Ra/orencia

Het forum waarin het voornamelijk over reumatoïde artritis gaat.

Moderator: Martijn

Re: Ra/orencia

Berichtdoor vrolijkmeisje » di jan 01, 2019 1:17 pm

Ik herinner me dat de Humira altijd pijn deed. Op een gegeven moment hebben ze de samenstelling aangepast en toen was het opeens prima. Wat een aangename verbetering was dat!
Ik heb bij de MTX vlak na het spuiten altijd een minuut of 5-10 een licht branderig gevoel. Gelukkig niet zo lang als jij. Ik zou ook niet graag terug gaan naar de tabletten. Ik doe niets aan verwarmen ofzo.

Iedereen hier een fijn 2019 gewenst!

Groetjes!
vrolijkmeisje
Lid

Reumavorm: Reumatoide Artritis

Berichtdoor JINTHE » di jan 01, 2019 4:56 pm

Ik spuit de Enbrel in het bovenbeen. Eerst 15 minuten koelen met een coolpack. Enbrel haal ik altijd smorgens uit de koelkast terwijl ik savonds spuit. Leg de Enbrel altijd in mijn bh :ebiggrin: als ik ga koelen. Na het spuiten nog weer 15 minuten koelen. Geen centje pijn meer of branden sinds ik het op deze manier doe. De mtx brande ook altijd bij mij toen ik het nog gebruikte. Misschien helpt koelen daar ook wel voor. Nooit geprobeerd. Een goed 2019 gewenst!!
JINTHE
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor jeanny » di jan 01, 2019 6:49 pm

Meer kun je inderdaad niet doen dan zorgen voor een goede temperatuur en het been koelen. Het is bij iedereen toch anders. Voor iedereen een goed jaar gewenst. Ik ben er weer aan herinnerd dat naproxen en alcohol niet een geweldige combi is :?
jeanny
Lid

Reumavorm: ra

Berichtdoor Hermione » wo jan 02, 2019 12:15 pm

Nou, dan ben ik blij dat ik nù de humira heb gekregen, pijnloos :) Eén keer had ik daar ook een wat branderig gevoel bij na het spuiten, en toen had ik de spuit niet van tevoren in mijn hand opgewarmd. Daarna weer wel, en niets meer aan de hand.

Lollol Jinthe, om hoe jij je spuit opwarmt. Ik heb hele warme handen, anders deed ik dat ws ook zo :D

Jeanny, oh zeg, vervelend dus? Maar hopelijk wel genoten van je alcohol en je avond :)

groetjes,
Hermione
Hermione
Lid

Reumavorm: sarcoïdose dvn

Berichtdoor jeanny » wo jan 02, 2019 3:18 pm

Hermione fijn dat je dr weinig last van hebt,en begin je al wat te merken van de humira? Ik heb een superavond gehad. Maar met alcohol op kun je weer alles en dan moet je dus boeten ( heb een hele avond staan dansen 8) . Denk zeker dat het nog wel een weekje gaat duren voor ik weer wat minder pijn heb dus nu even naproxen en zeker geen wijntje.
jeanny
Lid

Berichtdoor Hermione » do jan 03, 2019 1:07 pm

aha, dàt bedoelde je met de gevolgen van de alcohol. Klinkt alsof je een hele gezellige avond hebt gehad!

En ja, ik kan al iets merken van de Humira, al doen de bijwerkingen die ik afgelopen weken heb gehad het wel teniet. Ik merk wat meer energie. Maar ik was eerst slapeloos (halve nachten wakker) en vanaf daar bijna 2 weken non-stop migraine. Dat is helaas niet alleen hoofdpijn, maar ook hield ik heel veel vocht vast, ik voel me dan altijd slecht en de ontstekingen vlammen dan wat extra op dus ook meer vermoeidheid.
Net vanaf gisteren denk ik, hmmm, de hoofdpijn trekt wat weg. Het komt nu alleen nog wat in de avond opzetten, maar zakt dan 's nachts ook weer af. Dus we gaan de goede kant op. Ik had hierover gelezen, dat meer mensen het op deze manier in de beginperiode hebben, dus ik zit het uit.
En ik hoop dat ik er nog wat meer energie van krijg :D
groetjes,
Hermione
Hermione
Lid

Berichtdoor vrolijkmeisje » vr jan 04, 2019 5:50 pm

haha Jeanny, nou die avond dansen nemen ze je in ieder geval niet meer af!

