Ra/orencia

Het forum waarin het voornamelijk over reumatoïde artritis gaat.

Moderator: Martijn

Re: Ra/orencia

Berichtdoor jeanny » di okt 31, 2017 10:58 am

Toemtidoem en daar gaan we weer, vandaag alweer bij de ha geweest, een plekje op de huid laten wegbranden. Komt het door de azathioprine of gewoon pech, wie zal het zeggen. En over 14 dagen weer terug. @JINTHE hoe gaat t vandaag met je?
jeanny
Lid

Reumavorm: ra

Berichtdoor JINTHE » di okt 31, 2017 1:34 pm

Jeanny@ vit B 12 was goed. Morgen ha bellen. Kon nu niet, manlief gister staaroperatie. Haal het kapje eraf vanmorgen en je raad het al, niet goed. Oog zat dicht, pusoog. Dus gebeld met oogartspoli. Ze zeiden is zalf. Maar heb doorgezet. Zijn net geweest. Inderdaad ontsteking buiten het oog. Dus....misschien lukt het jou ook wel om eerder te komen bij de oogarts. Wat vervelend dat plekje. Wordt het nog opgestuurd voor biopsie? Ik ben erg moe, dus ga weer 1 uurtje liggen.
JINTHE
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor jeanny » di okt 31, 2017 2:29 pm

@JINTHE Nee wordt niet opgestuurd is weggehaald. Ze vond het ook niet verontrustend, terwijl als ik het internet op ga.... allerlei dingen lees. En wat vervelend van je man, tis weer echt aansukkeltijd.
jeanny
Lid

Berichtdoor JINTHE » di okt 31, 2017 6:11 pm

@Jeanny inderdaad zijn van die weken dat je zoveel andere dingetjes heb naast de reuma. Tis vervelend dat die K..
Medicijnen zorgen voor al die bijwerkingen maar ook zorgen voor minder pijn en stijfheid bij de reuma.
Btw heb op het Radboud mijn bloedwaarden gezien en die zijn meer als prima CRP 1 en bezinking 8. Dus toch nog een lichtpuntje :ewink:
JINTHE
Lid

Berichtdoor jeanny » di okt 31, 2017 6:24 pm

hehe, eindelijk weer eens goed nieuws. :ebiggrin:
jeanny
Lid

Berichtdoor JINTHE » za nov 04, 2017 11:13 am

Hoe gaat het met de Cimzia Jeanny. En vrolijkmeisje werkt de Orencia nog?
Hier gaat het redelijk met de Enbrel. Alleen weer een uitbraak van de psoriasis op de onderbenen. Dus we zijn weer aan het smeren. Maar gebruik op dit moment alleen nog 250 mg naproxen naast de Enbrel als pijnstiller. Geen prednisolon meer!!!!
JINTHE
Lid

Berichtdoor vrolijkmeisje » za nov 04, 2017 12:27 pm

Er is hier niet veel nieuws hoor, ik kan dit doen " " " " ten opzichte van vorige week, met het verschil dat ik dit weekend niet in Amsterdam zit maar thuis 8)
vrolijkmeisje
Lid

Reumavorm: Reumatoide Artritis

Berichtdoor jeanny » za nov 04, 2017 6:48 pm

De cimzia gaat su-per. Tis dat je de predn. langzaam moet afbouwen ander was ik daar ook mee gestopt.
jeanny
Lid

Berichtdoor vrolijkmeisje » zo nov 05, 2017 12:44 pm

Super Jeanny! Hopelijk blijft het zo doorgaan!
vrolijkmeisje
Lid

Berichtdoor JINTHE » zo nov 05, 2017 2:05 pm

Jeanny fijn dat de Cimzia zo goed werkt. Zoals ik al schreef werkte bij mij ook als een tierelier.
JINTHE
Lid

Berichtdoor vrolijkmeisje » zo nov 05, 2017 2:40 pm

Hoe zit het ook alweer, zit dit spul in hetzelfde rijtje als Enbrel en Humira qua werking?
vrolijkmeisje
Lid

Berichtdoor JINTHE » zo nov 05, 2017 4:35 pm

@vrolijkmeisje je hebt gelijk. Cimzia hoort in hetzelfde rijtje als Enbrel en Humira. Tocillizumab en Orencia zijn interleukine remmers dus werken op een bepaald soort eiwit.
JINTHE
Lid

Berichtdoor vrolijkmeisje » zo nov 05, 2017 4:55 pm

Dan ben ik een beetje bang dat als ik concludeer dat de Orencia bij mij niet voldoende doet, dat Cimzia voor mij geen optie meer is. Dat rijtje TNF-blokkers is niet meer passend bij mij geloof ik.
vrolijkmeisje
Lid

Berichtdoor JINTHE » zo nov 05, 2017 6:33 pm

Werkte Humira en Enbrel dan niet bij jou. Btw er is ook nog Symponi. Of heb je die al gehad?
JINTHE
Lid

Berichtdoor vrolijkmeisje » zo nov 05, 2017 6:51 pm

Omdat ik bepaalde antistoffen in mijn bloeduitslagen had was Enbrel bv ook geen optie meer. De Humira deed het eerder aardig maar deed het ook niet meer. Dus ik had keus uit Orencia, dat half jaarlijkse infuus en nog een derde middel (lalage gebruikt die laatste volgens mij).
vrolijkmeisje
Lid

VorigeVolgende

Keer terug naar Reumatoide artritis