jack of biological?

Het forum waarin het voornamelijk over reumatoïde artritis gaat.

Moderator: Martijn

jack of biological?

Berichtdoor jeanny » ma mei 14, 2018 8:38 pm

Moet donderdag de keus maken tussen titucimab,tocilizumab en olumiant. Iemand tips of ervaring met een van deze drie?
jeanny
Lid

Reumavorm: ra

Re: jack of biological?

Berichtdoor JINTHE » ma mei 14, 2018 10:15 pm

Jeanny, dat is een moeilijke keuze. Ik heb toccilizumab gehad. 4 maand lang. Ging heel goed. Maar op vakantie werd ik na het zetten van een injectie ineens heel ziek. Moest toen direct ophouden. Misschien werkt oluminant wel net zo goed als xeljanz. Vrolijkmeisje is er in ieder geval erg vrolijk van. :ewink: Ik zou niet snel voor een infuus gaan. Wil nog graag de regie zelf thuis houden.
JINTHE
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Lalage » di mei 15, 2018 7:55 pm

ja, erg blij met toci! maar het is voor iedereen anders, dus laat je vooral goed informeren door de arts.
Lalage
Lid

Reumavorm: reumatoïde artritis

Berichtdoor jeanny » di mei 15, 2018 8:21 pm

Blamage hoe lang gebruik je het,t is namelijk de eerste keus van de reumatoloog. Maar ik zie vréselijk op tegen de spuit díe is er niet in prikpen. Dat is een puntje.
jeanny
Lid

Berichtdoor vrolijkmeisje » di mei 15, 2018 8:49 pm

Is die Jakremmer ook een pil 2 keer per dag, net als mijn Xeljanz? Ik vind het een verademing voor een deel van de injecties verlost te zijn.
Maar Lalage doet het inderdaad goed op haar spulletje.
Het is toch een kwestie van proberen denk ik.
Na Humira (werkte na een paar jaar niet meer) en Orencia (deed niks) had ik het idee dat een medicijn dat waarschijnlijk heel anders werkte een goed idee zou zijn. En dat bleek in mijn geval te kloppen.
Succes met het maken van je keuze!
vrolijkmeisje
Lid

Reumavorm: Reumatoide Artritis

Berichtdoor jeanny » di mei 15, 2018 9:54 pm

Vrolijk meisje ik hoe dan maar 1 tablet per dag. De Maartenskliniek heeft de xjeljanz niet in het pakket alleen olumiant. Daar heb ik dus geen keuze in . Maar een tablet heeft wel mijn voorkeur. Kan altijd nog terug naar injecties. Tenminste zo zie ik het nu.
jeanny
Lid

Berichtdoor vrolijkmeisje » wo mei 16, 2018 9:52 am

Ik heb naast de Xeljanz wel nog de mtx-injecties.
Heerlijk toch; 1 pil per dag. (edit: In het geval van Xeljanz trouwens 2 pillen per dag)
Vast werkt die Olumiant op dezelfde manier in op de processen in het lichaam als de Xeljanz. Ik heb er voor gekozen omdat ik hoopte dat dat gunstig zou zijn.
Benieuwd wat je kiest.
De Prednisolon heeft bij mij overigens het allerbeste resultaat gehad altijd, dus geniet daar ook lekker van zou ik zeggen :D
Laatst bijgewerkt door vrolijkmeisje op do mei 17, 2018 2:44 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
vrolijkmeisje
Lid

Reumavorm: Reumatoide Artritis

Berichtdoor jeanny » wo mei 16, 2018 10:30 am

door de auto correctie is lalage blamage geworden oeps, :lol: en net wat je zegt vrolijk meisje tot nu toe het enige wat bij mij werkt is ook de pred. de ontseking in mijn hand is na 2 dagen al bijna weg! En Jinthe hoe gaat het met je? en krijg je de xjeljanz?
jeanny
Lid

Berichtdoor Lalage » wo mei 16, 2018 4:57 pm

Ik zag op tegen het spuiten, maar het viel erg mee en ik vind het geen enkel probleem meer. Metoject spuit ik ook zo. Die prikpennen van Humira vond ik pijnlijker. De vloeistof maakt wel uit: metoject voel ik niet, maar tocilizumab bijt wel een beetje, dus dat kost iets meer moeite om door te drukken. Het kan helpen om de prikplek even te koelen met een coldpack, maar daar ben ik te lui voor geworden ;)
Je kunt ook iemand anders vragen om te spuiten. En volgens mij kan je tocilizumab ook via een infuus krijgen (eerder was dat de enige optie), maar dan moet je er wel voor naar het ziekenhuis.
Lalage
Lid

Reumavorm: reumatoïde artritis

Berichtdoor JINTHE » do mei 17, 2018 9:33 pm

Ik heb begrepen dat je voor de jak remmer kiest Jeanny. Tis net wat iedereen zegt, bij iedereen schijnt het toch anders te werken. Ik vind wel dat de Injectie van Enbrel pijnlijker is als die van tocillizumab. Daarintegen vind ik de injectie van Enbrel fijner spuiten. Heb vandaag weer een Enbrel injectie gezet. Ben benieuwd wat de psoriasis gaat doen.
JINTHE
Lid

Reumavorm: RA

Keer terug naar Reumatoide artritis