Sinds een half jaar gestopt met roken (na 32 jaar!)

Het forum waarin het voornamelijk over reumatoïde artritis gaat.

Moderator: Martijn

Sinds een half jaar gestopt met roken (na 32 jaar!)

Berichtdoor ken » do jan 10, 2019 12:41 am

Hallo mede lotgenoten, ik ben lang niet meer in de lucht geweest op dit forum. Ik wou even melden dat het naar omstandigheden redelijk met me. Ik gebruik nu ruim 10 jaar roactemra. Ik was ook een van de eersten in Nederland die het middel kreeg. Toendertijd in 2008 was het nog experimenteel. Ik behoorde tot een groep van 5000 wereldwijd die het middel kreeg toegediend. Het is voor mij een behoorlijke verbetering geweest qua levenskwaliteit. Had weinig last van bijwerkingen. Echter, ben eindelijk sinds een half jaar van het roken af. Sindsdien heb ik echter meer last van pijnlijke voeten en ben veel sneller vatbaar geworden voor verkoudheid wat zich uit in pijnlijke nekspieren. Natuurlijk is het stoppen op zich heel goed geweest. Mijn lichaam moet minder hard werken. En dat is al winst. Nou, ik wou even mijn ei kwijt. Ik wens jullie allen een goed 2019 toe!! Mvg, Ken..
ken
Lid

Reumavorm: ra

Re: Sinds een half jaar gestopt met roken (na 32 jaar!)

Berichtdoor Wrenchman » vr jan 11, 2019 12:36 am

Goed dat je gestopt bent! Nu volhouden. Je bent al lang niet meer verslaafd.
Ik ben 4 jaar geleden gestopt met behulp van het boek van Allen Carr. Daarin staat bijvoorbeeld dat je jezelf moet beloven nooit meer een sigaret aan te raken. En als je het wel zou doen, accepteren dat je de rest van je leven weer verslaafd bent.

Ik denk dat je klachten niets te maken hebben met het stoppen met roken. Dat is slechts puur toeval. Roken doet je lijf alleen maar kwaad.

Hopelijk gaat het jou snel weer beter.
The truth is out there...
Wrenchman
Lid

Reumavorm: SOLK

Berichtdoor vrolijkmeisje » vr jan 11, 2019 12:43 pm

Ik denk dat het best mogelijk is dat het stoppen met roken een rol speelt. Als ik terugdenk aan al die reacties die mijn lichaam gaf door die verandering. En ik had minder dan 15 jaar veel gerookt.
Mij lijkt het best logisch dat je lichaam door zo'n verandering uit balans raakt. Hopelijk komt er snel weer een nieuwe balans en wordt je reuma ook weer rustig!
vrolijkmeisje
Lid

Reumavorm: Reumatoide Artritis

Berichtdoor Lalage » za jan 12, 2019 3:02 pm

Wat goed dat je gestopt bent :)
En fijn om te lezen dat je al zo lang tocilizumab gebruikt. Zelf ben ik er ook erg tevreden over en ik hoop dat het nog lang goed werkt.
Lalage
Lid

Reumavorm: reumatoïde artritis

Keer terug naar Reumatoide artritis