Blauwe plekken

In dit forum je terecht met vragen over (poly-)artrose.

Moderator: Martijn

Blauwe plekken

Berichtdoor Thailand » do sep 14, 2017 4:11 pm

Hallo, ik heb Artrose, Osteoporose, Fibromyalgie, Syndroom van Tietze en beginnende reuma in handen.
Nu sinds vraag ik mij af of er meer mensen zijn die af en toe een blauwe plek hebben.
Dan, op mijn arm dan weer op mijn been en het gekke is dat ik mij niet gestoten heb en ben ook niet gevallen.
De blauwe plek is wel gevoelig en is naar een paar dagen weer weg.
Wie weet wat dit kan zijn zo vreemd.
Alvast bedankt.

Groetjes Thailand.
Thailand
Lid

Re: Blauwe plekken

Berichtdoor Henk » do sep 14, 2017 4:24 pm

Bloeduitstortingen, blauwe plekken... mijn kleinkinderen vinden het indrukwekkend (en een beetje eng, geloof ik).
Ik heb ze met grote regelmaat nadat ik, na hart- en herseninfarcten, bloedverdunners moet nemen. Een oppervlakkige, weinig interessante bijwerking. Vervelender is dat het veel langer duurt voordat een wond geneest.

Waar jouw blauwe plekken door veroorzaakt kunnen worden kan ik, uitgaand van je aandoeningen, niets over zeggen.
'Tous les hommes sont mortels' ('Alle mensen zijn sterfelijk') van Simone de Beauvoir. Gelukkig wel!
Henk
Lid

Reumavorm: reumatoide artritis

Berichtdoor Hermione » vr sep 15, 2017 12:38 pm

eet je genoeg groene bladgroentes? Dat kan het namelijk vaak verhelpen. Dus sla, andijvie, spinazie e.d.
Hermione
Hermione
Lid

Reumavorm: sarcoïdose dvn

Berichtdoor Thailand » vr sep 15, 2017 1:54 pm

Henk schreef:Bloeduitstortingen, blauwe plekken... mijn kleinkinderen vinden het indrukwekkend (en een beetje eng, geloof ik).
Ik heb ze met grote regelmaat nadat ik, na hart- en herseninfarcten, bloedverdunners moet nemen. Een oppervlakkige, weinig interessante bijwerking. Vervelender is dat het veel langer duurt voordat een wond geneest.

Waar jouw blauwe plekken door veroorzaakt kunnen worden kan ik, uitgaand van je aandoeningen, niets over zeggen.
Dank je wel voor je reactie.
Thailand
Lid

Berichtdoor Thailand » vr sep 15, 2017 1:55 pm

Hermione schreef:eet je genoeg groene bladgroentes? Dat kan het namelijk vaak verhelpen. Dus sla, andijvie, spinazie e.d.

Ja, zeker ik ik eet veel groentes. Bedankt voor je reactie.
Thailand
Lid

Keer terug naar Artrose