Balen Hermione, dat je toch ook wat bijwerkingen hebt. Hopelijk tijdelijk, en heel snel wat meer verbetering!
vrolijkmeisje
Lid

Berichtdoor jeanny » vr jan 04, 2019 8:23 pm

Was super gezellig maar ook een gigantische kater 8)
jeanny
Lid

Berichtdoor JINTHE » wo jan 09, 2019 7:12 pm

Nieuwe jaar begonnen met buikgriep. Vorige week al dagen last van mijn maag, toen kwam het er zondag van boven uit en sinds zondagavond waterige diarree. Pff wat een ellende :mrgreen:
Vandaag maar begonnen met ORS, mag van de ha geen diarreeremmer gebruiken. Gelukkig is manlief thuis, al is het alleen maar voor de vele machines was en de boodschapjes.
JINTHE
Lid

Berichtdoor jeanny » do jan 10, 2019 10:26 am

Beterschap Jinthe.
jeanny
Lid

Berichtdoor Hermione » do jan 10, 2019 11:55 am

oh zeg, jij hebt het flink te pakken. Ook van mij beterschap gewenst!
Hermione
Hermione
Lid

Berichtdoor Wrenchman » vr jan 11, 2019 12:43 am

Sterkte met de diarree en buikgriep.
De huisarts adviseerde mij met klem om er niets tegen te nemen. Je lichaam moet de kans krijgen het virus/de bacterie af te voeren en dan helpt het niet om het te remmen.
Ik ben zelf net na de kerst ziek geworden en sinds deze week weer aan het werk, alleen de diarree is pas sinds een dag rustiger. Geheel niet om zielig te doen hoor, puur informatief.
The truth is out there...
Wrenchman
Lid

Reumavorm: SOLK

Berichtdoor JINTHE » za jan 12, 2019 11:10 am

Fijn om te weten Wrenchman. Ik loop nu al bijna een week met diarree. Voel me net een vaatdoek. Gisteren toch bloed laten prikken op verzoek ha. Dit ivm gebruik Enbrel. Ik mag ook niets nemen van de ha om de diarree te remmen. Wel OR S. Bij de meesten van jullie wel bekend neem ik aan. Zout/schijnoplossing. Enbrel kan er wel voor zorgen dat je hier langer mee loopt volgens mijn ha.
JINTHE
Lid

Berichtdoor JINTHE » za jan 19, 2019 3:29 pm

Dag allemaal, in het verleden hebben we een item gehad over schoenen. Heb deze week bij een speciaalzaak in Nijmegen Xsensibele sneackers gekocht. Heb eerst een rondje gelopen door de binnenstad op een paar andere sneackers van hetzelfde soort/merk om te voelen hoe ze lopen/zitten. De winkel heeft op elke maat een paar oefensneackers staan. Ze zaten bij mij als pantoffeltjes ondanks de knobbels die ik op de grote tenen heb zitten. Tis wel wennen aan deze schoenen, je krijgt op veel plaatsen spierpijn. Rug/benen. Je wordt gedwongen om rechtop te lopen. Volgens mijn man loop ik ook inderdaad veel rechter op en slof ik niet meer. Misschien een aanrader voor mijn medelotgenoten. Mijn therapeutische zolen passen er ook goed in en de schoen is lekker breed, maar ziet er wel erg leuk uit.

Dan ben ik benieuwd hoe het met Hermione en de Humira gaat.

Zelf nu een week geen Enbrel na mijn buikgriep. Gaat redelijk op af en toe een pijntje na. Gebruik sinds mijn buikgriep ook geen Naproxen meer omdat mijn maag nog niet rustig is, nog steeds gevoelig. Probeer wel weer conditie op te doen door kleine stukjes te wandelen, fitness en zwemmen. Mijn conditie is nu erg slecht na een dikke week buikgriep.
JINTHE
Lid

Berichtdoor vrolijkmeisje » zo jan 20, 2019 1:02 am

Hopelijk blijft het beter gaan met je Jinthe!
Ik heb die schoenen die je noemt ook eens gekocht. In huis heb ik er in gelopen. Al snel merkte ik dat mijn voeten er toch te veel in knelden. Helaas, want ik vond ze hartstikke leuk!
Gelukkig mocht ik ze terugbrengen omdat ik er alleen in huis in had gelopen en de schoenen geen gebruikerssporen hadden.

Ik zag laatst iemand enthousiast over dit merk: https://www.oofosbenelux.nl/shop/dames/
Heeft iemand hier er ervaring mee? (Meer iets voor de zomer)
vrolijkmeisje
Lid

VorigeVolgende

Keer terug naar Reumatoide artritis