Ra/orencia

Het forum waarin het voornamelijk over reumatoïde artritis gaat.

Moderator: Martijn

Re: Ra/orencia

Berichtdoor vrolijkmeisje » zo apr 22, 2018 12:42 pm

Ah, ook met Jeanny gaat het aardig. Mooi zo!
Ik heb na het zwemmen totaal geen extra klachten gehad. Ik voelde gisteren op een gegeven moment een hele lichte spierpijn in mijn bovenbenen, maar dat mocht geen naam hebben.
Gisteravond heb ik op een feestje veel te lang achter elkaar gestaan, en ik heb nu wel hele stijve achillespezen. Dat was kennelijk zwaarder dan het zwemmen.
vrolijkmeisje
Lid

Reumavorm: Reumatoide Artritis

Berichtdoor JINTHE » zo apr 22, 2018 6:16 pm

Hier lekker gefietst. Natuurlijk tussendoor een terras opgezocht. Genieten van het mooie weer. Hoewel het hier nu begint te rommelen en donker wordt.
Btw moet het zwemmen 1 week uitstellen. Oogontsteking. Kreeg antibioticazalf. Pffffff en geen Enbrel deze week. Hoop toch echt dat dit voorlopig het laatste is.
JINTHE
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor JINTHE » zo apr 29, 2018 6:49 pm

Oogontsteking is weer weg. Vanmiddag de hele dag gewinkeld. Met dochter en kleindochter. Kreeg nog een compliment dat ik het zo goed volhield. Morgen eindelijk weer zwemmen. Ennn vanmiddag een paar leuke "nette" schoenen gekocht. Mijn voeten zijn veel smaller dan vorig
Jaar. Kan nu als ik uit ga, weer wat anders aan als de grove Wolky's. Ben helemaal happy:-)
.
JINTHE
Lid

Berichtdoor Hermione » ma apr 30, 2018 11:56 am

oh super zeg! Zowel van dat je weer zoveel kan, als van die schoenen. Ik ben echt een beetje wanhopig aan het worden, ik moet echt nieuwe zomerschoenen hebben, maar hoe dan. Mijn handen en voeten zijn erg opgezwollen, en ik kan niet goed naar een schoenenwinkel toe. /Ik heb al verschillende paren via internet besteld, maar weer terug kunnen sturen omdat ze niet pasten.
Hermione
Hermione
Lid

Reumavorm: sarcoïdose dvn

Berichtdoor vrolijkmeisje » ma apr 30, 2018 9:26 pm

Balen Hermione! Als je niet zo ver weg woonde ging ik schoenen met je zoeken! Maar volgens mij woon je echt aan de andere kant van het land!
vrolijkmeisje
Lid

Berichtdoor JINTHE » di mei 01, 2018 10:11 am

Hermione, dat is zeker balen. Ik weet niet wat voor schoenen je wilt hebben. Maar de podotherapeut heeft mij in het verleden wolkys aangeraden omdat die breed zijn. Verder moet ik een harde zool hebben, weet niet of jij dat moet. Die harde zool is voor de pijn onder de bal van de voet. Verder zijn de sportschoenen van new balance ook een aanrader.
Wolkys kun je ook op het internet bestellen. Ze zijn wel grof maar lopen echt lekker.
JINTHE
Lid

Berichtdoor Hermione » di mei 01, 2018 12:00 pm

dank je Vrolijk Meisje :) maar inderdaad: wij wonen totaal aan de andere kant van het land. Het is wel een idee trouwens, dan moet ik een rolstoel lenen, en vragen of iemand met mij op stap wil voor schoenen. Ik weet alleen, dat de meeste mensen er geen idee van hebben hoe dat gaat 'als het heel lastig is om de goede schoenen te vinden'. Maar het is een idee.

