Ra/orencia

Het forum waarin het voornamelijk over reumatoïde artritis gaat.

Moderator: Martijn

Re: Ra/orencia

Berichtdoor Hermione » za jan 26, 2019 1:40 am

lollollol om dat plaatje van Dumbledore.

Ik heb dat onderzoek een keer gehad, en hoefde gelukkig geen 2 liter van dat bocht te drinken. Ik moest eerst 2 tabletten slikken, en een halve dag later beginnen met het serieuze werk. Daarvoor moest ik een zakje poeder oplossen met water. Ik heb ervaring met dat soort góre poeders, en heb het in een klein half glas water opgelost. Daarna moest ik wel erg veel drinken, maar dat mocht wel van alles zijn (de precieze instructies stonden in een folder). In het begin dacht ik, hmm, gaat nergens over, maar iets later kun je na ieder glas drinken naar de w.c. De volgende ochtend moest ik nuchter blijven, maar 'mocht' ik wel nog weer zo'n opgelost zakje poeder naar binnen werken, gevolgd door zoveel mogelijk water. Dat lukte met niet zo heel goed meer, op nuchtere maag vond ik dat spul nog viezer.

Maar daarna was ik wel leeg, en vanaf de opname op de dagbehandeling vond ik het eerlijk gezegd allemaal niet zo spannend meer. Het roesje deed prima zijn ding, en ik heb er totaal niets van meegekregen.

Nou ja, dat is voor later. Kom hier maar mopperen hoor, als het zover is :)

groetjes,
Hermione
Hermione
Lid

Reumavorm: sarcoïdose dvn

Berichtdoor JINTHE » za jan 26, 2019 5:45 pm

Nou, ik kan me die 2 flessen nog goed herinneren. Savonds de 1e fles en eigenlijk zou je dan naar de wc moeten rennen,
behalve deze dame geen resultaat. Dus smorgens om 6 uur maar begonnen met fles no 2 na een paar uur resultaat. Ik denk dat ik daarom ook die klisma heb gehad toen. Maar dat is ook jaren geleden. Misschien wel veel veranderd en nu de zakjes waar Hermione het over heeft. Wel zo fijn. Neem nu wel elke dag metamucil, dat zijn vezels en ook heel vies.
JINTHE
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Hermione » zo jan 27, 2019 11:44 am

ik heb dat onderzoek 5/ 5,5 jaar geleden gehad, en toen heb ik gezocht naar ervaringen. Eerder was het inderdaad die 2 liter spul, en er waren mensen die dat fijner vonden dan de nieuwe methode en erom vroegen bij hun arts. Het was toen blijkbaar nog verkrijgbaar.

Geen idee hoe het nu is, maar dat horen we w.s. wel van Wrenchman over een tijdje :)

groetjes,
Hermione
Hermione
Lid

Berichtdoor Wrenchman » di jan 29, 2019 1:59 pm

Nu krijg je 4 zakjes mee die je elk in een liter water moet oplossen. Die moet je dan op gezette tijden opdrinken, plus nog eens zoveel liter vocht erbij.

De dag ervoor mag je vanaf 12.00u al niets meer eten. Laat in de middag heb ik pas het onderzoek, dus dat is best een opgave. Plus dus dat je helemaal moet leeglopen van achter.

Ik zou blij zijn als het achter de rug is.
The truth is out there...
Wrenchman
Lid

Reumavorm: SOLK

Berichtdoor JINTHE » di jan 29, 2019 9:53 pm

Kan ik me voorstellen Wrenchman
JINTHE
Lid

Berichtdoor jeanny » wo jan 30, 2019 10:38 am

Nou dat is niet niks zeg, fijn als t achter de rug is. Zelf gisteren een injectie prednisolon in de hand gehad en de olumiant gaan we blijven gebruiken, dus geen infuus of injecties gelukkig.
jeanny
Lid

