Blaine is zwanger!!

In dit forum kan worden gepraat over reuma hebben en zwanger willen worden of zijn.

Moderator: Martijn

Re: Blaine is zwanger!!

Berichtdoor Blaine » ma jul 26, 2010 12:31 pm

@ Pris, en eten :lol: .

Zal nog even update doen, Hij is vandaag weer bij het cb geweest en is nu 10430 gram :shock: en 72 cm.
Hij blijft dus goed groeien, mijn grote man. Sinds dit weekend zegt hij zijn eerste echte woordje en dat is Endo (de hond).
Had toch stiekem gehoopt op mama maar helaas. Hij kruipt tegenwoordig rond maar alleen achteruit de vooruit heeft hij nog niet
gevonden :lol: . Al met al gaat het met hem dus super, gewoon heerlijk om te zien hoeveel ze leren in zo'n korte tijd.

Met mij ging het stukken beter maar nu slaat het weer om en al een aantal dagen veel last, misschien komt het ook wel van mijn
schildklier had controle en die werkte niet goed dus de tabletten weer opgehoogd en hopen dat het nu weer de goede kant op gaat.
Afbeelding
Blaine
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Noekie » ma dec 06, 2010 1:32 pm

Alsnog gefeliciteerd met de 1e verjaardag van je "grote"kleine man.
Hopelijk hebben jullie een leuke dag gehad met lekker veel taartgeklieder!
Noekie
Lid

Reumavorm: artritis psoriatica

Berichtdoor Blaine » di dec 07, 2010 1:44 pm

We hebben een heerlijke en drukke dag gehad vol met kado's en visite, mijn huisje is
nu dus duidelijk te klein om alles kwijt te kunnen :oops: .
Het gaat wel zo hard gewoon onvoorstelbaar 1 jaar geleden lag er een klein mannetje
in de couveuse en nu een beer van een vent die rond stampt en kruipt door de kamer, zo lief.
Afbeelding
Blaine
Lid

Berichtdoor Lilly » di dec 07, 2010 1:55 pm

Had het even gemist...
Nog gefeliciteerd!! Fijn dat jullie een leuke dag hebben gehad!!
Afbeelding
Lilly
Lid

Reumavorm: RA en Bechterew

Berichtdoor Blaine » di dec 14, 2010 11:54 am

Wij wensen jullie allemaal goede feestdagen.

Afbeelding

Het gaat prima hier, ik ga iets minder hard met de kou, Quinten gaat erg hard en probeert van alles uit, lees is erg ondeugend
en ondernemend, maar al met al genieten we reuze van alles wat hij uitspookt. Momenteel heeft hij ineens bedacht
dat 's nachts slapen zonde is van de tijd dus dat is even minder en knap vermoeiend, maar dat gaat vast snel weer over,
een jongetje dat 2 weken oud al doorslaapt weet goed hoe het moet dus hopelijk heeft hij snel zijn nachtslaap weer gevonden.
Afbeelding
Blaine
Lid

Berichtdoor Blaine » vr feb 11, 2011 9:58 pm

Het is weer de hoogste tijd voor een update van deze kant van het land.
Sinds maandag loopt mijn kleine mannetje los :shock: , ben dus erg trots op hem.
Hij doet het al met al erg goed, hij was begin Januari flink ziek een keelontsteking en overgeven dus
hij was aardig afgevallen maar vandaag naar het cb geweest en hij woog toch nog 12475 gram en is 81 cm maw
een beer van een vent :lol: . Hij is heel erg ondeugend en slapen is nog steeds niet optimaal dus dat is minder maar we gaan de goede kant weer op
qua slapen dus hoop dat het wakker worden 's nachts met een paar dagen ook weer klaar is.

