Werken met reuma

Het forum waarin het voornamelijk over reumatoïde artritis gaat.

Moderator: Martijn

Werken met reuma

Berichtdoor Iris1989 » zo sep 09, 2018 6:34 pm

Ik vroeg mij af of jullie nog gewoon werken met reuma. Ik werk momenteel 24 uur per week als verkoopmedewerker in een slagerij. In de tijd dat bij mij de reuma ontdekt werd, werkte ik 40 uur per weer. Helaas is dit lichamelijk niet meer om te doen.

Ik zou me graag voor een klein deel af willen laten keuren. Hoe is dat bij jullie? Werken jullie gewoon 40 uur of zijn jullie voor een deel afgekeurd. Momenteel woon ik nog thuis gelukkig, maar zou graag op mezelf gaan wonen. Met 24 uur werken is dat financieel ook niet haalbaar.

Ik merk lichamelijk ontzettend veel verschil tussen werken met 40 uur en 24 uur. Nu ik 24 uur werk heb ik minder klachten en met 40 uur kwam ik elke avond kreupel thuis en kon ik verder niks meer doen als rusten omdat een dag later weer alles van voor af aan ging beginnen.

Hoe is dit bij jullie? Ik hoop op reacties.
Iris1989
Nieuw lid

Reumavorm: Reumatische artritis

Re: Werken met reuma

Berichtdoor JINTHE » zo sep 09, 2018 10:08 pm

Ben vorig jaar met pre-pensioen gegaan. Had een zware baan in de zorg. Toen ik aangaf dat ik minder wou werken, geen avond en nachtzorg meer kon doen werd er erg moeilijk gedaan. In de zorg denk je meer begrip te hebben maar dat is helaas niet zo (tenminste in mijn geval). Weet dat je altijd zelf contact op mag nemen met de bedrijfsarts. Ik heb hier veel aan gehad.
JINTHE
Lid

Reumavorm: RA

Re: Werken met reuma

Berichtdoor Lalage » di sep 11, 2018 8:11 pm

Ik werk altijd al 32 uur en ben dat blijven doen, al heb ik mij de afgelopen jaren wel vaker ziek moeten melden. Gelukkig gaat het nu stukken beter, ik ben al iets van anderhalf jaar ontstekingsvrij :) en gebruik nu minder mtx, waardoor ik ook niet meer zo vaak ziek ben en meer energie heb. En nu maar hopen dat deze biological nog heel wat jaartjes werkt en mij een normaal leven geeft :)

Jouw werk is wel anders dan het mijne, omdat je veel moet staan (neem ik aan). Ik heb ook een tijd lang ontstekingen gehad in mijn voeten en dan was ik al blij als het me lukte om op kantoor te komen... maar ik kon wel gewoon mijn werk doen. Je zou eens kunnen nadenken over ander werk, waarbij je niet hoeft te staan.
Lalage
Lid

Reumavorm: reumatoïde artritis

Keer terug naar Reumatoide artritis