Mtx

Het forum waarin het voornamelijk over reumatoïde artritis gaat.

Re: Mtx

Berichtdoor Lalage » wo jan 18, 2017 7:08 pm

Ik zie twee keer hetzelfde bericht, dus verplaats mijn reactie naar hier.

Fijn toch als je nergens last van hebt. Ik denk dat mensen met vervelende bijwerkingen dat eerder melden op het forum dan mensen die geen bijwerkingen ervaren, dus het kan een vertekend beeld geven.
15 mg is al best een flinke dosis, ben je daarmee gestart? Als het niet werkt, dan zal je inderdaad een hogere dosis voorgeschreven krijgen, zo lang je nieren en lever het goed doen. Merk je helemaal geen verschil?
Lalage
Lid

Reumavorm: reumatoïde artritis

Re: Mtx

Berichtdoor Fredy » za jan 21, 2017 1:27 pm

Ik ben begonnen met met 2 tabletjes en langzaam verhoogd naar 6.
Ik woon in Zweden en het is hier veel droger in de winter dan in Nederland. Ik heb de indruk dat ik daardoor zo wie zo minder last heb in de winter dan in de zomer. Vanaf midsummer wordt het hier vochtiger en dan worden mijn klachten ook erger. Er wordt mij wel eens gevraagd of ik minder last heb in de zomer, maar het tegendeel is dus waar.
Dit is ook de reden dat ik afgelopen september om medicijnen heb gevraagd aan de reumatoloog. Daar ben ik mee begonnen eind oktober, omdat ik in oktober in Nederland was. Ik heb toen als overbrugging Orudis retard 200mg gehad tegen de pijn. Ik had vooral last van mijn knie en voeten en had moeite met lopen. Hier ben ik mee gestopt, omdat ik in Nederland ineens stukjes bloed in mijn keel had. Ik ben er wel mee naar de dokter geweest, maar die wist ook niet precies wat het was. Ze zag niets in mijn keel. Aangezien een bijwerking van Orudis klachten aan het slijmvlies van het spijsverteringskanaal kan zijn, ben ik er mee gestopt. De stukjes bloed waren na 2 weken ook over. Wel heb ik nog steeds wat keelklachten.
Herkent iemand dit.
Momenteel heb ik alleen last van een ontsteking in mijn hand/pols en in mijn voet en een knakkende pols. Vergelijkbaar met een triggerfinger. Dat heb ik al in alle vingers gehad de afgelopen jaren.
Van de Orudis werd ik wel duf, maar het hielp goed tegen de pijn.
Fredy
Nieuw lid

Reumavorm: atritis

Vorige

Keer terug naar Reumatoide artritis