Ra/orencia

Het forum waarin het voornamelijk over reumatoïde artritis gaat.

Moderator: Martijn

Re: Ra/orencia

Berichtdoor Hermione » wo mei 09, 2018 12:21 pm

oh bah zeg Jinthe. Ik hoop dat de AB kuur aanslaat. Ik zit ook niet in de zon, maar binnen op de bank. Omdat de nachten relatief koel zijn (vergeleken met in de zomer met dit soort weer), is het hier binnen heel goed te doen. Waarschijnlijk nog één dag. Volgende week heb ik weer een afspraak met mijn neuroloog, toch maar om andere tabletten vragen. Deze werken een halve dag. Dat is niet veel, als je een aanval hebt van 3 dagen. Ik plan de tablet nu meestal maar op de eerste dag (het ergste) in de avond, zodat ik in ieder geval één keer zonder hoofdpijn kan gaan slapen.

groetjes!
Hermione
Hermione
Lid

Reumavorm: sarcoïdose dvn

Berichtdoor JINTHE » wo mei 09, 2018 1:32 pm

Niet prettig Hermione. Hoop dat de neuroloog wat voor je kan doen. Heb vroeger veel last gehad van migraine en had daar een injectie voor. Dit is al 30 jaar geleden en heb er gelukkig geen last meer van. Leef met je mee, tis geen pretje. Ik merk dat de AB kuur begint te werken, heb weer meer lucht. Was behoorlijk benauwd en moe, heb gister bijna de hele dag geslapen. Zit nu ook binnen, tis niet anders, maar zou liever buiten zitten in het zonnetje.
JINTHE
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor jeanny » wo mei 09, 2018 2:56 pm

nou,na al die positieve berichtjes even een kleine terugval. Voor beide hoop ik voor korte duur en Hermione dat met die schoenen komt wel weer goed. De schoenen zouden niet direct mijn eerste keus zijn maar ze zijn wel netjes en dat zijn mijn nike en adias gympen niet.
jeanny
Lid

Reumavorm: ra

Berichtdoor Hermione » do mei 10, 2018 12:38 pm

smaken verschillen Jeanny :)

en fijn dat je al wat van de ab kuur kunt merken Jinthe.
Hermione
Hermione
Lid

Berichtdoor jeanny » do mei 10, 2018 9:04 pm

Hermione en Jinthe gaat het weer wat beter ? En nog even terug te komen op de schoenen , heeft d,r iemand skechers?
jeanny
Lid

Reumavorm: ra

Berichtdoor JINTHE » vr mei 11, 2018 10:38 am

Hier gaat het wat beter. Maar mag tot maandag niet in de zon ivm ab kuur. Nu ik me wat beter voel wil ik graag weer naar buiten.
Wat de skechers betreft: kunnen geen steunzolen in en zijn vrij slap + een zachte zool onder de schoen. Dus niet geschikt voor mijn reuma voeten.
Ik heb voor het sporten asics en kan soms een paar adidas aan als mijn voeten niet opgezet zijn.
JINTHE
Lid

Berichtdoor Hermione » vr mei 11, 2018 12:40 pm

hier is de migraine gelukkig weer afgezakt. Nog een beetje duizelig, maar daar kom ik de dag wel mee door :)

En hier ook geen sketchers. Door de neuropathie kan ik niet op blote voeten of met sokken lopen, en sketchers is niet veel meer dan dat. Ik ken wel mensen met dezelfde neuropathie die juist daarop goed kunnen lopen, dus zo verschillend kan dat zijn. Ook las ik afgelopen week in een facebookgroep over reuma, dat er daar ook mensen zijn die daar goed op kunnen lopen.
Eigenlijk zou je zoiets uit moeten kunnen proberen.

groetjes,
Hermione
Hermione
Lid

Berichtdoor JINTHE » vr mei 11, 2018 12:49 pm

Fijn Hermione dat het met jou weer wat beter gaat.
Wat de skechers betreft, ga ik alleen uit van eigen ervaring. Mijn voeten moeten echt steun hebben. Maar als je geen steun nodig hebt kunnen ze best lekker zitten denk ik. Ze zijn wel zacht natuurlijk. Gewoon gaan passen Jeanny.
JINTHE
Lid

Berichtdoor vrolijkmeisje » za mei 12, 2018 3:23 pm

Ik ken die schoenen niet. Ik heb vooral behoefte aan schoenen die voorin breed genoeg zijn voor mijn scheve en gevoelige tenen. En tegelijkertijd een smalle hak.
Vandaar dus mijn orthopedische schoenen. Ik had altijd pijnlijke voeten doordat m'n tenen klem zaten of door irritante naden in de schoen die mijn voeten niet verdragen.
vrolijkmeisje
Lid

