos van .
Dus ik heb de reumatoloog weer gebeld , die zal er naar kijken , en weer contact op nemen met me .
Nu word ik midden in de nacht wakker van pijn in de armen ook al , nu beginnen de voeten , enkels ook al mee te spelen .
Ik denk zelf aan actroce ,daar ben je dan mooi klaar mee ,hebben ze bijna geen medicijnen voor .
We gaan het zien wat er weer uit de hoge hoed komt maar een ding weet ik nu ,het doet verrekkends zeer .
toon61
Nieuw lid

Berichtdoor toon61 » di sep 24, 2019 4:19 pm

Na overleg met de reumatoloog heb ik weer een pretnison kuur gekregen ,wel hoger als normaal .
:roll: Nu was de pijn binnen een paar uur weg , de vingers waren daags erna de gewone dikte , wel
nog een klein beetje pijn aan twee vingers ,maar dat heb ik allang :esad:
toon61
Nieuw lid

Berichtdoor toon61 » ma okt 07, 2019 5:25 pm

Even een update van hoe en wat , na die vorige kuur zijn mijn handen en polsen nog pijnlijkers geworden
OOk naar reumatoloog geweest , ik moet vrijdag weer terug komen voor een spoed echo , ik dacht al doe dat nu maar, :econfused:
Als er ontstekingsreactie gevonden word krijg ik een prednison spuit , ik dacht al van geef hem nu maar , een hele weeek
bijna niet slepen van de pijn pffffffff, en ik heb prednison pillen zat liggen hier ,ik weet zeker dat het na een paar uur weg is .
Ook twee brieven gehad van verschillnede medicijnen die ik door moet lezen , waarom is me een raadsel , het zal wel zo moeten
De pillen heten Sulfasallazine en Leflunomide , iene miene mutten denk ik hahahahahha .
Als het maar een keer helpt , volgens mij weet de reumatoloog er weinig van , en gist en zoeket en zoekt ,maar
vind niks , ik heb ook nooit verhoogde ontstekingswaarde ,maar de handen , vingers en polsen doen flink pijn en
zijn wat opgezwollen .
Zo dat is weer bijgewerkt voor degene die er belangstelling voor heeft
toon61
Nieuw lid

Berichtdoor vrolijkmeisje » di okt 08, 2019 7:45 pm

Ik heb ook de ervaring dat de handen en polsen ontstoken kunnen zijn maar dat de ontstekingen niet zichtbaar zijn in het bloedbeeld.
Pas als er meer gewrichten mee gaan ontsteken gaat de ontstekingswaarde omhoog. Maar dat maakt het voor een reumatoloog wel lastiger om het vast te stellen.
Ik ben ook ooit begonnen met sulfasalazine. Dat hielp in mijn herinnering best goed. Ik kreeg alleen na een aantal weken een leverfunctiestoornis. Ik denk dat mijn lijf even moest wennen aan plotseling zo veel medicatie die moest worden afgebroken. Toen ik na een aantal weken opnieuw mocht beginnen werkte het niet meer zo goed. Pas na meer dan een jaar en toen ik methotrexaat ging bijgebruiken knapte het op.
Het is één van de eerste middelen die gebruikt wordt, hoewel ik dacht dat tegenwoordig altijd wel ook methotrexaat meteen werd ingezet.
Als het spul niet werkt wordt een ander middel ingezet. Hopelijk kies jij meteen het goede spul, wat bij jou goed werkt, maar dat is altijd afwachten.
Hopelijk heb je snel meer duidelijkheid en kun je met een goed medicijn starten!
Sterkte! Heel vervelend, pijnlijke handen.
vrolijkmeisje
Lid

Reumavorm: Reumatoide Artritis

Berichtdoor toon61 » di okt 15, 2019 3:28 pm

Ik heb methotrexaat ook al gehad hoor vrolijk meisje , en nog veel meer , ik kreeg er nog diaree van ook , van dat spul ,
en hartkloppingen , waar ik nu nog af en toe last van heb ,ook is de ademhaling af en toe niet zo goed merkte ik wel op ,maar
in de loop van de dag ging het goed , zeker nu ik prednison heb gekregen weer , een kuur van 6 weken .
Ik heb ineens meer adem en ik barst van de energie nu , en het voornaamste is , dat de pijn bijna helemaal weg is in mijn polsen .
Dat is een verademing kan ik je vertellen als je goed gaat slapen .
De reumatoloog weet ook nog niet echt wat ik mankeer , het lijkt wel vliegende reuma zei hij tegen ,me , dan daar en dan weer daar .
Vroeger noemde ze het ook zo schijnbaar .
Dat de polsen waren ontstoken heeft hij me laten zijn met een echo afgelopen vrijdag , de leflunomide apotex is een vervanger voor de methotrexaat.
Ten minste dat zei hij
toon61
Nieuw lid

Keer terug naar Overige vormen van reuma