En jij super bedankt voor je tips Jinthe! Ze moeten inderdaad breder zijn. Ik ben in het verleden wel eens naar een paar podotherapeuten geweest, maar de zooltjes die zij voor mij maakten, kon ik niet op lopen. Achteraf komt dat, omdat ik niet alleen problemen had met de pezen (die waren toen ontstoken, dat is nu gelukkig verleden tijd) maar ook de dunne vezelneuropathie. Ik kan weinig hebben aan de voetzolen, en het komt dan erg nauw waar ik op loop. Als er bijv. een bolling in de zool van een schoen zit, dan is dat niet te hebben.
Op teenslippers loop ik zo weg, maar daar kan ik niet mee autorijden. Ik moet toch echt zomerschoenen hebben ;)
Hermione
Hermione
Lid

Berichtdoor Arkan » di mei 01, 2018 1:02 pm

Dat is zeker balen, ben een gelukkig mens dat ik op dat vlak nog vrij veel kan dragen.

Ik koop heel veel van wandelmerk Merrell, dat zijn sportschoenen, maar die hebben ook leuke sandalen en ja, ik heb ook brede voeten en moeilijke tenen (gebroken geweest).
Voordeel van die sportschoenen, er zit zelfs in de zomersandalen een beetje steunzool in wat het lopen toch makkelijker maakt. Ik ga snel scheef lopen op 1 voet (op de zijkant dus) en daardoor heb ik dat niet.

Wolky's heb ik ook al van gehoord, en een vriendin van mij die heeft ook brede voeten, die zweert bij Rieker.

Misschien heb je daar wat aan, als je het al niet geprobeerd hebt natuurlijk.

Ik zou je ook willen helpen, maar een dag met een rolstoel gaat mij ook niet lukken, verder heb ik wel een engelengeduld. Je zou een hele dag mogen zoeken zonder probleem, maar daar ben je ook niet verder mee hè.

Succes met je zoektocht, hoop dat je wat vindt.
Arkan
Lid

Reumavorm: psoriasis artriris

Berichtdoor JINTHE » di mei 01, 2018 1:09 pm

Dag dag, Arkan jij geeft Rieker aan. Heb ik vroeger ook gedragen net als Ecco. Maar de zolen zijn slap en dan krijg ik pijnlijke voeten. Heb van wolky ook sandalen, mijn podo heeft hier een andere binnenzooltjes voor gemaakt. Ze lopen nu als pantoffeltjes en zien er ook nog redelijk uit.
.
JINTHE
Lid

Berichtdoor vrolijkmeisje » di mei 01, 2018 8:38 pm

Mijn voeten pasten ook niet goed in Wolky's, hoewel ze vrij breed zijn.
Ik kan wel goed uit de voeten met Birkenstock sandalen, maar het nieuwste paar wat ik heb gekocht heeft wel een beetje een voorgevormd voetbed, mijn linker grote teen is helemaal scheef, waardoor hij op een bobbel drukt. Dat is wel jammer. De kurk-zolen waren de eerste keer een verademing. Best zacht. Ben benieuwd wat jouw voeten van Birkenstocks zouden vinden. Ze zijn er ook in sloffen, die aan de voorkant dicht zijn. Dan kun je er ook nog sokken in dragen.
https://www.birkenstock.com/nl/sandalen ... ers/dames/
vrolijkmeisje
Lid

Berichtdoor jeanny » di mei 01, 2018 9:07 pm

grappig JINTHE dat jij juist harde zolen moet hebben, ik wil/moet ze juist zacht en soepel. Mij zijn sportschoenen/sneakers met een neus die wat omhoog lopen aangeraden. En ik heb voor de zomer sandalen waar mijn eigen steunzolen in mogen gevonden die ook nog oke zijn om te zien. Maar helaas gaan d'r heel wat leuke modellen aan mijn neus voorbij. Hermione kun je geen zomerschoen op maat laten maken, een model slipper maar dan met gespjes of een bandje?
jeanny
Lid