Verder gaat het hier zijn gangetje, ik was zelf gisteren op controle bij de reumatoloog en die controle
was erg wazig voor mijn gevoel. Mijn bloedwaarden waren helemaal goed joepie, ik heb veel last van overbelastig
niet zo raar als je net hebt gelezen hoe zwaar mijn mannetje is :wink: , en verder net als altijd de standaard ontstekingen,
die stomme voeten van mij ook altijd. Maar de consulente was dus tevreden, mijn eigen arts was er even niet dus haalde ze
er even een andere arts bij, ik ben snel buiten adem de laatste tijd en wat benauwd dus even aan een ander vragen.
Nou die had direct zoiets van hoezo de reuma stabiel ik kan van afstand al zien dat haar beide voeten ontstoken zijn dus dat kan
zo niet en daar moet wat aan gedaan (daar wordt al jaren niks aangedaan want ze worden gewoon niet rustig) ik heb wat plekjes op mijn been
ook al erg lang volgens de huidarts slechte doorbloeding dus weinig tegen te doen en die plekken waren raar en daar moest ik onmiddelijk
mee naar de huidarts want ze vertrouwde het maar niks :shock: en ik zou ook maar stoppen met de mtx en starten met de enbrel al moest
dit nog wel even overlegd met mijn eigen arts, ik zou maar eerst langs de huidarts en daarna zou ik maar telefonisch overleggen met mijn eigen reumatoloog.
Mijn eigen vragen werd niks mee gedaan want ik sport niet dus zou wel liggen aan mijn conditie.
Ik dus maar direct langs de poli van de huidartsen dat ik graag zo snel mogelijk een afspraak wil ja hoor dat kan mevrouw 18 maart dan maar zucht.
Bij thuis komst zat het me toch niet lekker dus toch gebeld met het ziekenhuis en overlegd met de consulente, die snapte mijn probleem en ging
direct even met de arts overleggen. Ondertussen hadden de artsen onderling al overlegd en mijn eigen arts was het er toch wel mee eens
dat het eigenlijk te gek is dat wij het normaal vinden dat ik altijd mijn voeten ontstoken heb en altijd pijn heb en dat we dat als normaal accepteren.
Dus hij was ook wel voor het proberen van andere medicatie, snapte ook mijn zorgen om de benauwdheid en omdat er voor de start met andere
medicatie otch longfoto's ed moeten komen, kan dat direct allemaal dinsdag dan moet ik toch naar het ziekenhuis voor mijn nieuwe paar schoenen
dus dan planden zij dat wel even voor me dat ik daarna direct door kan voor rontgen bloedonderzoek en mantoux. Ze gaan ook proberen de afspraak bij
de huidarts te verzetten omdat ze dat graag eerder willen. Al met al viel het me dus gisteren even erg rauw op mijn dak, dit verwacht je niet. ben wel blij dat ik toch toen ik belde wel erg serieus werd genomen en vooral de longfoto al dinsdag geeft me wat rust in mijn hoofd maakte me toch wat zorgen, dus
al met al een beetje een rare dag gisteren en nu maar even alles afwachten en dan weer overleggen met de arts.
zo dat was wel weer genoeg gepraat vanaf hier :wink:
Afbeelding
Blaine
Lid

Berichtdoor Noekie » do feb 17, 2011 9:40 pm

Leuk he als ze zo gaan rond lopen! (Chiel loopt sinds vorige week dinsdag dan eindelijk helemaal los) Mij is verteld dat het praten dan ook ineens snel gaat.
Het blijft raar dat ze zo hard groeien nog niet zo lang geleden zat hij nog in je buik...
Balen dat het met jou niet goed gaat. Maar wel fijn dat er aktie word ondernomen, het is ook idioot dat je maar zou moeten accepteren dat je voeten altijd ontstoken zijn. Die kun je niet echt missen nietwaar. Wie weet helpt de enbrel, heb je al eerder een biological gehad? Staat misschien wel ergens maar ik kan het niet terugvinden. Je verhaal komt op mij best wel heftig over dus ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt.
Je kunt iig genieten van je "kleine"grote man die steeds weer iets nieuws leert. Wat knoeperd is het trouwens, Chiel was vorige week op het bureau 81 cm en 1040 gram, wat een verschil is dat zeg.
Heel veel succes met het afwachten van alle uitslagen en genietze met Quinten!
Noekie
Lid

Berichtdoor Blaine » do feb 17, 2011 9:58 pm

Quinten is erg groot, mensen kijken ook altijd verbaasd als ik zeg hoe oud hij is :lol: .
Kletsen ooh dat wordt hier volop gedaan, hij kletst me de oren van het hoofd, er worden hier
al extreem veel woordjes gezegd maar hij komt dan ook wel 30x per dag met een boekje aanlopen dat hij wil lezen.
Wat fijn dat chiel ook loopt, en inderdaad een groot verschil met Quinten :shock: , ach hij is gewoon een gezonde knul, vandaag hebben
we zijn eerste schoentjes gekocht en tot grote schrik van ons heeft hij al maat 22 van schoentjes tja daar was niet zo erg veel
keus in eerste schoentjes omdat ze normaal niet zo'n grote maat hebben met de eerste schoentjes :oops: , ach hij is gewoon goed in verhouding :wink: .

