Noekie is zwanger!

In dit forum kan worden gepraat over reuma hebben en zwanger willen worden of zijn.

Moderator: Martijn

Re: Noekie is zwanger!

Berichtdoor dillie » ma feb 07, 2011 7:31 pm

Een ruggeprik valt echt heel erg mee hoor :ewink: maar kan me voorstellen dat je liever 'gewoon' wilt bevallen. Zeven weken is nog best lang! Groetjes, Dillie.
dillie
Lid

Reumavorm: R.A. en artrose

Berichtdoor Blaine » ma feb 07, 2011 8:36 pm

Als eerste gecondoleerd met het verlies van je oma.
Wat heftig zeg dat ze epiliptie heeft en ze niet weten waar het vandaan komt, hopelijk krijgen
ze snel meer duidelijkheid.

7 weken is nog wel erg lang hoor, dan heeft de kleine nog alle tijd om te draaien, gaan ze anders nog een
draaipoging doen of wordt het dan direct een keizersnee?
Balen dat je misschien toch een spuit moet in je gewricht dat is niet zo prettig brr. Ach ja het is voor een goed doel.
Afbeelding
Blaine
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Noekie » wo feb 09, 2011 10:49 pm

Dank je wel.
Draaien gaan ze niet proberen heeft de g'loog al gezegd. Omdat ik van mezelf al een dikke buik heb zal dat waarschijnlijk niet lukken omdat ze dan niet genoeg grip hebben op de baby.
Maar idd 7 weken is nog lang en volgens mij is die kleine nu al weer andersom gaan liggen afgaande op wat voor gestamp ik heb gevoeld :lol: .
En die ruggeprik valt idd ook wel mee, bij Chiel heb ik hem gehad, maar ik ben gewoon als de dood voor spuiten. Ik heb dan geen controle en moet mezelf letterlijk uit handen geven. En dat idee alleen al. Velen zullen denken ach zo'n prikkie maar ik weet nog de eerste keer remicade infuus. Ik was toen denk ik 27 jaar en ik was gewoon hysterisch omdat ik geprikt moest worden. Nu ben ik al wel een stuk rustiger geworden en ik zal mezelf zeker niet meer helemaal laten gaan maar ik vind het gewoon doodeng.
En dan ook nog de hele nasleep van een keizersnee. Zo lang niet mogen tillen, grote buikwond daar zit ik niet echt op te wachten.
Ik heb nog even te gaan dus ik leg dit gewoon naast me neer, ik kan er toch niets aan veranderen. Uiteindelijk is het de bedoeling dat er een gezond kindje geboren word en hoe dat is dan minder belangrijk.
Noekie
Lid

Reumavorm: artritis psoriatica

Berichtdoor Priscilla© » wo feb 23, 2011 2:09 pm

inderdaad, dat laatste is het allerbelangrijkste, dus dat moet je voor ogen houden.
hoewel ik je angst wel goed begrijp. Het is ook niet niks om overgeleverd te zijn. Maargoed, alles voor je kindje... denk ik dan maar.
"hij" zal er toch uit moeten :lol:
sterkte alvast!!
Priscilla©
Lid

Reumavorm: R.A.

Berichtdoor Blaine » ma feb 28, 2011 10:34 pm

en is de kleine al gedraaid?
Afbeelding
Blaine
Lid

Berichtdoor Noekie » di maart 01, 2011 3:55 pm

Nee, ik was gisteren bij de g'loog en het is nog steeds een stuit. Maar we hebben nog even. Ik heb nog even nadrukkelijk aangegeven dat ik het, als het verantwoord is, op de gewone manier wil proberen ook als het een stuit is. We zien het wel. Voor de rest alles goed. De groei ligt helemaal op schema met de termijn, Chiel was met deze termijn al aan de kleine kant. Ik heb nu wel ineens de drang dat alles klaar moet zijn. Als het aan mij ligt slaapt Chiel dit weekend in zijn nieuwe kamer. Dan moeten we nog wat dingetjes op onze kamer doen, traphekjes installeren en dan wil ik mijn huis nog een beetje schoon hebben. Het is nog "maar" 9 weken en voor mijn gevoel zelfs minder en met een kleine man erbij kom je gewoon niet aan zo veel toe, zeker ik niet want ik heb geen energie. Afgelopen weekend heeft ook onze wasmachine het begeven dus hebben we gisteren snel een andere moeten kopen. We wisten dat het er aan zat te komen dus het was geen schok en gelukkig gebeurt het nu en niet eind april of begin mei! De tijd die is echt om gevlogen. We moeten ook nog een naam bedenken en wederom is het moeilijk. Ik zie het wel weer gebeuren dat we gaan kiezen uit 3 op de verloskamer :lol: net als bij Chiel. O ja geboortekaartjes moeten we ook nog regelen aarrgghhh!! Alles komt goed!
Noekie
Lid