Reumavorm: ra

Berichtdoor Hermione » wo mei 02, 2018 11:22 am

dank jullie wel voor het lieve meedenken! :) :) :)
een hele dag met de rolstoel weg, dan kun je mij de twee weken erna opvegen waarschijnlijk haha. Ik red het een uurtje, en dan ben ik òp.
Ik heb al eens lopen googlen op de merken die jullie opgaven. Sommigen zijn echt mijn smaak niet, maar tsja, op een gegeven moment moet je wel wàt. Maar ik heb ook lopen kijken waar die dan in fysieke winkels verkocht worden hier in de buurt, waar ik met de auto kan komen. W.s. moet ik de grens over ;) maar goed, wordt hopelijk vervolgd.
Hermione
Hermione
Lid

Berichtdoor JINTHE » do mei 03, 2018 11:04 pm

Ach arme jij Hermione. Heb met je te doen. De mooie uitgaansschoentjes die ik heb gekocht zijn van het merk Gabor. Zij hebben verschillende breedtes.
Ik denk dat ik niet duidelijk was. Ik moet harde zolen aan de onderkant van de schoen hebben. Je moet de zool dus niet kunnen buigen. Van de podo heb ik, zolen voor de sport/wandelschoenen met een zachte bovenkant, zolen voor de wolkys die zijn van leer en zolen voor de sandalen die ook lekker zacht zijn.
Ik heb net als vrolijkmeisje ook Birkenstocks, dichte leren sloffen. Loop ik zomer en winter op in huis. Koop ze in duitsland zijn ze goedkoper.
Heb al heel veel schoenen naar de 2e hands winkel gedaan.zo hebben ze nog een 2e leven. :ewink:
JINTHE
Lid

Berichtdoor Hermione » vr mei 04, 2018 6:39 pm

na al jullie mentale support weer een poging gewaagd. Al jullie merken via google opgezocht, en Jinthe's tip opgevolgd over Duitsland. Ik kwam een paar winkels tegen vlak over de grens. Vanmiddag het boekje bij mijn GPK opgezocht (wat je in het buitenland naast je kaart voorin de auto moet leggen, opengeklapt op de pagina met je rechten in de taal van het land), adres in de tomtom, en ik was weg. Kwam ik daar, zat half Duitsland, en megaveel Nederlandse toeristen óók daar. Ik durfde de straat van de schoenenwinkel niet eens in te rijden, want het was hutje mutje daar, plus éénrichtingsverkeer, en ik zag aan het einde een bord met 'doodlopend'. Ik een heel eind verderop de auto kunnen parkeren, en dacht, wat doe ik nou. Voor niets hierheen rijden is ook zowat. Dus toen maar een grote schoenenwinkel opgezocht, waar ik wel eerder ben geweest, maar niet heel kapot van ben. Je wordt er bijv. niet geholpen, de kwaliteit van de schoenen is alles door elkaar heen: goede merken èn goedkope merken. Vorig jaar heb ik daar een paar of 20 gepast, en niets lukte.
Maar goed, ik was er nu toch, dus maar 5 paar schoenen uit de rekken getrokken en aangepast. En zowaar, nr. 5 paste!

Het is geen heel goed merk, maar wel precies mijn smaak, en ik ga nu gewoon verder kijken naar het liefst nog iets wat past. Maar zó opgelucht dat ik in ieder geval iets heb. Mijn oude schoenen vallen bijna uit elkaar zeg maar ;) geen enkele kans dat hier oude schoenen bij de kringloopwinkel belanden haha

groetjes, en bedankt voor jullie lieve woorden en support,
Hermione
Hermione
Lid

Berichtdoor vrolijkmeisje » vr mei 04, 2018 7:33 pm

Goed zeg, dat het toch is gelukt!
Hopelijk zijn je voeten er ook tevreden mee.
Wel benieuwd naar je smaak nu :ebiggrin:
vrolijkmeisje
Lid

VorigeVolgende

Keer terug naar Reumatoide artritis