Nee heb nog niet eerder in biological gehad, vandaag geweest voor de mantoux en maandag dus weer heen voor het aflezen, dus we wachten het
maar weer af. vind het allemaal stiekem toch best spannend.
Afbeelding
Blaine
Lid

Berichtdoor Noekie » do feb 17, 2011 10:32 pm

Dat kan ik me voorstellen. Je moet het maar op je af laten komen, wie weet valt het allemaal wel mee.
Tja die eerste schoentjes, ik weet nog dat ik schrok van de prijs. Wij zijn begonnen met bobux laarsjes, die waren al snel te koud zonde van die E60,- maar hopelijk heeft nr 2 er nog wat aan. En toen hadden ze hier in Oss bij Nimco verbouwingsuitverkoop en toen heb ik voor E25,- goede eerste schoentjes kunnen scoren, in maat 21 en idd ook daar was weinig keus in die met soepele zool en dat hebben ze toch echt nodig.
Lekker toch dat je zo'n gezond kind hebt, misschien word hij wel 2 meter! Zolang ze maar vrolijk zijn en goed eten en drinken hoef je je geen zorgen te maken, ook niet als hij wat groter dan gemiddeld, of kleiner zoals Chiel, is :wink:
Noekie
Lid

Berichtdoor Noekie » ma maart 21, 2011 4:15 pm

Ben je al iets wijzer wbt biologicals?
Noekie
Lid

Berichtdoor Priscilla© » wo maart 23, 2011 3:22 pm

goed joh, van Quinten! wel balen inderdaad van je enkels, maar ik ben blij voor je dat er nu eindelijk serieus gekeken word naar je enkels, das toch niet normaal als je ze altijd ontstoken hebt...
ook ben ik benieuwd naar de uitslag van je longfoto's.
hoe is het nu met je kortademigheid?

Groetjes!
Priscilla©
Lid

Reumavorm: R.A.

Berichtdoor Blaine » do maart 31, 2011 2:18 pm

ikk was er ook eindelijk weer eens. had niet zoveel tijd en puf om te schrijven maar nu weer aanwezig zag zoveel berichten op
dit deel van het forum dat ik toch even goed moet gaan lezen naar alle nieuwtjes.
Tja hoe gaat het hier, nou eindelijk is de enbrel aangevraagd dus nu nog even wachtentotdat alles is goedgekeurd en dan kunnen
we eindelijk starten en hopen dat het wat uit haalt, want kan niet zeggen dat ik me de laatste tijd erg optimaal voel.
Ben nog steeds regelamtig benauwd en tot mijn grote verbazing was de reactie van de longarts wara ik toch al zat voor de mantoux,
daar voor ben je niet door gestuurd dus ben ook niet van plan daar na te kijken :shock: . Je bent hier nu voor tbc uitzoeken en verder doe ik
niks en moet je maar een verwijzing vragen en dan hebben we een wachtlijst dus dat schoot lekker op, heb nu dus besloten het maar even af te wachten
en aan te kijken. Mijn schildklier werkt eindelijk goed dus toch nog een positief iets :lol: .

Met Quinten gaat het super, hij is lekker ondeugend bezig en kletst me de oren van het hoofd zijn nieuwe onderwerp sinds dze week
is bij alles roepen is da dan? Dan staat hij er voor te wijzen en ik maar vertellen wat het is, erg grappig en iedereen ligt in een deuk als hij dat doet.
Tja mensen verwachten dat niet en zeker niet zo onbenullig uitgesproken door zijn klein ventje.
Mijn zusje is gisteren bevallen van een tweede dochter Eline, dus zo meteen lekker baby kijken ben er benieuwd naar de kleine meid. Moet
heeel eerlijk zeggen dat ik wel wat jaloers ben dat zij 40+1 was en dus lekker direct thuis is met de kleine, en dan iedereen maar roepen tja het is zo zwaar
om overtijd te lopen maar daar weet jij niks van want Quinten werd mooi op tijd geboren dus jij had een makkie :( , alsof mijn zwangerschap zo makkelijk
was en alsof het leuk is dat je kindje geboren wordt en de eerste dagen niet bij je is omdat hij op een andere afdeling in de couveuse ligt en je 2x per dag even op visite mag, wordt daar toch wel verdrietig van. Maar vooruit het onbegrip zal altijd wel zo blijven in mijn familie want ze hebben geen flauw idee hoe het is.
Maar al met al gata het hier izjn gangetje.
Afbeelding
Blaine
Lid

Berichtdoor Noekie » do maart 31, 2011 2:44 pm

Gefeliciteers met je nieuwe nichtje!! En wat een botterik die longarts, hij had makkelijk even kunnen kijken maar hij voelde zich zeker te balangrijk daarvoor. Nee hij heeft liever een verwijsbrief voor het andere zodat jij weer lekker lang kan wachten. Maar goed, wat doe je er aan...
Hopelijk geeft de verzekering snel goedkeuring en kun je starten met de enbrel. Want het is niet makkelijk als het lichamelijk slecht gaat en je hebt ook nog zo'n kleine grote man rondlopen. Leuk dat hij zo aan het kletsen is. Hier komen er bijna dagelijks woordjes bij, Chiel probeert alles na te zeggen superschattig!!

