Ra/orencia

Het forum waarin het voornamelijk over reumatoïde artritis gaat.

Moderator: Martijn

Re: Ra/orencia

Berichtdoor jeanny » zo aug 19, 2018 4:14 pm

Vrolijkmeisje ben eind mei begonnen, dus 3 mnd nu. Hoe gaat t met jou?
jeanny
Lid

Reumavorm: ra

Berichtdoor vrolijkmeisje » zo aug 19, 2018 7:52 pm

Ow, dan moet je volgens mij prima zonder de prednison kunnen als het goed werkt. Hier gaat het ook nog steeds supergoed. Ik gun echt iedereen die het niet lukt om de reuma rustig te krijgen deze superpillen! Ze zijn niet duurder dan de biologicals, en ik heb me volgens mij met de Humira en met de Orencia (maar die deed sowieso niet veel) echt nooit zo goed gevoeld. Ik zwem weer en wandel. Ik draag mijn polsbrace eigenlijk niet meer (alleen links, tijdens het zwemmen om m'n kunstpols een beetje te ontzien).
Ik ben heel benieuwd hoe de jakremmers bij anderen werken. Misschien is het gewoon het beste middel in tijden. En zo fijn om weer een injectie kwijt te zijn, toch?
vrolijkmeisje
Lid

Reumavorm: Reumatoide Artritis

Berichtdoor jeanny » zo aug 19, 2018 8:00 pm

Ben t met je eens vrolijkmeisje. Maar naast de prednisolon gebruik ik geen andere medicatie en hoef dus helemaal niet meer te prikken en dat is super!
jeanny
Lid

Berichtdoor vrolijkmeisje » zo aug 19, 2018 8:13 pm

Dat zou ik ook willen. Niet meer de wekelijkse metoject. We hebben het er al wel even over gehad in het ziekenhuis, hopelijk kunnen we het gaan proberen. Tot nu toe moest de methotrexaat altijd doorgaan, ter ondersteuning van het andere medicijn. Dat is bij de jouwe kennelijk niet zo. Heerlijk lijkt me dat.
vrolijkmeisje
Lid

Berichtdoor jeanny » zo aug 19, 2018 8:20 pm

Ik zou ook niet snel stoppen zeker als de combi zo goed werkt. Dat is dan ook meteen mijn grootste angst, hoe lang blíjft het zo.
jeanny
Lid

Berichtdoor JINTHE » ma aug 20, 2018 4:05 pm

Top meiden!!!!! Wat fijn voor jullie.
JINTHE
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor vrolijkmeisje » do aug 23, 2018 6:23 pm

Als dit spul zo goed is als ik denk blijft het bij ons misschien wel heel lang goed gaan nu!
Mijn gedachte is dat ons lichaam weer op een totaal andere manier wordt aangesproken op de "overactieve opruimacties", die de ontstekingen die reuma heten zijn.
Hopelijk kunnen we met deze pilletjes jaren vooruit!
En als blijkt dat het goed spul is gaan er misschien nog veel meer mensen heel veel plezier van hebben.
Of ben ik nu te vrolijk? :ewink:
vrolijkmeisje
Lid

Berichtdoor JINTHE » vr aug 24, 2018 3:43 pm

Lekker positief blijven Vrolijkmeisje, hoop dat je nog heel lang mag genieten van je pilletjes.
JINTHE
Lid

Berichtdoor JINTHE » wo aug 29, 2018 12:14 pm

Eén ding is zeker mijn psoriasis wordt beduidend minder. Mijn voeten jeuken steeds minder en zien er weer redelijk uit.
Gebruik de Enbrel nu om de 10 dagen. 1x in de 2 weken was niet te doen. Begon nl. weer reumaklachten te krijgen.
Heb lang stil gestaan wat het afvallen betreft, maar vanmorgen gaf de weegschaal weer 1 kilo minder aan. Dus nu 9 kilo er af. Verder gaat het redelijk hier, en hoop dat het nu ook een tijdje zo blijft. Mocht het weer slecht gaan met de Enbrel dan wordt het toch een jak-remmer. Mijn reumatoloog heeft dat ook bevestigd in een brief aan de ha. Ik zag dat deze aan mijn persoonlijk dossier was toegevoegd. Tis rustig op het forum, dus neem aan dat het met iedereen redelijk tot goed gaat!!
JINTHE
Lid

Berichtdoor jeanny » vr aug 31, 2018 4:30 pm

Vandaag op controle geweest en nog steeds alles goed, misschien een klein spoortje vocht in 1 vingerkootje maar daar blijft het bij. Volgende controle in januari. Mag ook beginnen met verdere afbouw van de prednisolon.
jeanny
Lid

Berichtdoor vrolijkmeisje » vr aug 31, 2018 7:05 pm

Jinthe, dat is een goed ding om in het achterhoofd te hebben, dat de Jak-remmer ook voor jou een optie wordt. Maar hopelijk blijft het op deze manier al goed gaan.

Jeanny, super dat je de prednison verder mag afbouwen! Blijft vast goed gaan!
vrolijkmeisje
Lid

Berichtdoor JINTHE » za sep 01, 2018 10:53 am

Door mijn afvallen, was mijn plaatprothese te groot. Deze is dus gerebased. Tandarts kon hem niet mee inkrijgen toen ik hem op kwam halen. Ik moest naar de tandtecnicus. Dit was een lompe boer, die mijn kaken uit elkaar trok. Gevolg reuma in de kaakgewrchtjes en een prothese die nog pijn deed. Daarop mijn tandarts weer opgebeld. Die heeft de prothese gisteren weer een beetje passend gemaakt. Maar de prothese is dus nog steeds niet goed. Moet nu eerst wachten totdat ik van de pijn in de kaken af ben. Dan gaan we kijken of we nog wat met de prothese kunnen doen. Anders weer een nieuwe. Maar dan ga ik eerst nog wel even praten over de betaling.
JINTHE
Lid

Berichtdoor jeanny » za sep 01, 2018 8:06 pm

Jeetje Jinthe, wat een verhaal,! Gaat het ene beter komt t volgende. Nou maar hopen dat t snel opknapt. Beterschap. Volgende bericht hopelijk beter nieuws.
jeanny
Lid

Berichtdoor vrolijkmeisje » zo sep 02, 2018 10:53 am

Balen zeg! Je staat er vaak ook niet bij stil dat kaken ook vol gewrichtjes zitten he. In slechte tijden ben ik daar vaker met mijn neus op gedrukt.
Wel bijzonder dat door het afvallen je kaak kennelijk ook veranderd is.
vrolijkmeisje
Lid

Berichtdoor JINTHE » zo sep 02, 2018 7:48 pm

Mijn dochter gaat over een paar weken trouwen en dan wil ik met een stralende lach op de foto. Dus hoop ik dat de kaak dan minder pijn doet en mijn plaatprotese weer is zoals hij moet zijn.
Btw we hebben al eens een item over schoenen gehad. Ben stad en land af geweest voor schoenen met een hakje. Uiteindelijk in een speciaalzaak in Nijmegen schoenen gevonden. Supersjiek en ze zitten heerlijk en nog opruiming ook. Ze zijn van het merk Verhulst. Mijn inlegzolen passen er ook prima in. Zitten tussen een korte laars en een pump in wat hoogte betreft. Dus weer een merk erbij voor mij naast de wolkys en soms Gabor.
JINTHE
Lid

VorigeVolgende

Keer terug naar Reumatoide artritis