Berichtdoor Lilly » di maart 01, 2011 4:02 pm

Vervelend dat de kleine nog niet is gedraaid... Maar misschien komt dat nog, ik las laatst nog ergens dat het kindje toch nog was gedraaid, in een laat stadium.
Succes met bedenken van een naam!
Wij weten al een jaar een naam voor als we ooit een meisje krijgen, terwijl ik nog niet eens zwanger ben!! :lol:
En verder ook succes! En ik hoop dat je de energie kan vinden om alles een beetje voor elkaar te krijgen!
Afbeelding
Lilly
Lid

Reumavorm: RA en Bechterew

Berichtdoor Blaine » di maart 01, 2011 4:29 pm

Nog niet gedraaid maar de kleine heeft de tijd nog. Chiel was natuurlijk ook te vroeg dus
kan me voorstellen dat je niet het idee hebt nog 9 weken te moeten, ach je ziet het wel misschien moet je er nog wel 11 :P .
Het is ook gewoon een fijn idee alles klaar te hebben dat herken ik wel.
Qua namen daar waren we hier erg snel uit, dus kan me niet voorstellen dat je niet kunt kiezen :lol: .
Zie het al voor me druk aan het puffen en dan nog even met de dobbelstenen rollen om te kijken welke naam het wordt :lol: .
Vind het wel dapper dat je sws een natuurlijke bevalling wilt doen, bij een stuit denk ik niet dat ik daar aan zou beginnen.
Ach we horen binnenkort wel hoe en wat.
Afbeelding
Blaine
Lid

Berichtdoor Noekie » ma maart 21, 2011 4:23 pm

Zo weer een kleine update. Het begint hier op te schieten, Chiel slaapt in zijn nieuwe kamer en dat gaat super. We moeten alleen nog wat kleine dingen doen en verder is het poetsen. O ja, alleen die naam is nog steeds niet bepaald, kleinigheidje :mrgreen:
Het is hier ook nesteldrang op zijn hoogtepunt en daar heeft vooral manlief erg onder te lijden :lol: . Want dit moet nog en dan ook meteen!! de baby ligt nog steeds in stuit, die draait niet meer hoor. Het is een onvolkomen stuit wat positief is voor een gewone bevalling maar de g'loog bereid me toch voor op een keizersnee. Het moet allemaal heel vlot verlopen anders ga ik onder het mes. We zien het wel ik ben er iig op voorbereid dat het weer niet op normale manier zal gaan. Ik hoop alleen dat het voor 1 mei gaat gebeuren want daarna sluiten ze hier de kraamafdeling en moet ik naar een andere plaats om te bevallen, dat zie ik echt niet zitten. En allemaal vanwege personeelstekort. Dus als het een geplande ks word dan eis ik dat het in april gebeurt (zei zij heel stoer maar volgens mij heb ik daar niets over te zeggen, maar toch :!: )
Ik ga mijn manneke uit bed halen en dan gaan we even lekker buiten bellen blazen want het is eindelijk weer lekker weer!
Noekie
Lid

Berichtdoor Tracey » ma maart 21, 2011 5:45 pm

Dat schiet alweer op, over hoeveel weken ben je uitgerekend? Jammer dat de baby in stuit ligt, maar goed je bent er op voorbereid, maar het blijft jammer...
Dus dat nesteldrang komt vanzelf, grappig, ik heb namelijk nu nog nergens zin in (behalve shoppen) :lol:

Groetjes Tracey
Tracey
Lid

Berichtdoor Noekie » ma maart 21, 2011 6:40 pm

Ik ben op 2 mei uitgerekend. Tja die nesteldrang. Ik ben van mezelf al een ongeduldig typje dus het is nu 10 keer zo erg. Maar niet iedereen heeft het hoor. Bij jou gaat het denk ik nog wel even duren. Ik heb begrepen dat jij humira gebruikt? Ben wel benieuwd hoe dat gaat. Ik lees het nu wel steeds vaker dat het doorgebruikt word maar mijn reumatoloog wilde dat ik ermee stopte.
En dat shoppen blijft, zelfs nadat je bevallen bent. Ik koop meer voor mijn kind(jes) dan voor mezelf :lol: .
Noekie
Lid