Lomp om te beweren dat het voor jou minder zwaar is geweest. Wat dacht je van de tijd zonder medicatie en met ontstekingen? Of een ziekenhuisopname omdat je het niet meer trekt. En alsof het leuk is om te vroeg te bevallen en dan die eerste periode het gevoel te hebben dat je op bezoek gaat bij je eigen kindje en je zelf helemaal niets mag beslissen omdat hij in de couveuse ligt. Nee das pas een makkie. Ik moet er nog heel vaak aan denken dat ik de eerste weken met veel mensen discussies heb gehad over dat ik te beschermend was naar Chiel. Maar ik had pas toen hij thuiskwam het gevoel dat het mijn kind was en dan geef ik hem liever niet uit handen gek he.
Maar sommige mensen weten niet beter en hebben niks meegemaakt, anders zeggen ze niet zulke dingen. Gewoon lekker naast je neer leggen en bij een volgende opmerking gewoon zeggen dat het idd een peuleschilletje voor je was en dat je er zo nog 10 wilt en dat je het hun vooral ook zo gunt. Zelf weet je wel beter en moet je eens kijken wat je nu hebt, dat zou je toch niet meer willen missen :wink:
Noekie
Lid

Berichtdoor Blaine » vr apr 01, 2011 9:48 am

Chiel is echt een schatje, super lief is al dat kletsen kan daar ook zo van genieten.
Onze kids zijn helemaal super, ben ook erg blij en trots met hem, elke dag ontdekt hij weer wat nieuws en hebben
we er weer veel lol van. Quinten si inderdaad het belangrijkste maar soms steekt dat soort opmerkingen toch
behoorlijk en dan kan ik beter hier even mijn frustratie uiten, jullie snappen me dan dat ik daar wat zeg want dan
wordt dat ruzie en dat is niet de bedoeling :wink: .
Afbeelding
Blaine
Lid

Berichtdoor Blaine » vr jul 15, 2011 1:49 pm

tjonge jonge zie ineens hoelang of het geleden is dat ik heb geschreven hoe het hier gaat dus weer de hoogste tijd :wink: .
Quinten groeit nog steeds gestaag verder en is al 86 cm en 13,2 kilo, een echte grote man dus nog steeds en dat zal ook wel niet veranderen :lol: .
Hij is mega ondeugend en ondernemend en klimt en klauterd overal op, hij pakt gewoon even een stoel om boven op tafel te klimmen
want dat is toch zo leuk, laatst zat hij in de vensterbank :shock: , het si gewoon onvoorstelbaar hoe ondernemend hij is.
Hij slaapt gelukkig momenteel weer prima is alleen 's morgens vroeg wakker ach ja dat is dan niet anders. Het is gewoon een heerlijk vrolijk kind
dat graag volop aandacht wil.
Met mij gaat het nog steeds niet echt best, ik heb toen alle onderzoeken gehad ivm het beginnen met andere medicatie en dat was allemaal
prima maarja toen het puntje bij het paaltje kwam en het ook ineens duidelijk was dat het ziekenhuis het binnenkort zelf moet gaan betalen
was ik niet slecht genoeg om met de medicatie te mogen beginnen want ondanks de pijn en beperkingen waren mijn bloedwaarden niet erg hoog
dus jammer dan, daar heb ik echt even flink van gebaald maarja we knoeien maar gewoon verder. Sinds afgelopen dinsdagavond heb ik vreselijk veel pijn
bij het ademhalen, dus dat is niet zo erg prettig, als ik op mijn ribben druk doet het ook zeer, dus gisteren even bij de ha langs geweest, volgens hem
was het niet mijn hart of longen maar heb ik een scheurtje of breuk in mijn ribben zitten :shock: , dat ik geen idee heb hoe die daar zou komen
en het begon toen ik rustig tv zat te kijken tja dat wist hij ook niet, kreeg extra pijnstillers mee en over 4 weken onegveer zou het wel over zijn.
Vanmorgen toch maar even de reumatoloog gebeld want ik vind het toch wel vreemd dat er zo ineens ene scheurtje in mijn ribben kan komen en de ha
wist niet of het evt met de ra te maken kon hebben maarja die was er niet vandaag dus heb voor maandag een telefonische afspraan staan en ben benieuwd
of hij me iets wijzer kan maken, want vind het erg vreemd en pijnlijk, dus ben vreselijk moe maarja zodra ik ga liggen wordt de pijn stukken erger dus dat wordt hem ook niet. Gelukkig heeft Anton nu weekend en kan hij thuis alles even doen en dan wil het hopelijk maandag weer iets beter.
Nog even een fot van mijn mooie mannetje spammen :oops: , gemaakt op onze heerlijke vakantie in Frankrijk begin juni, wij gaan echt ooit verhuizen
naar een beter klimaat voelde me daar zoveel beter, heelrijk.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Blaine
Lid

VorigeVolgende

Keer terug naar Zwangerschap en reuma