Ra/orencia

Het forum waarin het voornamelijk over reumatoïde artritis gaat.

Moderator: Martijn

Re: Ra/orencia

Berichtdoor JINTHE » wo okt 25, 2017 7:52 pm

Vanmorgen eerst naar de mld arts geweest. Vorig jaar zijn er vlekjes op mijn lever geconstateerd met een ct-scan. Nu moet ik onder de MRI. Er zit een adenoom. Goedaardige tumor. In 3% van de gevallen kan deze kwaadaardige cellen bevatten. Dus het zekere voor..... Aardige arts trouwens, mag ook wel eens worden gezegd. Daarna met de kleindochter ( (Oppasdag) bloeddruk op laten meten bij ha. 132-89. Slik nog 50 mg metroprolol. Dit was prima. Daarna naar het ZH om vit B 12 te prikken. Waar een leerling mij nog verkeerd prikte. Dus een lekkere blauwe arm. Heb mijn portie vandaag ook gehad. Btw ook nog uitgebreid gekookt voor 7 personen. En er was niets meer over. Geeft wel voldoening hè.
JINTHE
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Hermione » wo okt 25, 2017 11:34 pm

ik heb ook een tijd verhoogde oogboldruk gehad. Ik kreeg eerst oogdruppels met betablokkers erin, maar daar kreeg ik pijn op de borst van. Toen andere druppels, en daar had ik veel minder last van. Ze werkten heel goed. Toen ik later omlaag ging met de prednison, was het weer klaar.
Hermione
Hermione
Lid

Reumavorm: sarcoïdose dvn

Berichtdoor jeanny » do okt 26, 2017 11:03 am

Nou wat een gesukkel inderdaad, de injecties zijn dus gezet je voelt ze wel maar niet pijnlijk. Ook nog geen bijwerkingen. Ga nu ook in een hoger tempo de prednisolon afbouwen. Moest eigenlijk al starten met 15 mg maar heb dr zelf 12.5 van gemaakt. En vandaag al weer terug naar 10 en maandag naar 7.5. Hoop over een tijdje toch weer wat positiever nieuws te horen en zelf te kunnen vertellen.
jeanny
Lid

Reumavorm: ra

Berichtdoor JINTHE » do okt 26, 2017 4:13 pm

@Jeanny hoop dat deze biological je gaat helpen. Ik voelde dezelfde dag al verbetering, misschien is dat bij jou ook zo.
Hoe voel je oogboldruk. Ik heb nl het gevoel dat ik een klap op mijn ogen/neus heb gehad. Maar dat had ik ook al met de Orencia. Het wordt alleen erger. Tis net of dat ik steeds slechter ga zien en dat ik daarbij ook last van mijn neus heb. Beetje duffig gevoel. Volgens de reumatoloog kan dit niet van Orencia/Enbrel komen. Misschien de leeftijd :lol:
JINTHE
Lid

Berichtdoor jeanny » do okt 26, 2017 5:07 pm

@JINTHE dat is dus het probleem eigenlijk voel je te hogeoogdruk niet. Maar mijn oog is wat trekkerig en waterig, ik voel het oog gewoon de hele dag. Contact gehad en bij mij komt het door de prednisolon niet de orencia. Voor de oogdruk maakt het schijnbaar ook niet uit hoe hoog de dosering is. Dus in goed overleg versneld afbouwen. Ik voel me verder eigenlijk prima maar weet nog niet of het door de pred. komt of de cimzia :ebiggrin:
jeanny
Lid

Berichtdoor JINTHE » do okt 26, 2017 8:41 pm

@Jeanny hoop dat de Cimzia gaat werken. Maar dat merk je snel genoeg. Hier de 4e Enbrel injectie gezet. Ben redelijk soepel. Alleen dus wat duf.
JINTHE
Lid

Berichtdoor jeanny » vr okt 27, 2017 9:53 am

@JINTHE jij voelt je duf ik voel me juist onrustig. Misschien maak ik me onnodig druk, maar kon gister toch niet slapen zonder paracetamol. Tis vooral het gevoel van een zwaardere ademhaling en de neiging om te gaan zuchten. Herken jij dat?
jeanny
Lid

Berichtdoor JINTHE » vr okt 27, 2017 11:18 am

@Jeanny, nee dit herken ik niet. Ik voelde me juist goed op de Cimzia totdat ik na 10 dagen psoriasis kreeg op de plaats van de injectieplekken en mijn onderbenen. Werd toen wel benauwder. Ben toen doorgestuurd naar het Radboud.
JINTHE
Lid