Reumavorm: ra

Berichtdoor vrolijkmeisje » wo jan 30, 2019 2:06 pm

Merk je al verschil Jeanny?
vrolijkmeisje
Lid

Reumavorm: Reumatoide Artritis

Berichtdoor jeanny » wo jan 30, 2019 3:01 pm

Ik geloof dat t al werkt maar zit nu 3ven een paar dagen in een spalk zodat t rust krijgt. Dat schijnt t beste te zijn. Hand is ook nog wat pijnlijk. Volgende week weer rustig de werkzaamheden oppakken. En zo blij dat ik de olumiant mag blijven gebruiken.
jeanny
Lid

Berichtdoor vrolijkmeisje » wo jan 30, 2019 5:35 pm

Ja, ik ken het van de keren dat ik zo'n injectie in de knie kreeg. De eerste keer liep ik als kneus het ziekenhuis in en als herboren het ziekenhuis weer uit. Echt.
Toen moest ik nog 3 dagen rustig aan doen. Heb ik braaf gedaan maar het viel niet mee omdat het al zo veel beter voelde. (Wat ook hielp was dat er vocht uit de knie was gehaald).
Maar even rustig aan doen dan. En je vindt dat de Olumiant genoeg resultaat geeft?
vrolijkmeisje
Lid

Reumavorm: Reumatoide Artritis

Berichtdoor JINTHE » wo jan 30, 2019 10:55 pm

Hoop dat de verbetering doorzet, Jeanny.
JINTHE
Lid

Berichtdoor JINTHE » wo jan 30, 2019 11:00 pm

Pff wordt soms misselijk van de pijnin de ribben. De fysio heeft mijn rug en schouders gisteren gemasseerd. Voelde wat beter. Vandaag is het weer pet. Denk wel dat er wat ontstoken is. Heb het steeds koud en daarna weer warm. Is voor mij altijd een teken. Nog maar even afwachten. En anders volgende week toch maar weer naar de huiarts.
JINTHE
Lid

Berichtdoor jeanny » wo jan 30, 2019 11:16 pm

Vrolijkmeisje ben niet ontstekingsvrij meer maar hoop dat wel weer te worden. Het bloedbeeld is redelijk goed dus ik hoop op verbetering. Ik heb ook geen echte pijn en doe alles. Voo nu is hhet voor mij t beste . En Jinthe vervelend je was op de goede weg hoop dat het mee gaat vallen.
jeanny
Lid

Berichtdoor Hermione » do feb 07, 2019 12:13 pm

hallo allemaal,
hoe is het met iedereen?
hier gaat het wel z'n gangetje. Ik had in het begin heel erg veel hoofdpijn van de humira, maar dat zakte op een gegeven moment gelukkig weer af. Zelfs zó ver, dat ik hoopte dat mijn migraine nooit meer terug zou komen. Maar de afgelopen dagen was die er toch weer ;)

groetjes,
Hermione
Hermione
Lid

Berichtdoor Wrenchman » do feb 07, 2019 2:11 pm

Jammer dat de migraine je toch weer weet te vinden.

Vanochtend de poli gebeld omdat ik de kleanprep echt niet binnen de 2 uur door m'n strot gewerkt kreeg en ik er vreselijk misselijk van was.
Ik heb gelukkig laat in de middag een afspraak en het was in orde als ik het 3 uur van tevoren op zou hebben. En ik mocht een rennie voor de maag.
Dat gaf weer was rust, maar mijn hemel, wat is die kleanprep een zooi zeg! Elke vezel in je lijf protesteert op een gegeven moment. Het laatste glas heb ik ruim een uur over gedaan.

Nu maar hopen dat het roesje mij heel ver weg brengt.
The truth is out there...
Wrenchman
Lid

Reumavorm: SOLK

Berichtdoor jeanny » do feb 07, 2019 4:18 pm

prima hier, vervelend van de hoofdpijn maar hoe werkt de humira verder voor je ?
jeanny
Lid

VorigeVolgende

Keer terug naar Reumatoide artritis