Reumavorm: Reumatoide Artritis

Berichtdoor Hermione » zo mei 13, 2018 11:59 am

oh ja, van die naden waar je voeten dan tegenaan komen :esad:
Ik heb vrijdag mijn schoenen aan gehad, ermee auto gereden en een stukje gelopen. Ik kon ze goed hebben, maar het lopen ging erg langzaam omdat ik anders pijn kreeg aan de hakken. Nou is dat op zich niet erg. Normaal gesproken heb ik een behoorlijk tempo, en dan ben ik na 100 of 200 meter helemaal kapot. Nu op een slakkentempo door een grote winkel kunnen lopen. Ik had al eerder gemerkt, dat ik eigenlijk langzamer moet gaan lopen, en dat ik dan verder kom. Maja, weten en doen zijn twee dingen hè.
Hermione
Hermione
Lid

Berichtdoor JINTHE » zo mei 13, 2018 1:43 pm

Na een blaar aan de hak te hebben gelopen met mijn gele wolkys ze gister naar de schoenmaker gebracht om de hak uit te kloppen. Verder zitten ze nl. Prima. En langzaam lopen doe ik al wat langer Hermione. Zaterdags gaan wij altijd naar de markt en dan moet ik ook nog over "kinderkopjes" lopen. Daar ben ik langzamer gaan lopen en dat voelt beter. Nu doe ik het overal.
JINTHE
Lid

Berichtdoor vrolijkmeisje » zo mei 13, 2018 6:42 pm

Dankzij de Jakremmer liep ik vandaag heel hard om al mijn klusjes maar af te hebben voor het onweer en de regen hier nu bijna losbarst in het noorden. Ik ben zo blij dat ik niet meer op dat gebied word gehinderd. En weer lekker gezwommen in een buitenbad in de buurt. Dat zwemmen doe ik nu met 1 brace (om mijn kunstpols) omdat de linkerhand/pols het meest pijn deed bij het zwemmen. Werkt supergoed.

Toch een keer doen dan Hermione dat lopen in slakkentempo, dan weet je wat het oplevert. Maar het klinkt of de schoenen het aardig doen!
Mooi dat jouw schoenen, als die hak straks goed is, ook goed zijn Jinthe!
vrolijkmeisje
Lid

Reumavorm: Reumatoide Artritis

Berichtdoor JINTHE » zo mei 13, 2018 11:03 pm

Vrolijkmeisje wat zul jij gelukkig zijn met de Jak-remmer. Als ik lees wat jij allemaal weer doet, is dit voor jou echt de oplossing.
JINTHE
Lid

Berichtdoor Arkan » ma mei 14, 2018 9:48 am

Vrolijk meisje, die Jak-remmers lijken voor jou voor wonderen te zorgen. Moet een heerlijk gevoel zijn om weer die dingen te kunnen doen en ook zoveel minder last te hebben.
Geniet er maar van.

Juiste schoenen vinden voor je voeten is zo belangrijk. Ik heb ooit eens mijn kleine teentjes gebroken. Die zijn nooit echt recht gekomen, dus duwen ze snel tegen de zijkant van schoenen, daarbij heb ik ook nog brede voeten. Met de schoenen die ik nu heb gaat het prima, in de winter minder mooie, maar met mooi zomerweer heb ik, voor mij, heel leuke open schoentjes en makkelijk, mijn tenen komen nergens tegen. :D Ik kan daar echt heel lang mee stappen.

Afbeelding

Maar net wat hier al geschreven is, op mijn eigen tempo, mijn man heeft zich moeten leren aanpassen, en ook de honden hebben moeten leren om aan een trager tempo te wandelen. Dat gaat zoveel beter. Nu waren wij vroeger echte hikers, dus ons tempo lag behoorlijk hoog. Het heeft een moeilijk leerproces geweest om te leren trager stappen, maar het levert wel heel veel positiefs op, want trager kan ik veel langer en verder stappen.

Succes iedereen met jullie zoektocht.
Arkan
Lid

Reumavorm: psoriasis artriris

Berichtdoor Hermione » ma mei 14, 2018 12:20 pm

jij herkent dat dus ook, dat je dan langer kunt lopen.
Kun je trouwens met zoiets ook autorijden Arkan?
Hermione
Hermione
Lid

VorigeVolgende

Keer terug naar Reumatoide artritis