Berichtdoor Hermione » vr okt 27, 2017 12:28 pm

ik voelde de verhoogde oogboldruk totaal niet. Ik zag alleen een beetje slechter, maar dat viel me niet zo op, omdat je met prednison nou eenmaal continu wisselt in hoe goed je zicht is (bij mij tussen de 120% en 80%, 100% is wat ze de eerste keer bij mij hebben gemeten).
En bij mij lag het duidelijk wel aan de dosering van de prednison. Ik slikte toen nog 15mg/dag en gebruikte predforte druppels voor de ogen. Die druppels gestopt, en de tabletten naar beneden naar de 12,5mg/dag, en toen was het euvel alweer verholpen. Daarna nooit weer last van gehad. Ik word minimaal 1x per jaar gezien door een oogarts, en omdat ik ooit die druk verhoogd heb gehad, wordt dat altijd gemeten in het oog zelf.
Hermione
Hermione
Lid

Berichtdoor jeanny » vr okt 27, 2017 1:16 pm

@hermione grappig om te lezen, want de reumaconsulent zei tegen me dat de dosering pred. geen invloed had en daar ook niet bang voor hoef te zijn. Zit nu op 10 mg en volgende week weer verder afbouwen. Nog wel een nieuw dingetje waarschijnlijk van de azathioprine is een huidplekje dus dinsdag nog even naar de huisarts om dat te laten bekijken. Op het moment ,als ik het mag zeggen ben ik het even spuugzat allemaal met dat gedokter bah
jeanny
Lid

Berichtdoor JINTHE » vr okt 27, 2017 4:47 pm

Mag je mij de hand geven Jeanny. Deze week ook weer zoveel dokters, verpleegkundigen en assistenten gezien. Heb de laatste weken géén dag gehad dat ik niets te doen had. Pff volgende week moet mijn man geopereerd worden aan staar, dus dan mogen we ook weer. Hoop dat daarna de rust hier wederkeert.
JINTHE
Lid

Berichtdoor JINTHE » za okt 28, 2017 10:09 am

@Jeanny merk je al wat van de Cimzia?
@Vrolijkmeisje hoe gaat het met jou na de afbouw prednison, nog profijt van de Orencia.

Mijn reuma is op dit moment aardig rustig dankzij de Enbrel.
JINTHE
Lid

Berichtdoor Hermione » za okt 28, 2017 12:28 pm

sjonge zeg, jullie met al dat gedokter de laatste tijd!
Ik heb juist een relatief rustige periode achter de rug. Wel opvlammingen hier en daar, maar zolang ze niet langer duren dan twee weken, trek ik niet meer aan de bel.
Binnenkort mag ik wel weer, in november moet ik zowel naar de reumatoloog als naar de oogarts. En maandag belt de consulente mij, omdat ik problemen heb met de nieuwe mtx spuiten. Ik ben verzekerd bij Menzis, en die vergoeden de prikpennen niet meer vanaf afgelopen juli. Omdat ik nog een groot herhaalrecept had, begint het gedoe voor mij nu pas.

Als ik daar bijv. woensdag langs moet voor mijn spuit, dan begint het gedokter voor mij komende week weer. Altijd alles op een hoop voor mijn gevoel. Eerst bloedprikken, w.s. een keer langs die consulente, week erop arts 1, week later arts 2.

Ik ben trouwens ook al een tijd niet meer bij de huisarts geweest. Mijn man was er laatst, en toen vroeg die hoe het met mij ging LOL Ook de neuroloog weet ik al een tijd weg te blijven. Erg prettig als je niet te vaak langs artsen hoeft, dan heb je weer een beetje het gevoel van, oké, dit is mijn leven, en ik kan het gewoon rustig aan leven i.p.v. overal achteraan te moeten rennen.
Hermione
Hermione
Lid

Berichtdoor JINTHE » za okt 28, 2017 2:17 pm

@Hermione: wens je succes met je komende doktersbezoeken. Tis net wat je zegt, van het één komt het ander.
Komende weken nog een griepspuit bij ha, bloeddruk opmeten bij ha, naar Apeldoorn voor podotherapeut, MRI lever half november, pedicure en psychosomatische fysio elke week. Daarnaast sport ik op maandag en vrijdagochtend en pas ik op woensdag op de kleinkinderen. Sinds ik met prepensioen ben, heb ik me nog geen minuut verveeld en ben ik blij dat ik een dag eens niets heb.
JINTHE
Lid

Berichtdoor jeanny » za okt 28, 2017 4:44 pm

Nou het gaat hier best goed nog wel 10 mg pred. maar dat wordt maandag dus 7.5 mg. Denk ook wel dat de cimzia al wat doet ben redelijk flex. Alleen dat oog, daar baal ik nog ff van. trekt niet weg. maar ze zeggen dat ik me niet ongerust hoef te maken. dus 6 dec. naar de oogarts,maar ik hoop op een plekje eerder. dan ben ik d'r klaar mee
jeanny
Lid

VorigeVolgende

Keer terug naar Reumatoide artritis