Berichtdoor Noekie » vr maart 25, 2011 8:41 pm

En weer iets overwonnen. Vandaag bij de r'loog geweest en het was toch wel weer goed raak in mijn voeten. Zij noemt ze dan prikwaardig :lol: .
Ik was er al op voorbereid dus heb ik in mijn voet een injectie gehad. Ik was zo gespannen dat ik bang was dat mijn vliezen zouden breken. En dan valt het uiteindelijk zo mee dat ik me afvraag waar ik steeds zo bang voor ben. Gelukkig ging mijn pols/pink wat beter en hoefde die niet geprikt te worden, ging ik wel van uit. Hopelijk heb ik lang plezier van want het is echt geen hobby. Verder gesproken over welke medicatie na de bevalling. Ik zie steeds meer op tegen humira en heb arava voorgesteld. Dat zou ik dan kunnen gaan gebruiken omdat wij hierna geen kinderen meer willen (met arava moet je eerst enkele jaren gestopt zijn als je kinderen wilt). Dat vond ze een goed plan. Mij zitten ook al die overheidsplannen wbt biologicals niet lekker en dat los ik dan zo op. Dus waarschijnlijk ga ik daar dan mee beginnen in mei/juni. Ben wel een beetje huiverig want ik lees toch veel ervaringen met bijwerkingen maar goed dat had ik met mtx ook, we zien het wel.
Verder hier weer een stukje opgeschoten, de baby kan komen want daarvoor is alles klaar en dat is wel een geruststelling. Volgens mij hebben we zelfs de naam eindelijk gevonden. Maar dat kan morgen zo weer anders zijn laten we hopen van niet.
Ik heb op internet wat gezocht naar stuitliggingen en kwam regelmatig moxa-therapie tegen. Dat is een soort van accupunctuur (zonder naalden, gelukkig maar) waardoor er een redelijk grote kans is dat je kindje alsnog draait. Dat ga ik dinsdag eens navragen aan de g'loog en als het het proberen waard is dan ga ik daarvoor want ik zit gewoon niet op die hele nasleep van een ks te wachten. De rust begint dan misschien eindelijk te komen en misschien kan ik dan nog een beetje genieten van de laatste loodjes.
Iedereen fijn weekend en geniet van het mooie weer!
Noekie
Lid

Berichtdoor dillie » vr maart 25, 2011 9:10 pm

Hmm. Ik heb ook een 'prikwaardige' voet. Eigenlijk al een half jaar ofzo. Viel het echt mee bij jou? Op een schaal van 1 tot 10 wat zou je aangeven qua pijn? En had je er na afloop nog last van of kun je daarna wel weer redelijk lopen? (Sorry zoals je merkt zie ik hier al een tijdje tegen aan te hikken :oops: )
Wat fijn dat je zwangerschap zo goed verloopt! Hopelijk kan alles op de 'natuurlijke' manier verlopen want een ks lijkt me inderdaad ook niet alles. Groetjes, Dillie.
dillie
Lid

Berichtdoor Noekie » ma maart 28, 2011 12:59 pm

Het ligt er aan waar de ontsteking zit denk ik. Bij mij waren het de pezen en ik vond de prik vergelijkbaar met bloedprikken op een schaal van 1 tot 10 een 2 ofzo. De vloeistof prikt een beetje maar dat was ik al gewend van de humira/enbrel, die prik vind ik overigens pijnlijker maar dat doe ik ook zelf. Ik heb ook al eens injecties gehad in enkel en duimgewricht en die waren minder prettig maar ook wel te doen. Mijn r'loog gebruikt ook eerst koelspray wat de huid wat verdooft. En het is heel fijn dat ze mijn angst serieus neemt, ze zegt steeds wat ze gaat doen en doet het ook zo snel mogelijk.
Daarna moet je een paar dagen rustig aan doen zodat je het meest effect hebt. Ik kan niet echt zeggen dat ik er daarna nog last van heb gehad, alleen een beetje stijf omdat ik alles zo aangespannen heb vanwege de angst. Nu gaat het al beter, de pijn is niet helemaal weg maar wel een stuk minder, ik kan weer op mijn tenen staan.
Ik snap je angst helemaal, mijn r'loog wilde al maanden geleden prikken maar ik was zo bang dat we het steeds hebben uitgesteld. Maar nu met de bevalling die er aan komt vond ik toch dat ik er aan moest geloven en het is me 100% meegevallen. Maar als je er bang voor bent dan blijft het altijd een probleem, zelfs gewoon bloedprikken went bij mij niet al raak ik nu niet meer in paniek, behalve als ik doorkrijg dat het een leerling is die mag fijn iemand anders prikken.
Als je er voor gaat dan heel veel succes en hopelijk heb je er lang "plezier" van!
Noekie
Lid

Berichtdoor dillie » ma maart 28, 2011 8:08 pm

Dank voor je reactie, ik ga morgen bellen voor een afspraak, het is te gek voor woorden dat ik soms amper kan lopen en wakker lig van de pijn terwijl het misschien eenvoudig kan worden opgelost :oops: Groetjes, Dillie.
dillie
Lid

VorigeVolgende

Keer terug naar Zwangerschap en reuma